Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pNJkPPKd6SatdPEftq7Q8Qv8/full.jpg

Inleiding
Halo Wars 2 is een real-time strategie (RTS) video game ontwikkeld door 343 Industries en Creative Assembly. Het spel is gepubliceerd door Microsoft Studios en werd in februari 2017 gelanceerd op Windows-gebaseerde pc's en de Xbox One-video game console (middels Xbox Play Anywhere). De game speelt zich af in het science fiction universum van de Halo-serie in het jaar 2559 en is een vervolg op het 2009 videospel Halo Wars (Nu ook op Steam te downloaden!). Het spel ziet de terugkeer van de menselijke bemanning aan boord van het UNSC-oorlogsschip Spirit of Fire en introduceert een nieuwe buitenaardse factie bekend als The Banished. Een oorlog tussen de twee facties volgt op de Ark, een Forerunner-installatie. Gameplay in Halo Wars 2 bouwt voort op de basis, die door zijn voorganger is neergezet.

Het gebruik van zogenaamde Leaders is 1 van de grootste speerpunten in het spel, elke maand zal er nieuwe content gelanceerd worden, waaronder nieuwe leaders.

Ontwikkeling van Halo Wars 2 begon in 2014 toen 343 Industries en Creative Assembly samen gingen werken. 343 Industries was voorzichtig in het kiezen van de juiste partner om mee te werken aan het project. Creative Assembly werd gekozen voor hun jarenlange ervaring in het ontwikkelen van RTS games.

Er werd geprobeerd het verhaal van Halo Wars 2 beter te integreren met het hoofdverhaal van de Halo-serie. Deze aanpak heeft invloed gehad op de instelling van het spel, dat plaatsvindt op de Ark (featured in Halo 3) en is 28 jaar na de gebeurtenissen van de originele Halo Wars geplaatst om meer te passen in de huidige tijdlijn van de serie's main story. Het spel is officieel aangekondigd in 2015 bij Gamescom en werd tentoongesteld bij een aantal video gaming conventies voor de release. Twee open beta's liepen in het laatste jaar van de ontwikkeling van het spel, zodat het ontwikkelingsploeg aanpassingen aan het spel kon maken op basis van feedback van spelers.

Na de release kreeg Halo Wars 2 over het algemeen positieve recensies van professionele critici. De campagnefilms, gemaakt door Blur Studio, werden geprezen voor hun uitstekende animatie kwaliteit. Reviewers vonden het spel zeer begrijpelijk voor beginners, maar voelde dat het meer strategische diepte nodig had om populariteit te krijgen bij ervaren RTS-spelers.

Verdere informatie
Metacritic reviews
Uitgebreide informatie Halo Wars 2 - Leaders - Units

Trailers
Halo Wars 2 Official E3 Trailer
Halo Wars 2 Atriox Trailer
Halo Wars 2: Official Launch Trailer

Leader Vid Docs
Halo Wars 2 Colony Launch Trailer
Halo Wars 2 Colony ViDoc - Hunt or be Hunted
Halo Wars 2 Kinsano ViDoc – Trial by Fire

[ Voor 36% gewijzigd door WhateverSuitsU op 24-02-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Zag dat er nog helemaal geen topic over Halo Wars 2 was gestart, wat misschien al een heleboel zegt, maar wilde toch eens zien of er meer eensgezinde gevoelens zijn bij deze game. Ik vraag mij ook hardop af of het spel gefaald heeft of toch nog als succes gezien mag worden.

Voor mij is het in ieder geval een zeer vermakelijk spel, maar ontbreekt diepgaande strategie. Ik denk dat dit ook zeer lastig te combineren is met als rode draad dat het nog steeds primair een console game is. Het werken met de xbox one controller is voor mij feilloos gedaan en ik kan de game spelen op de pc. De graphics zijn dan echt om te smullen (GTX 1070), want elk klein detail is op in te zoomen en dat helpt voor het 'in het spel gezogen worden'.

Grootste issue voor mij is het niet kunnen werken met formaties, ofwel andere mogelijkheden om tactieken te realiseren en daarnaast relatief weinig units tot je beschikking hebben en een maximale count van 120 (waarbij 1 unit bijv. al 5 in beslag neemt). Ik snap ook hier dat limitaties van de xbox een rol spelen en dat rushen minder een ding is nu, maar ik mis het wel. Het toevoegen van een nieuwe Leader (en nieuwe units) elke maand helpt daarentegen wel heel erg. Colony als leader is verreweg mijn favoriet geworden en er komen nog 5 nieuwe leaders aan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Suit,

Spel mis voor mij een sterke campaign. Vergeleken met deel 1 is dit verhaal zwak. Meer diepgang over de fracties en back stories. Nieuwe leaders zijn leuk maar passen niet in het verhaal.

Blitz is vermakelijk, en de skrimisch ook op de voorspelbaarheid van AI na.

Maar fijn om te zien dat je het een leuk spel vind. Wel jammer dat je geen coorect plaatje hebt van Colony leader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:35:
Beste Suit,

Spel mis voor mij een sterke campaign. Vergeleken met deel 1 is dit verhaal zwak. Meer diepgang over de fracties en back stories. Nieuwe leaders zijn leuk maar passen niet in het verhaal.

Blitz is vermakelijk, en de skrimisch ook op de voorspelbaarheid van AI na.

Maar fijn om te zien dat je het een leuk spel vind. Wel jammer dat je geen coorect plaatje hebt van Colony leader.
Ik deel je gevoel wel over de backstory en dat de single player campaign op het randje voldoende is. Juist Halo leent zich er heel erg voor om de vele verhalen tot uiting te brengen in dit soort games...zou je denken.

Als ze alle (nieuwe) leaders ook een soort van eigen verhaal mee geven, dan voelt het ook wat meer alsof je betrokken bent in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Zijn er nog mensen actief bezig met dit spel? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhateverSuitsU schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:33:
Inmiddels wel! Voor mijn gevoel snap ik er niks van maar de stats zeggen blitz: 14 wins-4verlies. Als er nog mensen actief zijn, geef een gil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-09 22:48
WhateverSuitsU schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:33:
Moet alleen nog die DLC halen verder heb ik het hele gamegedeelte op FM7 league op een laag pitje staan... Kan even nergens de zin vandaan halen helaas ;w

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Inmiddels wel! Voor mijn gevoel snap ik er niks van maar de stats zeggen blitz: 14 wins-4verlies. Als er nog mensen actief zijn, geef een gil!
Nu nog weekje op vakantie, maar daarna weer van de partij. Ik ben zeer casual met gamen, maar ik haal mijn lol nog steeds uit skirmish vs AI. Lekker relaxed en geen gedoe. Als je keer mee wilt doen met een maat van me. Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhateverSuitsU schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:06:
[...]

Nu nog weekje op vakantie, maar daarna weer van de partij. Ik ben zeer casual met gamen, maar ik haal mijn lol nog steeds uit skirmish vs AI. Lekker relaxed en geen gedoe. Als je keer mee wilt doen met een maat van me. Let me know!
Gamertag: exactor it

Geef maar een gil op live als je zin hebt. Ik ben meestal rond 20u online.
Pagina: 1