USB wifi adapter niet sneller op 3.0 ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinBro
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-11-2024
Goedemiddag,

laatst heb ik een andere wifi adapter gekocht, de pricewatch: TP-Link Archer T4U .
Deze werkt samen met router pricewatch: TP-Link Archer C7 op de 5ghz band.

Eerst had ik hem op een usb 2.0 geplugd, met als speedtest resultaat zo'n 140 Mbps down. Leek me redelijk?
Toch was ik nieuwsgierig, en besloot een xpresscard 54 in de laptop te zetten met 2 usb 3.0 uitgangen. Daar de wifi adapter (met usb 3.0 aansluiting) en wederom getest. Nagenoeg eigenlijk GEEN verschil! :'(
Hoe kan dit??
De laptop is een HP probook 6560b, al iets ouder dus...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:44
Bandbreedte van USB2.0 is 480 Mbps, dus ws niet de beperkende factor in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 13:28

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat voor internet verbinding heb je? Denk dat dat de meeste invloed heeft. Als je het goed wil testen moet je met iperf op je locale netwerk testen ipv speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinBro
Ik heb Ziggo 150/15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe heb je die xpresscard erin gezet? Via wat voor slot en wat is de snelheid van dat slot?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinBro
Deze is het: http://www.dx.com/nl/p/2-...Q6GwodplILHQ#.WQ2q3dykLIU
Ben er niet echt bekend mee, met dat soort aansluitingen, dus kan er verder weinig over vertellen, excusez.

[ Voor 26% gewijzigd door TwinBro op 06-05-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat voor snelheden had je verwacht te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik denk dat je wifi de beperking is kijk ook eens naar het kanaal gebruik. Verstoring van je wifi beinvloed ook de snelheid. Optimalieesr ook de instellingen van je router.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:42
150 Mb/s is maximaal wat je kan krijgen (je Ziggo verbinding), je haalt 140Mb/s vanaf een externe bron (met mogelijk meer beperkende factoren tussen jouw en het doel).

Wat is nu het probleem? USB 2/3 is niet de beperkende factor hier. Voor hogere snelheden; upgrade je verbinding of test het op je interne netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwinBro
Stom natuurlijk van me, ik heb ''maar'' een 150 verbinding van Ziggo, ga er met wifi dan ook nooit overheen komen....
Maar hoe zit het dan dat veel adapters op een veel hogere score lijken te zitten dan die van mij?
Zie https://nl.hardware.info/...de-je-wifi-testresultaten

Ik zal er wel te weinig van begrijpen denk ik..... :X

[ Voor 46% gewijzigd door TwinBro op 06-05-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
TwinBro schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:10:
Stom natuurlijk van me, ik heb ''maar'' een 150 verbinding van Ziggo, ga er met wifi dan ook nooit overheen komen....
Maar hoe zit het dan dat veel adapters op een veel hogere score lijken te zitten dan die van mij?
Als je netwerkdoorvoer gaat meten, meet je natuurlijk altijd de zwakste schakel. In jouw geval zou dat best Ziggo kunnen zijn, mits je die daadwerkelijk bij de meting betrekt.
Je kunt Ziggo als zwakste schakel elimineren door binnen je eigen netwerk te meten. Meet de snelheid tussen je laptop en een apparaat dat je (bedraad op 1 gigabit) op de router aansluit.
Het is jammer dat die review waar je naar verwijst niet erbij verteld hoe ze gemeten hebben, dus je kunt ook niet die testopstelling nabouwen. Dan is het lastig de testen te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-06 20:45

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Test eens op deze manier naar een bedrade snelle pc direct aan de router.
https://www.openmaniak.com/iperf.php
Dan weet je de daadwerkelijke snelheid. Test ook eens voor de grap met de kabel in je pc.
Mocht je sneller kunnen, dan kan je een USB3 uitbreidingskaart in je pc stoppen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1