Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Renault clio 3 sportief (velgen, sport uitlaat)

Pagina: 1
Acties:

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Hoi!

Ik vraag weleens meer dingen over m'n auto (Clio 3 phase 2, 15-LBK-6). Afgelopen keer heb ik met een mede tweaker een audioinstallatie ingebouwd (niet te veel poespas). Daar ben ik erg blij mee.

Nu wil ik dit wat verder uitbreiden. Ik ben op zoek gegaan naar mooie velgen, maarja... wat ik ook uitzoek, goedkoop wordt het toch niet. Ik wil (voor het sportieve uiterlijk) 16" banden kopen.

Ik vind ik de Alutec shark BM zwart mooi LINK. Banden ben ik nog niet over uit (tips?). Wellicht ga ik voor wat goedkopere velgen die erop lijken (tips?)

Ik heb zelf 15" lichtmetalen velgen met redelijk nieuwe General zomerbanden. Ik heb geen winterbanden.

Een vriend adviseerde me het volgende: koop nieuwe velgen met banden, doe de zomerbanden weg en koop winterbanden die je op de lichtmetalen velgen zet. Zo heb je zomerbanden en winterbanden. Koop ook een anti diefstal slotbouten set (bv DEZE)

Daarnaast wilde ik een sportievere uitlaat eronder zetten. Wat raden jullie aan? Ik heb hier totaal geen verstand van. Aangezien de velgen al enorm duur zijn.

Wat raden jullie aan? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat zijn jullie adviezen voor de producten? Ik heb er niet genoeg verstand van om alles zelf te monteren.

Mijn budget is eigenlijk 800 euro. Echt op z'n max (met een goede reden) zou zijn 1000 euro.

Alvast bedankt!
Stefan

• thomas.vantuijl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-09 14:02
Volledige nieuwe uitlaat is best een duur grapje, maar een sportuitlaat einddemper is niet zo heel duur, je kan ze vinden voor minder dan 110 euro.

Zie deze link als voorbeeld:
http://www.sportuitlaten-...vq5d6170nkhsb4b76898tc1g4

Anti diefstal bouten zijn ook wel een goed idee.

[ Voor 7% gewijzigd door thomas.vantuijl op 05-05-2017 21:27 ]

Professioneel Beunhaas!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Misschien ben ik niet de juiste persoon (qua smaak), maar die velgen, een sport-einddemper (die natuurlijk voor geen meter past) en dan een 1.15 liter krachtbron schiet bij mij al snel het verkeerde keelgat in als ik je zie rijden :P Dat is gewoon een eerlijke mening, en je moet het natuurlijk zelf weten.

Houd er rekening mee dat alleen een 'sport'-einddemper het geluid er niet 'beter' op zal maken, met een beetje pech heb je een constante dreun op bepaalde snelheden, en verder natuurlijk het '90s Civic-regenpijp effect :+
Een op maat gemaakte uitlaat vanaf je uitlaat-poorten in het blok tot de einddemper gaat helaas een paar keer over je budget heen.

Wil je die einddemper zelf monteren? Laten monteren is natuurlijk uurtje factuurtje en die uurtjes zijn tegenwoordig echt niet meer leuk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• stefan212
Ik heb wel interesse in het monteren en demonteren van auto onderdelen, maar absoluut geen ervaring. Wellicht laat ik die demper zitten als het toch niet zo speciaal geluid geeft.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Denk erom, als deze Clio niet geleverd is met 16" velgen -mét bijbehorende ruimere wielkasten, te herkennen aan de zwarte accenten in de koplampen- gaan deze NIET passen!! Als je tenminste de originele bandenmaten aanhoudt. Dus als je dan toch naar 16" wilt, zorg ervoor dat je plattere banden monteert, en ze ook zeker niet breder laat zijn dan de 15" exemplaren!

• stefan212
Dat is een goede tip. Ik was er bijna ingezonken. Wat moet ik aanhouden met "plattere banden"? Dat Is een ruim begrip.

Scheelt het veel in aanzien, de velgen maat? Het voordeel als ik toch 15" neem Is dat ik alleen nieuwe velgen moet kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door stefan212 op 05-05-2017 22:29 ]

• Evoluzione
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:52
Icephase schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:11:
Denk erom, als deze Clio niet geleverd is met 16" velgen -mét bijbehorende ruimere wielkasten, te herkennen aan de zwarte accenten in de koplampen- gaan deze NIET passen!! Als je tenminste de originele bandenmaten aanhoudt. Dus als je dan toch naar 16" wilt, zorg ervoor dat je plattere banden monteert, en ze ook zeker niet breder laat zijn dan de 15" exemplaren!
Waarom zouden deze niet passen? Dit hangt puur van de bandenmaat af. Ga je een inchmaat groter, wordt je band platter, zo simpel is het gewoon. Ook lijkt het em vreemd dat ze een compleet andere wielkast gaan ontwerpen voor een "sportmodel". Mijn BMW is standaard ook niet met 19 inch geleverd, maar toch passen ze prima, zelfs met verlaging.

De standaard bandenmaten zijn voor een clio:

185/60r15
195/50r16
205/45r17

Sommige clio's zijn zelfs met 215 breed, maar dan heb je als nel kans dat het gaat aanlopen. De bandenmaat bij 16 inch moet zonder problemen passen.
stefan212 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:15:
Hoi!

Ik vraag weleens meer dingen over m'n auto (Clio 3 phase 2, 15-LBK-6). Afgelopen keer heb ik met een mede tweaker een audioinstallatie ingebouwd (niet te veel poespas). Daar ben ik erg blij mee.

Nu wil ik dit wat verder uitbreiden. Ik ben op zoek gegaan naar mooie velgen, maarja... wat ik ook uitzoek, goedkoop wordt het toch niet. Ik wil (voor het sportieve uiterlijk) 16" banden kopen.

Ik vind ik de Alutec shark BM zwart mooi LINK. Banden ben ik nog niet over uit (tips?). Wellicht ga ik voor wat goedkopere velgen die erop lijken (tips?)

Ik heb zelf 15" lichtmetalen velgen met redelijk nieuwe General zomerbanden. Ik heb geen winterbanden.

Een vriend adviseerde me het volgende: koop nieuwe velgen met banden, doe de zomerbanden weg en koop winterbanden die je op de lichtmetalen velgen zet. Zo heb je zomerbanden en winterbanden. Koop ook een anti diefstal slotbouten set (bv DEZE)

Daarnaast wilde ik een sportievere uitlaat eronder zetten. Wat raden jullie aan? Ik heb hier totaal geen verstand van. Aangezien de velgen al enorm duur zijn.

Wat raden jullie aan? Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat zijn jullie adviezen voor de producten? Ik heb er niet genoeg verstand van om alles zelf te monteren.

Mijn budget is eigenlijk 800 euro. Echt op z'n max (met een goede reden) zou zijn 1000 euro.

Alvast bedankt!
Stefan
Met je velgen moet je vooral letten op de steek, breedte en et waarde van de velg. Je clio heeft standaard een 15 inch velg, die waarschijnlijk 6 inch (oftewel J in de volksmond) breed is. steekmaat is 4x100 en een et van 45.

De velgen in je link gaan door de steekmaat 4x108 dus sowieso al niet passen. Volgens de site zijn ze er wel in 4x100, met een et van 40, en 6 inch breed. Dezen zijn niet breder dan normaal, en zouden dus moeten passen. wel komt de velg 5 mm verder naar buiten te staan. De et is 40 in plaats van 45, en hoe lager, hoe verder de velg naar buiten komt. Deze 5 milimeter kan je zeker wel hebben bij de clio, en ook valt het precies binnen de toleranties die als normaal geacht worden (maximaal 5 hoger of lager dan origineel, want daar is je ophanging op ontworpen).

Wat de velgkeuze betreft, die is aan jezelf. Ook slotbouten is een persoonlijke keuze. Ik heb ze niet, want als je de sleutel kwijt bent heb je een probleem, en niet iedere slotbout/sleutel is even degelijk als een normale bout.

Bandenkeuze is ook weer een persoonlijk iets. Een niet veeleidende bestuurder kan wel met een goedkope band rijden. Merken heb ik dan ook niet zon voorkeur voor. Qua maat zou ik om 16 inch 195/50 pakken, dan heb je ook nog enigsinds comfort.

Tot slot, een sportuitlaat is leuk, maar gaat snel vervelen. En met een licht motortje krijg je al snel het grasmaaiereffect. Wil je toch iets meer geluid, zou ik eerder een tussendemper vervangen. Wel zorgen dat je dit zo doet dat je het makkelijk terug kan zetten, mocht het niet bevallen bij jou of de politie!
stefan212 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:28:
Dat is een goede tip. Ik was er bijna ingezonken. Wat moet ik aanhouden met "plattere banden"? Dat Is een ruim begrip.

Scheelt het veel in aanzien, de velgen maat? Het voordeel als ik toch 15" neem Is dat ik alleen nieuwe velgen moet kopen.
Je velgenmaat kan je auto maken of breken. Wel een kwestie van smaak natuurlijk. Niet iedereen vindt een auto met "grote" en "dikke" velgen mooi. Ik denk dat zelfs een 17 inch velg hartstikke mooi kan staan, maar dat is dan ook mijn smaak. Verder zou ik eens kijken op marktplaats voor velgen. Wel even letten op alle maten.

[ Voor 8% gewijzigd door Evoluzione op 05-05-2017 22:48 ]

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Icephase schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:11:
Dat is bullshit, je velgen bepalen de maat niet maar je banden, als je grotere velgen koopt moet je sowieso een anderen bandenmaat hebben want de totale diameter moet gelijk blijven, anders klopt je teller niet meer. Sowieso geeft exact dezelfde bandenmaat je een set 15 inch banden dus dat gaat niet passen. Enige waar je gelijk over hebt is de breedte, daar moet je wel uitkijken dat je genoeg speling hebt.

Verder ook vooral op de ET waarde van je velgen letten, dit zorgt ervoor dat je velgen meer of minder naar buiten staan. Hiermee kun je evt wat bredere wielen mee compenseren als je aan een kant meer plek hebt, maar als je er niet op let kunnen zelfs smallere velgen misschien niet passen.

Goede site voor die controles is http://www.willtheyfit.com

• stefan212
Ik had idd het verkeerde linkje gepakt. Dat het de 4x 100 moesten zijn wist ik wel :p

Op marktplaats staat niets bijzonders helaas. Ik ben ook een beetje terughoudend met 2e hands spullen.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:46

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Wat dacht je van beren velgen? :+ .

Afbeeldingslocatie: https://i1090.photobucket.com/albums/i376/just_nll/IMAG0442.jpg

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• stefan212
Beren zijn idd sportieve wezens maar daar houd het toch echt op😂

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Prima, geloof je me niet! Koop je lekker grote wielen, als het gaat roken merk je het vanzelf.

Oh en 17" is nooit leverbaar geweest op een Clio 3, alleen op de RS en die heeft een heel ander onderstel.

• NeoAtomic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 11:31
Smaak is verschillend, maar persoonlijk zou ik voor andere velgen kijken. Vind de velgen niet onder de auto passen.

Tip: photoshop de velgen eens onder de auto, dan heb je een beetje een idee hoe het er uit komt te zien.

Waarom ben je terughouden met tweedehandse velgen? Hier boven las ik 4x100 waar best veel velgen tweedehands voor te krijgen is.

[ Voor 27% gewijzigd door NeoAtomic op 06-05-2017 10:06 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39
Let overigens goed op et-waardes. En ga niet te breed. Ik heb al tweemaal ingeleverd op rijgedrag door bredere banden. 20mm meer kan een gigantisch verschil zijn. En aanlopen de banden bij hobbels of scherp sturen zijn ook niet lief.

• stefan212
Zou dit wat zijn Link

Wel een hoge ET waarde (45). Moet ik de banden erbij nemen of beter onderhandelen zonder banden? Waar moet ik op Letten ivm schade? Wat zouden jullie betalen?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
stefan212 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:19:
Zou dit wat zijn Link

Wel een hoge ET waarde (45). Moet ik de banden erbij nemen of beter onderhandelen zonder banden? Waar moet ik op Letten ivm schade? Wat zouden jullie betalen?
Waar haal je die ET waarde vandaan?

• stefan212
Ik heb me vergist met bandhoogte.

• NeoAtomic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 11:31
Waar je ook op moet letten is de naafdiameter. Het kan zijn dat je centreertingen moet bestellen. Verder zijn het wel mooie velgen.

Grootte kans dat de ET waarde aan de binnenkant van de velg staat, dus mocht je die willen weten even een mailtje sturen.

[ Voor 32% gewijzigd door NeoAtomic op 06-05-2017 17:31 ]

• stefan212
De verkoper van marktplaats wilde de banden er niet van afhalen. Dat lijkt me niet slim ivm het nakijken van de velgen.

Zou de volgende combo passen?
Oxxo narvi black: 17 inch - 4x100 - ET 40 - 70J
Duraturn MOZZO S+: 205 / 40 R17 - 84W

Moet ik hier wat bijbestellen?
Pagina: 1