Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:18:
Hallo allen,
Mijn oude Dell muis heeft het begeven, thuis.
Ik ben nu opzoek naar een degelijke, goed functioneernde muis.
Ik heb wat reviews doorgenomen, de
MX Master van Logitech, komt daarbij denk ik het dichts in de buurt met mijn wensen.
De bovenstaande heeft een duimrusting, extra scroll wiel links, 2 knopjes.
Maar is ook geen laser (wat beter is las ik)? Ik ben geen gamer. Wel iemand die zijn hand vaak rust op een muis. Ik doe veel multitask werk.
Wat ik nodig heb is het volgende:
Fijne scrollfunctie.
Iets waar ik mijn scheve duim op kan rusten
En draadloos, geen bluetooth, maar echt alleen via USB-dongle.
Indien mogelijk met extra functie als kabel o.i.d. (die los te halen is).
Verder goede batterij duur
2 tot 5 knoppen max.
Leuke led indicatie, (minste prio).
En budget is 90 EUR.
Merci
Ik denk dat de MX Master voldoet aan je vereisten, ik kan me met die vereisten eigenlijk geen alternatief voorstellen behalve de
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX, die de voorloper is maar ongeveer evenveel kost. Ik heb zelf ook een MX Master.
Je hebt volgens mij misschien de vereisten ook wel een beetje afgestemd op de MX Master? Het leest in elk geval als een typische MX muis:
Fijne scrollfunctie. => Het scrollwiel kan automatisch verspringen naar traploos scrollen als je een keer heel veel wilt scrollen. Ik vond dat echter storend, je kunt dit uitschakelen met de Logitech software zodat die alleen bij het induwen van een knop wisselt naar traploos, of helemaal nooit.
Iets waar ik mijn scheve duim op kan rusten
=> In orde
En draadloos, geen bluetooth, maar echt alleen via USB-dongle.
=> De MX Master komt met USB dongle en ondersteunt ook bluetooth.
Indien mogelijk met extra functie als kabel o.i.d. (die los te halen is).
=> Je kunt een kabel aansluiten maar die dient alleen om op te laden, de muis blijft bij het opladen draadloos signaal versturen.
Verder goede batterij duur
=> Dit is relatief, een muis met alkaline batterijen gaat veel langer mee, meer dan een jaar, de MX Master houdt het bij mij een aantal weken of ongeveer een maand vol op een lading, en echt veel gebruik ik die niet. Als je de muis hele werkdagen zou gebruiken, moet je volgens mij elke week opladen. Mij stoort het in elk geval niet, de indicatie geeft dit op tijd aan.
2 tot 5 knoppen max.
=> Niet teveel knoppen, maar ik vind de vooruit/achteruit knoppen wel behoorlijk klein vergeleken met mijn vorige muis (MX1000). Het zijwaartse scrollwiel gebruik ik quasi nooit maar zit ook niet de weg. Misschien komt het meer van pas als je aan fotobewerking of dergelijke doet. Ik heb een 32" 1440p scherm, alles past daar meestal wel in de breedte op dus zijwaarts scrollen komt zelden voor.
Leuke led indicatie, (minste prio).
=> Er zijn drie kleine ledjes die de batterijstatus weergeven, maar die branden zelden. Het is wel duidelijk wanneer je moet opladen. Bij de vorige MX muizen sprongen deze meer in het oog.
En budget is 90 EUR.
=> Oorspronkelijk kostte de MX Master €100 maar zoals gebruikelijk bij Logitech is dat nu toch een stuk minder.
Ik kan er verder nog van zeggen dat de MX Master wel behoorlijk zwaar is, maar dat heb ik zelf ook liever zo, zoals ik al zei had ik hiervoor jarenlang een MX1000 en die weegt nog een stuk meer. Ik game er zelfs mee, maar kan me voorstellen dat in twitch shooters een lichtere muis beter is.
De MX Master komt met een USB dongle en ondersteunt ook Bluetooth. In totaal kun je de muis aan 3 apparaten koppelen, 1 maal Bluetooth en 2 USB Unifying receivers (er is één USB dongle meegeleverd, de andere moet je dan nog wel kopen of bv bij een ander draadloos Logitech toestel gekregen hebben). De Pricewatch laat echter maar toe om één type draadloze verbinding te selecteren waardoor de MX Master onder Bluetooth is beland.
Een muis met USB dongle is trouwens een radiogestuurde muis, er is een reden dat er zo weinig WiFi muizen zijn, die hebben teveel last van storing. Ik heb mijn MX Master nog maar één keer als Bluetooth muis gebruikt, dat werkte op zich eigenlijk even goed als met de USB receiver.