Draaiplateaus in Magnetrons

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Ik kijk vandaag in de Pricewatch naar Magnetrons, en tot mijn verbazing bestaat er geen specificatie of er een draaiplateau aanwezig is. Bij het invullen van het trefwoord komen maar liefst 2 magnetrons naar voren, maar ik weet zeker dat er veel meer zijn die dit wel hebben.

Aangezien dit een van de eerste dingen zijn waarop ik wil kunnen filteren, wil ik bij deze vragen of dit als optie (misschien als 'magnetronoptie'?) kan worden toegevoegd.

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als er een draai plateau nodig is zit ie er in toch?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Omdat een draaiplateau standaard zit in een (combi-)magnetron ? De enige uitzondering die ik ken, zijn (inbouw)ovens met magnetronfunctie. En daar is de magnetron dan weer zo waardeloos, dat je er een magnetron naast neemt. Met een draaiplateau...

@Peregrine wil je er nou een met, of juist een zonder ?

[ Voor 10% gewijzigd door Oekiejoekie op 06-05-2017 00:20 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:24

WCA

Volgens mij draait in moderne magnetrons niet meer het draaiplateau, maar het magnetronelement zelf. In onze magnetron wordt alles iig netjes gelijkmatig warm (siemens)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leadbelly
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik heb kort geleden een nieuwe combi magnetron gekocht met de mededeling dat ik smorgens mijn broodje in dat ding bak en dus die functie op de magnetron wil. Gekozen is in overleg met de verkoper voor een eigen merk van BCC. Thuis bleek niet in de handleiding te staan dat je ovenfunctie ook ingeschakeld kan worden zonder combinatie van andere functies. Een aantal keer geprobeerd volgens de handleiding mijn broodje te bakken maar het resultaat was om te huilen. Ook een voorgebakken pizza werd een soort kleverige stopverf met een vloeibare substantie erop. Na een paar dagen ontdekte ik hoe de oven afzonderlijk ingeschakeld kon worden en leek mijn probleem opgelost maar 2 weken later knapte het glazen draaiplateau. Een nieuwe gekregen die ook snel knapte. Toen een geheel nieuwe magnetron (zelfde merk en type) waar men liet weten dat het nooit voorkomt dat die klazen dingen knappen. Na 1 week weer het draaiplateau kapot en nu is het mij wel duidelijk dat het aan de hardheid van het plateau ligt. Dat niemand er ooit last van heeft gehad kan zijn dat het niet in de handleiding staat hoe de ovenfunctie in te moeten stellen. Ik had trouwens met magnetron nr 2 de opstelling veranderd zodat het daar niet aan kan liggen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:42
leadbelly schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:10:
Ik heb kort geleden een nieuwe combi magnetron gekocht met de mededeling dat ik smorgens mijn broodje in dat ding bak en dus die functie op de magnetron wil. Gekozen is in overleg met de verkoper voor een eigen merk van BCC. Thuis bleek niet in de handleiding te staan dat je ovenfunctie ook ingeschakeld kan worden zonder combinatie van andere functies. Een aantal keer geprobeerd volgens de handleiding mijn broodje te bakken maar het resultaat was om te huilen. Ook een voorgebakken pizza werd een soort kleverige stopverf met een vloeibare substantie erop. Na een paar dagen ontdekte ik hoe de oven afzonderlijk ingeschakeld kon worden en leek mijn probleem opgelost maar 2 weken later knapte het glazen draaiplateau. Een nieuwe gekregen die ook snel knapte. Toen een geheel nieuwe magnetron (zelfde merk en type) waar men liet weten dat het nooit voorkomt dat die klazen dingen knappen. Na 1 week weer het draaiplateau kapot en nu is het mij wel duidelijk dat het aan de hardheid van het plateau ligt. Dat niemand er ooit last van heeft gehad kan zijn dat het niet in de handleiding staat hoe de ovenfunctie in te moeten stellen. Ik had trouwens met magnetron nr 2 de opstelling veranderd zodat het daar niet aan kan liggen. Iemand ervaring?
Graag een eigen topic beginnen ipv er een te kapen.
Eigen merk bcc lijkt me rebranded chinese zooi, dus zou ik sowieso nooit aan beginnen.

Edit: reply iets vriendelijker geformuleerd...

[ Voor 5% gewijzigd door Cyriel85 op 04-03-2019 23:43 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Pagina: 1