Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:29
Een tijd geleden heb ik per ongeluk, in haast, een som geld naar de belasting gestort ipv naar mijn eigen 2e rekening. Heel stom, dat kan gebeuren. Dat is niet de discussie. Nu heeft het bij elkaar 5 en een halve week geduurd voordat ik eens een brief kreeg (let wel, heb wel eerst gebeld toen het gebeurde) hoe dit kwam. Netjes de terugkoppeling terug gestuurd dat ik het terug wil en per ongeluk is gegaan. Ben nu bijna 9 weken verder. Eergisteren gebeld over dit probleem, zou teruggebeld worden binnen 2 werkdagen. Nada.

Heeft iemand wellicht advies voor mij hoe nu te handelen, zelfs voor een groot orgaan als de belasting lijkt dit wel een beetje overdreven lang te duren. :F

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Als ervaringsdeskundige met de laksheid bij de belastingdienst zou ik zeggen:
- afspraak maken lokaal kantoor
- ombudsman

Let er op dat je interest ontvangt bij teruggave.

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 05-05-2017 19:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ik weet niet hoe ik de interest moet berekenen, maar zeg maar: 7 maart, 431 Euro rond.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

PcDealer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:06:
Als ervaringsdeskundige met de laksheid bij de belastingdienst zou ik zeggen:
- afspraak maken lokaal kantoor
- ombudsman

Spaarrente is momenteel praktisch nul, wat denk je dan dat redelijk is om te vragen? Een zaak maken van 5 euro rente oid zou ik afraden. Alleen maar meer kans dat een medewerker dan denkt dat hij het naar zijn leidinggevende door moet spelen wat weer een paar weken vertraging oplevert.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PcDealer schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:06
Ehh, how about no? Als de belastingdienst je te veel berekend heeft en je dat later weer terugkrijgt wel, niet als je de rekening van de belastingdienst als spaarpotje gebruikt 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

VT invullen en aan het eind van het jaar verrekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Enfin, dus geen interest :) Blijft wel gigantisch knudde dat dit zo verdomde lang duurt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47

orf

Ik heb een keer per ongeluk een 0 teveel overgemaakt toen ik loonheffingen betaalde. Een telefoontje en een brief naar de (lokale) inspecteur heeft ervoor gezorgd dat ik het bedrag in ongeveer 6 weken terugkreeg. Ik zou vooral genoeg druk erop blijven zetten door te bellen, mailen of schrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SkyStreaker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:14:
Enfin, dus geen interest :) Blijft wel gigantisch knudde dat dit zo verdomde lang duurt!
Je hebt denk ik onwijs geluk dat je het naar de belastingdienst hebt overgemaakt en niet naar een random ander persoon/bedrijf. Anders had je sowieso kunnen fluiten naar je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:15:
[...]

Je hebt denk ik onwijs geluk dat je het naar de belastingdienst hebt overgemaakt en niet naar een random ander persoon/bedrijf. Anders had je sowieso kunnen fluiten naar je geld.
Dat valt in de praktijk wel mee hoor. Je bent inderdaad afhankelijk van de medewerking van de ontvanger, maar denk dat er maar weinig mensen zitten te wachten op juridisch getouwtrek door een foute overboeking waar ze sowieso niet sterk staan (ga jij maar eens aantonen dat het een terechte overboeking was). Als je dit via je rechtsbijstand aanpakt, kun je de gegevens van de ontvanger gewoon opvragen bij de betreffende bank.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

.SnifraM schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Dat valt in de praktijk wel mee hoor. Je bent inderdaad afhankelijk van de medewerking van de ontvanger, maar denk dat er maar weinig mensen zitten te wachten op juridisch getouwtrek door een foute overboeking waar ze sowieso niet sterk staan (ga jij maar eens aantonen dat het een terechte overboeking was). Als je dit via je rechtsbijstand aanpakt, kun je de gegevens van de ontvanger gewoon opvragen bij de betreffende bank.
Er is weinig touw om aan te trekken hoor, als ontvanger sta je namelijk ijzersterk. Om de Consumentenbond te quoten:
Wat zijn je rechten?
Je hebt helaas weinig rechten. Je bent afhankelijk van de medewerking van de ontvanger. In de Algemene Bankvoorwaarden staat dat banken niet de naam en het rekeningnummer hoeven te controleren. Dit betekent dat het geld gewoon wordt overgemaakt als het verkeerd ingetypte rekeningnummer daadwerkelijk bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Goed, maar dat is de discussie niet :) We hebben het over het langzaam werkend iets wat belasting heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:36:
[...]

Er is weinig touw om aan te trekken hoor, als ontvanger sta je namelijk ijzersterk. Om de Consumentenbond te quoten:

[...]
Als je dan quote, quote dan de juiste info. Dit gaat niet over het terughalen van geld maar over het overmaken zelf.

De rest van de info:
Wat kun zelf doen?
* Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen.
* Jouw bank neemt contact op met de bank waarbij de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.
* Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger.

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Ik zou die paar euro rente laten voor wat het is. Je compliceert de kwestie dan alleen maar, omdat iemand weer toestemming daarvoor moet geven, berekenen, goedkeuren, uitbetalen. Nu is het simpelweg terugstorten. Zo te lezen is dat al genoeg gevraagd voor de Belastingdienst.

[ Voor 12% gewijzigd door rr7r op 05-05-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SkyStreaker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:08:
Ik weet niet hoe ik de interest moet berekenen, maar zeg maar: 7 maart, 431 Euro rond.
Bijna niks, maar de belastingdienst doet het ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Mocht je echt geen gehoor krijgen én haast hebben, dan helpt op Twitter een beetje rotzooi trappen ook erg goed tegenwoordig.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:58
Anoniem: 560174 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:28:
Mocht je echt geen gehoor krijgen én haast hebben, dan helpt op Twitter een beetje rotzooi trappen ook erg goed tegenwoordig.
Ik denk niet dat de belastingdienst gevoelig is voor negatieve reclame :) Ze kunnen niet echt klanten verliezen lijkt me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

mobby1971 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:47:
[...]

Ik denk niet dat de belastingdienst gevoelig is voor negatieve reclame :) Ze kunnen niet echt klanten verliezen lijkt me 8)
LOL, nee lijkt me ook niet:P

Maar is het geld overgemaakt naar NL86INGB0002445588 tnv Belastingdienst zonder betalingskenmerk? Dan moet dat vroeg of laat vanzelf terugkomen omdat ze het niet kunnen verwerken.

Maar negen weken is wel een beetje lang inderdaad...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Haha leuk, maar publiek imago is niet alleen van belang als je 'klanten' hebt.
Het is tenminste iets als het andere niet snel genoeg werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

[...]

[...]
Dat niemand hier op gereageerd heeft.
Je staat als ontvanger helemaal niet ijzersterk. Een onverschuldigde betaling is een van de simpelste zaken om terug te krijgen mits je weet wie je aan moet schrijven. De Consumentenbond doelt voornamelijk op bedragen die per abuis zijn overgemaakt naar een rekening waarvan je niet weet tot wie die behoort.

Daar gaat het in de praktijk ook meestal mis, je hebt geen contactgegevens.

Aangezien je hier de Belastingdienst als aanspreekpunt hebt zou ik aangetekende brieven verzenden en desnoods dagvaarden. Dan heb je het zo retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:13:
[...]

Dat niemand hier op gereageerd heeft.
Je staat als ontvanger helemaal niet ijzersterk. Een onverschuldigde betaling is een van de simpelste zaken om terug te krijgen mits je weet wie je aan moet schrijven.
Mooi dat hiermee het probleem van internetoplichting is opgelost :) Gewoon je geld terugvragen, super simpel!
Nee dan check ik toch liever even dubbel dat ik de goede rekening heb als ik grotere bedragen overmaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

[...]
Je staat als ontvanger niet ijzersterk. Zoek maar eens op onverschuldigde betaling :) Diegene zal het terug moeten betalen, maar als het een randfiguur is dat daar geen zin in heeft of die het geld al uitgegeven heeft, heb je er wel een hele kluif aan.

Edit: oh, dat is al gemeld. Ook nog in vrijwel exacte dezelfde bewoordingen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 07-05-2017 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Vreemd dat het zo lang duurt. Ik heb een keer geld naar ze overgemaakt en dat had ik binnen een paar dagen terug omdat ze het niet konden matchen.

Gek genoeg ging het om een aanslag die ze zelf hadden verstuurd maar blijkbaar zelf nog niet hadden verwerkt.

Blijven bellen en mailen is vrijwel de enige optie. Rente is verwaarloosbaar dus moet je niet over beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ik begin te vermoeden aan de hand van de verhalen dat ik de pech heb dat ik net in de periode zit van het verwerken van belastingteruggaves e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

fsfikke schreef op zondag 7 mei 2017 @ 03:50:
[...]

Mooi dat hiermee het probleem van internetoplichting is opgelost :) Gewoon je geld terugvragen, super simpel!
Nee dan check ik toch liever even dubbel dat ik de goede rekening heb als ik grotere bedragen overmaak...
Waarom maken mensen altijd van die belachelijke vergelijkingen?

Je vergelijkt nu een oplichter, waar je doorgaans dus niet de gegevens van hebt met de Belastingdienst.....
En als je wel gegevens* heb, zoals in dit geval, en dus kunt aanschrijven en eventueel dagvaarden is dat voor een juridische zaak super simpel ja.

*Officieel NAW en rekeningnummer.

De enorm handige tip dat je altijd even goed controleert is ook zeer nuttig voor TS....daar kan hij vast veel mee in de toekomst. Captain hindsight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 224360 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 08:26:
Waarom maken mensen altijd van die belachelijke vergelijkingen?

Je vergelijkt nu een oplichter, waar je doorgaans dus niet de gegevens van hebt met de Belastingdienst.....
Sowieso zijn de Belastingdienst, een willekeurige eigenaar van een bankrekening en een oplichter die erop uit is jouw geld illegaal bij zich te houden drie nogal verschillende zaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-07 20:06
Sowieso zijn de Belastingdienst, een willekeurige eigenaar van een bankrekening en een oplichter die erop uit is jouw geld illegaal bij zich te houden drie nogal verschillende zaken :P
Ondanks dat het traag is en mogelijk lang gaat duren lijkt mij een overheidsinstelling nog het minst slecht.
Ik zie het toch als een geluk bij een ongeluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
no1san schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Ondanks dat het traag is en mogelijk lang gaat duren lijkt mij een overheidsinstelling nog het minst slecht.
Ik zie het toch als een geluk bij een ongeluk :)
Ik ook, geloof mij. Maar het blijft vreemd dat ik zo verdomde lang moet wachten. Ik geef ze nog tot en met dinsdag, anders moet ik maar aan de telefoon hangen met de rechtsbijstand.

Het idee reikt mij dat ik met nogmaals bellen en via social niet verder kom. Ombudsman, vermoed ik, start meteen weer een hele procedure op waarbij ik weer kan gaan wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 07-05-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
SkyStreaker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:42:
Goed, maar dat is de discussie niet :) We hebben het over het langzaam werkend iets wat belasting heet.
Je hebt toch een vooraf opgeslagen rekening nummer gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
raro007 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Je hebt toch een vooraf opgeslagen rekening nummer gebruikt toch?
Ja, en in mijn haastige actie had ik niet goed gekeken of ik het naar de goede toe stortte. Allebei beginnend met "be", eentje was mijn eigen 2e rekening. Nr. 2 de "be"lasting, NL89INGB0000004820.

Voordat iemand gaat zeggen, da's het verkeerde rekeningnr.: ik heb al een brief gekregen hierover en dan heb je hier nog alle rekeningen gebruikt door de belasting: rekeningen belasting

[ Voor 33% gewijzigd door SkyStreaker op 07-05-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SkyStreaker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Het idee reikt mij dat ik met nogmaals bellen en via social niet verder kom. Ombudsman, vermoed ik, start meteen weer een hele procedure op waarbij ik weer kan gaan wachten.
Heb je al iets op hun Twitter gepost (tijdens kantooruren voor de zekerheid)? Webcareteam reageert vrij snel. Of het iets oplevert is een ander verhaal, maar wellicht krijg je een goede tip.

Vraag altijd bij lastige zaken (lees: buiten de standaardvragen/-script om) je te laten terugbellen. Niet dat ze dat altijd doen, maar ook weer hier: beter dan maar afwachten.
Ombudsman heeft directe lijnen binnen de belastingdienst. Maak daar zeker een dossier aan!
https://www.nationaleombudsman.nl/klacht-indienen/criteria
https://www.nationaleombu...uw-klacht-zonder-criteria

Binnen een paar dagen neemt de NO contact met je op en neemt de zaak in behandeling. Binnen twee weken kan het zijn dat de belastingdienst zelf reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
PcDealer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:00:
[...]

Heb je al iets op hun Twitter gepost (tijdens kantooruren voor de zekerheid)? Webcareteam reageert vrij snel. Of het iets oplevert is een ander verhaal, maar wellicht krijg je een goede tip.

Vraag altijd bij lastige zaken (lees: buiten de standaardvragen/-script om) je te laten terugbellen. Niet dat ze dat altijd doen, maar ook weer hier: beter dan maar afwachten.
Ombudsman heeft directe lijnen binnen de belastingdienst. Maak daar zeker een dossier aan!
https://www.nationaleombudsman.nl/klacht-indienen/criteria
https://www.nationaleombu...uw-klacht-zonder-criteria

Binnen een paar dagen neemt de NO contact met je op en neemt de zaak in behandeling. Binnen twee weken kan het zijn dat de belastingdienst zelf reageert.
Dank je voor de tips. Met die 2 weken echter... Gaan we dan echt over op 11 a 12 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SkyStreaker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:08:
[...]

Dank je voor de tips. Met die 2 weken echter... Gaan we dan echt over op 11 a 12 weken?
Ik kan niet toveren zodat je geld direct weer bij je terug is, je zal zelf actie moeten ondernemen. De tips die ik je geef komen vanuit de praktijk die bij mij helaas maar al te bekend is. Vele malen verbeteringen beloofd, maar het blijft een muur van onwil en onkunde daar. Ik moet er wel bij zeggen dat de eerstelijns wat is verbeterd, maar het vaak nog erg moeilijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Mja. Goed, ik heb maar gebruikt gemaakt van de klacht met criteria. "Binnen 3 weken contact" (hoop dat het enkele dagen is, zoals je zei), my goodness. Enfin, we gaan het meemaken. Ik hou het topic up-to-date :)

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 07-05-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

SkyStreaker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:15:
Mja. Goed, ik heb maar gebruikt gemaakt van de klacht met criteria. "Binnen 3 weken contact" (hoop dat het enkele dagen is, zoals je zei), my goodness. Enfin, we gaan het meemaken. Ik hou het topic up-to-date :)
Ook de NO wil zich kennelijk indekken voor onverwacht grote toeloop aan klachten en niet elke week de tekst aan willen passen ;)

Mijn ervaring heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 20:51
SkyStreaker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:39:
[...]

... ik heb al een brief gekregen hierover...
Dus je hebt blijkbaar al contact met de Belastingdienst hierover? Dan zou ik zeggen: maak je geen zorgen, het is bij hen bekend, dan komt het goed. Twitteren heeft niet zoveel zin bij de Belastingdienst en de Ombudsman is een veel te zwaar middel in dit geval.
Het zou kunnen dat je nog een brief krijgt met de vraag op welke rekening je het geld terug wilt ontvangen (ook al betaal je van die rekening al jarenlang je belastingen, dat willen ze toch nog even officieel horen).
Bel maandag gewoon naar de Belastingtelefoon en vraag vriendelijk of ze al kunnen nagaan wanneer het geld aan je overgemaakt wordt, en of ze eventueel nog informatie van je nodig hebben. Vraag om een schatting van de termijn waarop het geregeld kan zijn. Mocht je daarna nog niets ontvangen hebben, dan bel je gewoon weer.
Geloof me: bij de Belastingdienst werken ook gewone mensen die je graag van dienst zijn. Het is alleen een wat logge organisatie dus dingen duren daar soms wel wat langer dan bij een eenmanszaak. Maar zoals hierboven al gezegd is: geld dat je onterecht aan hen overmaakt komt altijd terug.
(en nee, ik werk niet bij de Belastingdienst, maar ik heb wel veel met hen te maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
Andrejan schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Dus je hebt blijkbaar al contact met de Belastingdienst hierover? Dan zou ik zeggen: maak je geen zorgen, het is bij hen bekend, dan komt het goed. Twitteren heeft niet zoveel zin bij de Belastingdienst en de Ombudsman is een veel te zwaar middel in dit geval. Het zou kunnen dat je nog een brief krijgt met de vraag op welke rekening je het geld terug wilt ontvangen (ook al betaal je van die rekening al jarenlang je belastingen, dat willen ze toch nog even officieel horen).

Brief al gehad, terug gestuurd dat ik het terug wil naar de rekening waar het vandaan komt. Stond ook in de openingspost.

Bel maandag gewoon naar de Belastingtelefoon en vraag vriendelijk of ze al kunnen nagaan wanneer het geld aan je overgemaakt wordt, en of ze eventueel nog informatie van je nodig hebben. Vraag om een schatting van de termijn waarop het geregeld kan zijn. Mocht je daarna nog niets ontvangen hebben, dan bel je gewoon weer.

Van zo'n organisatie mag ik toch wel verwachten dat ik terug gebeld wordt in de gestelde termijn, in alle redelijkheid?

Geloof me: bij de Belastingdienst werken ook gewone mensen die je graag van dienst zijn. Het is alleen een wat logge organisatie dus dingen duren daar soms wel wat langer dan bij een eenmanszaak. Maar zoals hierboven al gezegd is: geld dat je onterecht aan hen overmaakt komt altijd terug.
(en nee, ik werk niet bij de Belastingdienst, maar ik heb wel veel met hen te maken).
Ik maak mij verder ook geen zorgen dat het niet terug komt, het duurt alleen zo verdomde lang. Dat is wat bijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrejan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 20:51
Ja, dat snap ik, ik reageer vooral op de overige reacties hier :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 00:29
SkyStreaker schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:08:
Begrijp ik het goed dat je €431 per abuis hebt overgemaakt naar de belastingdienst en je nu rente van hun wilt? 8)7 Als je het bij mij had geprobeerd had ik het netjes overgemaakt, incl. rente maar excl. de administratiekosten. :)

Mijn ervaring met de belastingdienst is dat als je iets verkeerd hebt ingevuld (bijv. betalingskenmerk) dan storten ze het gewoon weer terug als ze zien dat ze het niet kunnen verwerken. Ik denk dat je pech hebt dat ze net in de drukke tijd zitten (veel IB aangiftes) en dat het wat langer duurt. Komt echt wel terug...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SkyStreaker schreef op zondag 7 mei 2017 @ 07:40:
Ik begin te vermoeden aan de hand van de verhalen dat ik de pech heb dat ik net in de periode zit van het verwerken van belastingteruggaves e.d.
Zou me niks verbazen. Ik heb ook wel 's extra betaald aan de belastingdienst (aanslag dubbel betaald) en dat had ik vrij rap weer terug, zonder daar zelf iets voor te hoeven doen (sterker nog totdat ik 't weer terug op m'n rekening had, had ik niet eens door dat ik 't 2x betaald had.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
BugBoy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:30:
[...]

Begrijp ik het goed dat je €431 per abuis hebt overgemaakt naar de belastingdienst en je nu rente van hun wilt? 8)7 Als je het bij mij had geprobeerd had ik het netjes overgemaakt, incl. rente maar excl. de administratiekosten. :)

Mijn ervaring met de belastingdienst is dat als je iets verkeerd hebt ingevuld (bijv. betalingskenmerk) dan storten ze het gewoon weer terug als ze zien dat ze het niet kunnen verwerken. Ik denk dat je pech hebt dat ze net in de drukke tijd zitten (veel IB aangiftes) en dat het wat langer duurt. Komt echt wel terug...
Ach eh, iemand had het erover in een van de beginnende reply's - dan neem ik dat aan. Naderhand gezien heeft dat ook weinig zin en zal dat ook niet ondernemen :P Ik zal blij zijn als ik het gewoon terug heb. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn ervaring andersom: de Belastingdienst had na verkoop van mijn auto onterecht iets van 18 euro motorrijtuigenbelasting naar mij teruggestort. Ik kreeg daar een brief over dat ik dat alsnog moest betalen. Omdat er geen vervaldatum op stond, en ik niet gecharmeerd was van de incompetentie van onjuiste brieven daarvoor, en een totaal ander rekeningnummer, heb ik ze gebeld. Het antwoord was: "zo snel mogelijk betalen" als er geen vervaldatum op staat.
Leuk om te weten hoe ze er andersom mee omgaan...

Edit: resulaat was dat het nummer klopte en ik betaald heb natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 07-05-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RemcoDelft schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:07:
Mijn ervaring andersom: de Belastingdienst had na verkoop van mijn auto onterecht iets van 18 euro motorrijtuigenbelasting naar mij teruggestort. Ik kreeg daar een brief over dat ik dat alsnog moest betalen.
Hoe is die onterechte terugboeking/herinnering afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 00:29
RemcoDelft schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:07:
Mijn ervaring andersom: de Belastingdienst had na verkoop van mijn auto onterecht iets van 18 euro motorrijtuigenbelasting naar mij teruggestort. Ik kreeg daar een brief over dat ik dat alsnog moest betalen. Omdat er geen vervaldatum op stond, en ik niet gecharmeerd was van de incompetentie van onjuiste brieven daarvoor, heb ik ze gebeld. Het antwoord was: "zo snel mogelijk betalen" als er geen vervaldatum op staat.
Dan doet de belastingdienst dat ook zo snel mogelijk. Die zitten echt niet te wachten op de rente van die paar euro. Maar dit is nogal een drukke tijd voor de belastingdienst, dus dan is "zo snel mogelijk" wellicht wat langer. :)

Ik kan me voorstellen dat een medewerker wel moe wordt als die weer zo'n betweter aan de telefoon krijgt die loopt te miepen over het ontbreken van een betalingstermijn. Zo snel mogelijk is toch voor alle partijen het makkelijkst?

Maar het juiste antwoord staat overigens gewoon in de invorderingswet (art. 9 lid 1 IW 1990). Voor gewone aanslagen en voorlopige aanslagen geldt in beginsel een betalingstermijn van zes weken, te rekenen vanaf de dagtekening van het aanslagbiljet. Wellicht dat voor jou lid 2 van toepassing was en dan is het dus korter. Er zijn echter nogal wat uitzonderingen. Soms kan er ook geen betalingstermijn zijn als er gegronde reden voor is (bijv. bij kans op verduistering, faillisement, ...).

[ Voor 3% gewijzigd door BugBoy op 07-05-2017 20:08 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
Inmiddels eindelijk telefoon gehad, opdracht tot betaling is uitgevoerd. "duurt 5 tot 10 werkdagen" Mja, toch. Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1009637

Andrejan in "Per abuis geld naar belasting gestort, b..."

Ik zag jou reactie en omdat jij veel met de belastingdienst te maken hebt zou jij mij misschien kunnen helpen.
Radeloos.
Ik heb het bedrag van mijn motor niet naar motorport overgemaakt maar aan de belastingdienst.. :'(
Hoe kan ik het beste contact opnemen?
Of welke nummer kan ik bellen?
Het is een fors bedrag.
Ik ben er vandaag pas achter gekomen omdat motorport contact op heeft genomen met mij dat
de motor nog niet betaald was. Ik snapte daar natuurlijk niks van want ik wist zeker dat ik dat wel had gedaan.
Meteen de Rabobank gebeld maar die kunnen niks voor mij betekenen zeggen ze.
Kan jij mij misschien helpen.
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
BelastingTelefoon: 0800 - 0543 (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 20:37
gysman11 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:31:
BelastingTelefoon: 0800 - 0543 (gratis)
Makkelijker kunnen we het niet maken. WEL MOEILIJKER :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33
Zorg wel voor wat geduld; dit heb je niet morgen weer op je rekening staan :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hm... toch een beetje raar. een issue met een verkeerde betaling. Naar de belastingdienst. En dan ga je op zoek. Dan kom je op tweakers. En vind je op het forum een post van 3/4 jaar oud. Dan maak je een account aan. Vandaag dus. Want dat is de beste manier om je vraag "hoe bereik ik de belastingdienst?" te beantwoorden. Makkelijk dan googlen. Ik vind het een merkwaardig verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:33
Ik stiekem ook wel eigenlijk ... volgens mij is 0800 0543 toch een van de bekendste 0800 nummers van Nederland

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1