Printen: document opties overruled door windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb0erman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 14:59
OPGELOST - ZIE MIJN LAATSTE POST

Voor elke printer die ik heb geinstalleerd (PDF en fysiek) zijn mijn document opties identiek. Maakt niet uit welke printer ik selecteer.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33xk7wz.jpg

Mijn collega draait een PDF printer die ik ook heb en krijgt een ander, uitgebreider optievenster. Kan het zijn dat windows (10, in mijn geval) de optievensters "overruled" met de generieke (beperkte) versie die ik nu zie?

Ik heb de "shrink to fit" optie nodig maar die lijkt dus verdwenen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door mb0erman op 09-05-2017 13:47 . Reden: Opgelost ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Vanuit welk programma probeer je iets te printen naar pdf?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb0erman
In eerste instantie vanuit SolidWorks. Ik heb een grote 2D tekening die ik als A3 PDF wil printen. (Groter dan 200"x200" waardoor SW 'm zelf al niet als PDF kan opslaan, vandaar de PDF printer.) Maar in andere programma's loop ik dus tegen hetzelfde beperkte optiemenu aan. Als ik maar shrink to fit kan aanklikken ergens ben ik gered...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb net even geprobeerd (het programma solid works heb ik niet) maar met andere programma's. Heb zelf de shrink to fit optie ook niet behalve bij edge, maar als ik een bestand naar pdf print en hierbij het papierformaat goed in stel maakt windows het vanzelf wel passen zodat er niet buiten het document valt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Zit er in solid works geen pagesetup onder de plot settings? of sheet setup ergens.

In bijvoorbeeld Autocad kan je bijv een papier formaat en plotschaal selecteren. Daarna maakt het niet uit of je naar papier of PDF print, zolang het papierformaat maar matched.

Volgens mij moet je eerst dit nalopen:
page setup solidworks
en dan zodra je gaat plotten je ingestelde pagesetup kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door The_Vice op 08-05-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb0erman
Vice, klopt. Theoretisch zou dat moeten werken. Helaas speelt daar een niet gerelateerde error, waarover ik met support aan het overleggen ben. Hoe dan ook zou ik graag "shink to fit" weer willen kunnen aanklikken, ongeacht het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb0erman
Opgelost! De "Microsoft print to PDF" printer forceerde de vereenvoudigde optievensters voor elke printer.
Ik heb 'm gedeinstalleerd en nu zijn de vertrouwde opties terug.
Pagina: 1