Toon posts:

Hoelang gaat jullie iPhone 7 batterij mee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een maandje of 3 een iPhone 7 en hiervoor heb ik een iPhone 6 gehad.

Nu heb ik het idee dat mijn batterij veels te snel leeg gaat. Als ik bijvoorbeeld iMovie of Snapchat op mijn mobiel een halfuurtje gebruik, is er zo 20% of 25% van af.

Met mijn iPhone 6 had ik dit probleem niet. En het lijkt me (en het schijnt) dat de iPhone 7 batterij beter hoort te zijn dan die van de 6.

Hoe zit dat bij jullie? Hoe lang gaat jullie batterij gemiddeld mee?

Alvast bedankt! Gr. Marieke

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 23:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lastig te zeggen. Die van mij gaat meestal de hele dag (16 a 18 uur) mee. Voornamelijk Mail, WhatsApp en Safari. Vandaag 5 uur het scherm aangehad (waarvan 30 minuten streamen van 720p video in Safari), is rond 13.00 van de lader gehaald; zit nu op 38%. 25% per 30 minuten is t dus zeker niet. Als ik niet had gestreamed was t denk ik nog zo'n 50%.

Heb je schermhelderheid op automatisch staan?
Gebruik je WiFi of 4G? Welke aanbieder?
Indien je wifi gebruikt: staat wifi assistentie uit?

[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 06-05-2017 00:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie.

Als antwoord op je vragen:
- Mijn schermhelderheid staat niet op automatisch, maar ik zet de helderheid van mijn scherm vaak zo laag mogelijk.
- Ik gebruik vrijwel altijd Wifi, maar als ik Wifi niet gebruik heb ik mijn 4G (Tele 2) aanstaan.
- Wifi assistentie heb ik uitstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En welke provider had je, toen je je iPhone 6 gebruikte? Waarschijnlijk niet Tele2, omdat die hier nog niet zo lang actief zijn met 'n eigen netwerk.
Wanneer dat netwerk 'n beter bereik had, kan dat ook een van de oorzaken zijn, contact maken/houden met een verder verwijderde mast kost veel energie.

Dat is van alle tijden: mijn tante had ooit, zo rond de eeuwwisseling, een telefoon van Telfort (toen nog niet op het KPN netwerk, dus slecht bereik), van een type, dat normaal ruim een week met een volle batterij deed. Die van haar was steeds na ongeveer anderhalve dag leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vitske
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Je kan een (gratis) app - battery health - downloaden voor een controle van je batterij, je weet nooit of er iets aan scheelt. Als je dan op dat scherm links boven op de balkjes drukt, neem je battery details en kan je onderaan zien hoeveel tijd je nog hebt met gebruik van verschillende verbindingen. Of ze correct werken ga ik niet over uit spreken maar dan heb je een richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik gebruik de 7 plus en ik kan 2 en een halve dag met mijn telefoon doen.
Pagina: 1