Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
Verwijderd
Suc-6 met je monitor.
Verder een super monitor.
de betaler vervuilt
en deze monitor ROELEERT heel hard , ik heb nog nooit zon fijn beeldgehad om naar te kijken om maar te zwijgen over de rust die het beeld uitsstraalt. Okay hij is duurder, maar je weet wel wat je inhuis haalt echt een kickass monitor..
Eizo staat erg goed bekend, dus lijkt een goede keus. Weet je niet toevallig een winkel in de buurt die hem heeft staan? Dan kun je het eens zelf bekijken, is ook wel een goed idee.
Helaas deel ik die mening niet met je. (Ik heb geen Iiyama monitor maar een oud Daewoo krotje.) Ik kan na het lezen van de vele negatieve reacties tot de conclusie komen dat het zeer triest is met Iiyama ( de LAATSTE tijd). En het aller trieste is dat men aan gaat komen met domme argumenten zoals; Ja maar, ze hebben goede service. Ja nou dat mag ook wel voor een produkt van over de 1000 guldens. Maar in principe moet een fabrikant zijn produkt zo maken, dat hij degelijk is. Garantie komt van -> garanderen. Bij lIyama is de garantie 3 jaar. Bij een garantie garandeerd de fabrikant dat het produkt vrij is van gebreken. Indien het produkt toch vroegtijdig gebreken vertoont zal de fabrikant het defect herstellen. Maar veel Iiyama's hebben al kuren nadat ze uit de doos komen (vlekken etc.) Die monitoren ondergaan dus niet een uitvoerige test voordat ze in de doos gestopt worden! Noem je dat kwaliteit en service, dat een groot deel van de monitoren al kuren vertonen nadat ze uit de doos komen?Op donderdag 05 juli 2001 12:44 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Specs zeggen niet altijd alles. De reputatie van Eizo is goed, maar ik ken ze niet. IIYAMA levert heel mooi spul voor een nette prijs. Die ken ik wel, en ik geef ze een dikke 9.
Suc-6 met je monitor.
Iiyama bied feitenlijk een uitgestelde service. Men controleert het apparaat niet voordat hij naar de klant gaat, maar daarna (als hij komt zeuren)
/dev/null
De Iiyama A902MT Vision Master Pro451 wordt 't in elk geval niet... Een andere Iiyama is nog te overwegen...Op donderdag 05 juli 2001 12:44 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Specs zeggen niet altijd alles. De reputatie van Eizo is goed, maar ik ken ze niet. IIYAMA levert heel mooi spul voor een nette prijs. Die ken ik wel, en ik geef ze een dikke 9.
Suc-6 met je monitor.
O ja, daar had ik nog niet op gelet... Da's wel jammer...Op donderdag 05 juli 2001 12:44 schreef GA!S het volgende:
Dit is wel een conventionele buis, dus geen platte trinitron/diamondtron.
Verder een super monitor.
Neuh, FL 2224,- voor een 19" monitor vind ik toch wel errug veel...Op donderdag 05 juli 2001 14:18 schreef Straat het volgende:
Zo'n platte eizo kun je ook nog overwegen als je €€€ te veel hebt.
Merk je veel verschil met een standaard beeldbuis en een platte trinitron/diamondtron beeldbuis?
En wat betekent die "addressable" nou?
1280 dots x 1024 lines flicker-free at 107 Hz (max) (1600 dots x 1200 lines at 92 Hz addressable)
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
de betaler vervuilt
Dit wil ik ook wel eens weten, kijkt het echt fijner?Merk je veel verschil met een standaard beeldbuis en een platte trinitron/diamondtron beeldbuis?
Ik heb nu nog een verroeste 15" Target monitor (echt iets om trots op te zijn
Je merkt het een klein beetje dat hij 'bol' is, maar op het werk hebben ze een 21" monitor staan en die is echt 'bol', is ook niet fijn om naar te kijken als je ernaast staat/zit.
Is dit ook zo veel merkbaar bij deze 19" monitor?
En stel dat dit zo'n groot probleem is, is het dan de moeite waard om dat terug naar een Sony E400 te gaan? Of gaat de kwaliteit dan zo veel achteruit.
w00t
Verwijderd
Waarom word iiyama nu zo ongelooflijk afgezeken. Kijk, ze hebben ff een foute serie gemaakt .. spijtig maar waar. Ik heb zelf gelukkig de voorloper, de vmpro450. Geweldige monitor (en ik vind em persoonlijk ook mooier, dat overdreven ronde vinnik nie echt wat). Toen werd ie door iedereen aangeraden, en terecht.
Maar om iiyama nou volledig te gaan schuwen vanwege 1 slecht produkt..Kijk, zo veel grote en goed bekende fabrikanten hebben wel eens een misser gemaakt. (ibm met de xgp75 hd, aopen met hun 52x spelertjes..die ik overigens allebei heb maar zelf geen probs mee heb * /me klopt toch maar ff af.* , asus, abit etc etc, noem maar op)Maar verder koopt iedereen toch gewoon nog steeds produkten van deze fabrikanten?
Als je ergens nog de 450 kunt krijgen, nemen
Neem dan de NEC FE 950 multisync mee in je overwegingen. Prijs zo'n 1100 bij Computerland..
Good luck
xMouse
Verwijderd
NEC heeft idd mooie monitoren, het nadeel vind ik dat ze veel lagere refreshrates halen dan vergelijkbare monitoren (qua prijs dan).Op dinsdag 24 juli 2001 11:54 schreef xMouse het volgende:
Sorry dat ik ff van merk verander, maar wil je een superplatte buis voor niet al te veel geld en ook nog haarscherp beeld en goeie kleurdiepte?
Neem dan de NEC FE 950 multisync mee in je overwegingen. Prijs zo'n 1100 bij Computerland..
Good luck
Ik ben zeer benieuwd hoe 'bol' die EIZO is. Ik zit zelf te twijfelen tussen een platte iiyama en een bolle EIZO.
Verwijderd
Ik hoor er niet echt veel van namelijk.
Maar dit terzijde.
omdat ik geen topic hiervoor wil openen vraag ik het hier wel.
________________________EIZO F730 Reviews\plaatjes___________________________
Thx.....
w00t
die draait heerlijk, en ik zou hem niet snel
inruilen tegen een ultraplatte ...dat holle vind ik erg onprettig, t beeld lijkt wel 2 cm dieper in de monitor te zitten.
Heb zelf overigens wel een mooie philips gezien met een flat-technologie, en dat beeld zag er moet ik eerlijk bekennen BIJZONDER mooi uit, veel beter dan iiyama's bijv. (stonden in dezelfde ruimte vrij veel monitoren om te vergelijken..)
Op donderdag 05 juli 2001 12:40 schreef Overspeed het volgende:
Hallo,
voor m'n nieuwe PC heb ik ook een nieuwe monitor nodig:
ik had al een Iiyama A902MT Vision Master Pro451 besteld, maar hier heb ik op het laatste moment toch van af gezien vanwege de bekende probs.
De specs van deze monitor waren wel goed:
[..]
En de prijs was ook wel redelijk, nml Fl 1299,-
Nu is mijn oog gevallen op de EIZO F730.
[afbeelding]
Deze is wel iets duurder dan de Iiyama, nml FL 1556,-
En de specs zijn:
[..]
Maar wat betekent die "addressable"?
En is deze monitor beter als de Iiyama A902MT Vision Master Pro451?
Tnx,
Overspeed
Verwijderd
http://www.eizo.co.jp/welcome/products/crt/f730/contents.htmlOp woensdag 25 juli 2001 20:11 schreef robbie007 het volgende:
Nou binnenkort zal je mij wel horen.
Maar dit terzijde.
omdat ik geen topic hiervoor wil openen vraag ik het hier wel.
________________________EIZO F730 Reviews\plaatjes___________________________
voor diegene deze monitor hebben, kunnen jullie mischien een paar foto's maken van de monitor?
Thx.....
Daar staan wat plaatjes, volgens mij is het echt een brute monitor, ik denk dat ik maar een keer in een winkel ga vergelijken met een 451 of 453 van iiyama.
Ik heb gelijk maar eens twee mailtjes gestuurd:
1. Waarom de adviesprijs fl.1400,- is, U HOORT HET GOED JA EN GEEN FL.1556,-
2. Waar ik goede reviews kan lezen.
w00t
Verwijderd
Verwijderd
Ga naar de winkel ,zet ze naast elkaar en test alles resoluties uit en refreshrates,
Heb ik ook gedaan 3 monitoren ,de Vm450 de 451 en een Lg19 inch ,de 451 is toch de winnaar geworden en heb ik dus genomen.
Verwijderd
Met alle respect voor de topicstarters: als je twijfelt of je een van de bovenstaande merken wilt kopen, laat het dan afhangen van smaak ... of koop a.u.b een Belinea dan zijn we van dat gemiereneuk af.
w00t
Verwijderd
Maar je gaat toch geen monitor kopen zonder de verschillen te bekijken qua handigheid osd ,scherpte enz???Op woensdag 25 juli 2001 21:07 schreef robbie007 het volgende:
Maar dan zou ik het wel moeten testen op een Asus v8200 deluxe want dat is tenslotte de kaart die in me eizo komt. En zie zo'n zaak maar de zoeken...
Misschien kunnen ze wel effe ergens een gf3 kaartje vandaan halen,het gaat wel om een hoog bedrag hoor ,dus mag die winkel er ook wel wat voor doen
Verwijderd
Dit komt uit de User manuel:
640x480@160Hz
800x600@160Hz
1024x768@142Hz
1280x1024@107Hz
1600x1200@92Hz
waarvoor de resolutie nodig is
1600x1280@86Hz
effe reactie op het voorstel om 'éffe' naar SWW te gaan, Hallow dit ligt in Zoetermeer, ik woon 15 km van Eindhoven af ik ga niet zo'n pokke eind rijden.
w00t
Verwijderd
w00t
Verwijderd
en
http://www.prijsindex.net/cgi-bin/prijsindex.pl?lib=onderdeel&categorieid=3&onderdeelid=423
Is hij 1556 guldens, ik ga die gasten in Eindhoven maar eens mailen denk ik.
ik ga eerst alle shops bij mij in de buurt mailen
Verwijderd
Helemaal gelijkOp woensdag 25 juli 2001 21:17 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik woon helemaal in Hilversum, da's ook niet dichtbij. Maar 1560 gulden is niet iets wat ik ff uit mijn mouw schud. Misschien vind ik die iiyama wel evenmooi beeld geven als die EIZO en dan heb ik 300+ door de plee gespoeld.
FOUTEN IIYAMA 451 OPGELOST WAS MAAR EEN SERIE
Verwijderd
Jaja, dat weet ik zo langzamerhand welOp woensdag 25 juli 2001 21:29 schreef -.roy.- het volgende:
[..]
Helemaal gelijk
FOUTEN IIYAMA 451 OPGELOST WAS MAAR EEN SERIE
www.eizo.nl , Verkoop, Reseller zoeken.
Via die weg heb ik net 7 winkels om informatie gevraagd, ik hoop dat het wat oplevert.
Verwijderd
*Design
*Werking osd
*Hulplijntjes
*Beeld niet recht
Oke als je 1400 piek uitgeeft verwacht je een top product ,als je een Eizo koopt heb je een topproduct en naar mijn idee als je een Iiyama koopt ook.
Niemand is perfect,ook een monitor niet(sommige bijna perfect
'Oops I did it again!'
Laat je niet verleiden door het mooie beeld van Iiyama in de winkel, in real life piep je wel anders, als ie naar Teleplan moet. Ook al is die serie weer gezond van Iiyama, de problemen zijn nog vers
/dev/null
Man dat beeld is super vet ! echt een genot om achter te zitten
Ook al is het 0,28 dot pitch CRT
Het is idd een strakke keus als je EIZO zou kiezen
"Eizo"=EIZO
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Dat bol valt trouwens tegenwoordig ook wel mee.
de hoeken zijn strak en refresh rates van 120hertz of meer op 1280*1024 zegt wel wat he
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
107 Hz op 1280*1024Op donderdag 26 juli 2001 00:13 schreef Speedy-J het volgende:
Hij is inderdaad helemaal niet zo bol als men denkt
de hoeken zijn strak en refresh rates van 120hertz of meer op 1280*1024 zegt wel wat he
92 Hz op 1600*1200
Heb het over de mijnOp donderdag 26 juli 2001 00:20 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
107 Hz op 1280*1024
92 Hz op 1600*1200
loopt wel buiten de specs hoor maar hij pikt het gewoon en nog netjes ook
Verwijderd
Inc. BTW is dat 1666, is SWW dus best goedkoop ermee.
Ik heb antwoord op 2 mailtjes gehad.
Greenlock verkoopt niet aan particulieren en
dit kreeg ik van Paradigit :
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben De EIZO F730 niet in ons assortiment. Wij kunnen deze echter wel bestellen. De winkelprijs zal NLG 1899,- incl. BTW gaan bedragen.
Met vriendelijke groet,
Marc van der Pas
Paradigit Computers BV
(Neem een overstock, geen refurbished)
Ze hebben overigens een hele lelijke website en traaaag.
Verwijderd
Net ook mail van een andere shop gehad :
P&B AutomatiseringGeachte heer *****,
Naar aanleiding van uw e-mail van hedenmorgen kunnen wij u het volgende aanbieden :
Eizo F730 19Flatscreen 0.26 CRT monitor 1600x1200 @ 91 Mhzƒ 1495,00
i-Sound Stereo Sound optie met mic.ƒ 265,00
Beide prijzen zijn incl. 19% BTW en gebaseerd op contante betaling.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Cor-Jan Bouman
P&B Automatisering.
Vossestraat 3
NL-3648 HP Wilnis
Phone: 0297-242032
Fax: 0297-282932
kijk op www.pcpro.co.uk voor reviews staan er echt veel.
Eizo has regularly been commended in PC Pro for the image quality of its monitors, if not its low prices. But at the same cost as Sony's Multiscan G400, the F730 is certainly better value for money than some models we've seen in recent tests. However, while the Sony uses the company's own FD Trinitron tube, the first of Eizo's offerings this month uses shadow-mask technology, which usually sells at a lower price than the equivalent aperture-grille monitor.
The quality of the tube can't be faulted though, with the F730 scoring the highest mark in the colour and greyscale tests. Indeed, it was one of the few to provide perfect white colour purity and gain distinctions on the intensity ramping tests.
The sharpness and resolution results were also impressive, with the FlexScan scoring among the highest in the Labs. Where it really fell down in this area was in its control of moire, where not even determined use of the moire-cancelling function in the OSD could rid the screen of telltale patterns.
While the overall score for geometry and distortion was also creditable, the failure on the screen-regulation test points to imperfect electronics - there was simply too much movement when solid blocks of colour flashed onto the screen.
For those who require a top-quality shadow-mask display, the Eizo is a good, if expensive, choice. Sadly for Eizo, a better compromise between price and quality is the £59 cheaper Samsung, especially if BNC connectors are required.
lator
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
Service waar heb je die voor nodig danOp donderdag 26 juli 2001 12:54 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Hoe zit het met de service van EIZO? Is dat net zo als de service van iiyama in theorie, maar dan in de praktijk?
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
Verwijderd
Dat is gewoon het degaussen neem ik aan?Op donderdag 26 juli 2001 13:04 schreef bokkie11 het volgende:
ik heb zelf die eizo het is echt een fijn digie allen maakt beetje veel lawaai als je hem aanzet maar verder een top diggie
Doet mijn iiyama ook, de eerste keer dacht ik dat hij ontplofte
Ja, dat is inderdaad een bekend probleem bij EIZO. Heb het ook (op m'n al wat oudere F67)afhankelijk van wat er op het scherm staat.Op donderdag 26 juli 2001 12:47 schreef RD het volgende:
Engels verhaal met o.a. een opmerking over moiré
Probleem is dat hoe scherper het beeld op een monitor is hoe sneller je problemen met moiré krijgt. En EIZO's geven nou eenmaal waanzinnig scherp beeld. (Is niet voor niets het populairste merk bij DTPers, architecten etcetera ook vanwege de kleurstabiliteit.)
Zit wel een instelling op EIZO's om het iets te blurren maar daar heb ik natuurlijk geen dure EIZO voor gekocht. Eigenlijk stoor ik me er niet zo aan. Refresh iets omhoog of omlaag haalt het meeste weg.
Natuurlijk eerst even werkend bekijken maar ik zou voor die EIZO gaan. Als je de investering over het aantal jaren dat die monitor meegaat uitspreid is het verschil per jaar niet eens zo groot ,dat is tenminste wat ik mezelf heb wijsgemaakt.
En voor wie iets echt lekkers wil
deze monitor
wat een onwijs gezever, je hebt niet eens een iiyama, en je gaat af op reacties van mensen hier, wat een grote sneeuwbal van reacties wordt waardoor uiteindelijk iedereen dit soort prietpraat gaat houden tegen mensen die gewoon een normaal advies willen.Op woensdag 25 juli 2001 22:15 schreef I_Stealth_I het volgende:
pff zou zeker geen Iiyama kopen, je moet wel heel erg dom zijn die 'val'in te lopen.
'Oops I did it again!'
Laat je niet verleiden door het mooie beeld van Iiyama in de winkel, in real life piep je wel anders, als ie naar Teleplan moet. Ook al is die serie weer gezond van Iiyama, de problemen zijn nog versDus voorlopig nog geen Iiyama kopen, het concern heeft haar naam enorme breuk aangedaan, dus het moet zich eerst maar weer eens bewijzen, lijkt mij
die eizo heeft een fijne refresh op 1280 (1600 op een 19" is net iets teveel van het goede) en waarschijnlijk valt het bolle wel mee.
die iiyama lijkt me nog steeds een goede keus omdat je gewoon een goede monitor voor niet teveel geld krijgt
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Ik vind dit SUPER vreemd, Eizo (schijnt hét top merk te zijn) maar de beste monitoren, alleen ze worden niet gereviewd.
Stuur ik een emailtje naar www.eizo.nl, sturen ze een antwoord terug waarin staat dat op hun site informatie genoeg staat,
Jah hallow... |:(|:(|:(
Ik vroeg om review informatie niet om specs informatie.
Weet iemand nu een site ofzo
w00t