PC100 geheugen met Thunderbird socket A?

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Ik wil binnenkort een th.bird systeem kopen maar ik heb hier 100 mhz geheugen en ik heb geen zin en geld om ook nog 133mhz geheugen te kopen.
Kan ik gewoon het geheugen op 100mhz laten draaien terwijl de fsb hoger staat (door oc.-en van processor)? Of kan mijn 100mhz geheugen op 133 mhz draaien?

Heeft iemand ervaring met deze zaken, dan zou ik dat graag horen. (lezen bedoel ik Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif)

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is volgens mij niet mogelijk om de fsb onafhankelijk te verhogen van het geheugen. En 133 mhz voor 100 mhz geheugen lijkt mij niet echt haalbaar.

Ik zou zeggen ga lekker overklokken met de multiplier en laat die fsb gewoon op 100 staan, doe ik ook namelijk. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

T birds overclock je meestal met de multiplier hoor want erg hoog zul je niet komen met de FSB. de KT133 chipset die jouw bordje vast wel zal hebben. heeft een optie die +PCICLK heet daarmee kan je het geheugen op 133Mhz laten lopen. je kan het dus ook op 100Mhz laten lopen voor zover ik weet. Dus je geheugen zal je gewoon kunnen gebruiken.
veel succes

THAVINNy

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Volgens mij is de fsb onafhankelijk van de snelheid van het geheugen.
Bij een huisgenoot draait het geheugen op 133 en hij heeft zijn bak niet overgeclocked (athlon 700 Slot A)...

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik heb een Asus A7V en in het bios kun je kiezen voor 100 of 133 Mhz voor je geheugen. Standaard (default) staat-ie zelfs op 100 ingesteld. Volgens de Asus manual om stabiliteit te garanderen.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Prik gewoon je PC100 in de plank. Zoals je zelf al zegt heeft FSB in dit geval niets met je geheugen te maken. De chipset van Duron en T'bird planken ondersteunt ook PC100. Zoals ook eerder gezegd moet je je BIOS zelfs instellen op PC133. Ik kan het weten want ik bezit ook een plank met een T'bird (MSI K7T Pro) en 128MB PC 133. Er is zelfs al een BIOS update voor deze plank (1.3) die er voor moet zorgen dat je PC133 goed herkend wordt!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 19:57

me1299

$ondertitel

Euhhhhhhh..... Misschien kraam ik nu ozin uit maar ok:

Geheugen hangt toch wel samen met Bus snelheid van CPU..

En die loopt toch juist op 200 bij de nieuwe AMD processoren(ATHLON,DURON,THUNDEBIRD)

Dus heeft 133Mhz geheugen juist wel zin.

Please, correct me if I am wrong...

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

msi soket a duron\thunderbird
gelooft het of niet
66mhz
100mhz
133mhz
Pagina: 1