Toon posts:

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP-fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik ben bezig aan un nieuwe website (alweer) en om tijd en moeite te besparen gebruik ik wel uns kant en klare scripjes zo ook een weekly poll, alleen geeft deze de volgende fout als ik een poll wil toevoegen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] De bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt.

Nu zou ik denke dak nie voldoende toegangrechte heb tot de map, maar in de nederlandse versie van iis5 op win2k prof heb ik gewoon op de server zelf ff de administrators groep volledige toegang etc gegeve en toch blijft ie het zelfde doen (ook als ik iets probeer toe te voegen avnaf de server)

de rest van de ASP scripts (Chat - Search) doen het wel goed!

Zou iemand me kunne helpe? alvast bedankt
-|PP|-

PS stonde wel dinge in de search maar geen oplossingen

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Kan je iets duidelijker zijn in je uitleg?
Op dit moment snap ik er namelijk net zoveel van als van de foutmelding.

Plaats ook het script dat de foutmelding geeft.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
script is te downloaden op:

http://www.surf-net.co.uk/asp/download_scripts.asp?script=Weekly+Poll+Script

en in de readme (kwam ik net achter):
If you recieve the following error: -

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

This means that the directory the database is in does not have the right permissions to be able to write to the database.

If you are running the server yourself then you can change the permissions by right clicking on the folder containing the database and choose sharing, then choose permissions, add IUser_yourcomputername with the permssion set to allow change.

If you are not running the server yourself then you will need to contact the server's adminstrator and ask them to change the permissions otherwise you cannot update a database.

alleen kon ik dit wel redelijk vinde in win2k prof NE alleen hebk da gebprobeert en het lukte niet - ik neem aan -> rechtermuiknop iop map -> eigenschappen -> delen via internet -> bemachtigingen zoiets he?

wie kan ut ff precies in hett nederlands uitleggen want ik zal wel weer wat fout gedaan hebben

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'( - ps het is nogal dringend want de rest van de site is al bijna klaar en k zou hem graag met poll online zette (heb geen zin om zo'n poll van een andere site met reclame er op te zette)

Verwijderd

Kijk eens naar de rechten op de access database zelf.... (serious)
Vaak staan de rechten op de directory wel ok maar op de .mdb zelf niet...

Verwijderd

Topicstarter
hoe? ik heb bij map beveiliging gewoon alles goed gezet maar hij blijft weigeren zeg uns precies hoe jullie dat zouden doen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een id?

Verwijderd

Topicstarter
:'( snik snik arme ik

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 22:54 schreef DJ_PP het volgende:
:'( snik snik arme ik
en niet je topic omhoog gooien :r ik weet het...ik gooi hem nu omhoog met het verzoek aan ACM voor een slotje...

Verwijderd

Topicstarter
nou ja man, relax, ik zal volgende keer wel op een ander forum gaan als je da zo graag wil

Verwijderd

...rechtermuis op de .mdb, properties, bij security 'everyone' toevoegen, full-control aanvinken. Kijken of het dan wel werkt en voor je het live gaat zetten everyone d'r uitgooien en ff goed kijken naar de rechten voor IUSR_..... Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
moet ik daarna ook rebooten/ iis opnieuw starte?

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

ik zit net je scriptje te proberen , maar geen enkel probleem hier .

Daarnaast moet je goed opletten dat zowel in je sitemanager als in ntfs de read/write permissies goed staan mocht je er nog niet uit komen give me a shout

cemtex@emeel.nl
Pagina: 1