Nieuwe game- & videobewerking machine - voorbereiding Rift

Pagina: 1
Acties:

• MisterA79
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-08-2024
Daar het voor mij te lang geleden is dat ik een machine gebouwd heb, verdwaal ik in de mogelijkheden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Ik ga de machine gebruiken om te gamen, waarbij ik vooral denk aan 'Overwatch', omdat ik die nu niet kan
draaien. Verder wil ik de machine gebruiken voor uitgebreide videobewerking met behulp van Pinnacle Studio. Tenslotte wil ik dat het systeem klaar is voor de Oculus Rift

Wat mag het systeem gaan kosten?

- De richtprijs voor de onderdelen van het systeem is € 1000,-. En dit is dan exclusief de systeemkast. Die heb ik al heb en heeft ATX formaat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- Ik heb de systeemkast dus al. Verder heb ik alle benodigde randapparatuur al (monitor, muis en toetsenbord). Het gaat dus puur om de onderdelen in de kast.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- In het systeem wil ik graag de volgende onderdelen hebben.
  • moederbord
  • processor
  • geheugen
  • voeding
  • videokaart
  • SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

- moederbord - Gigabyte GAZ-270X-Ultra Gaming
https://tweakers.net/pric...tra-gaming/specificaties/
Dit moederbord trok mijn aandacht, omdat ik op dit moment een Gigabyte moederbord heb en dit mij erg beviel. Verder vind ik een optisch aantrekkelijk moederbord belangrijk. Tenslotte maakt dit moederbord gebruik van Z270, al weet ik niet precies wat daar het nut van is.

- processor - Intel core I7 7700 boxed
https://tweakers.net/pric...7700-boxed/specificaties/
Mijn ervaringen met Intel processoren zijn beter dan mijn ervaringen met AMD processoren. Dit is de meest prijsvriendelijke I7 processor. Vandaar mijn keuze

- geheugen - G.Skill Ripjaws V 16 GB DDR4
https://tweakers.net/pric...-v-f4-3000c15s-16gvr.html
Deze vind ik misschien wel het lastigste. G.Skill lijkt over het algemeen een goed merk geheugen gevonden te worden. Verder wil ik graag 16 GB en DDR4. En ik ben erg gevoelig voor bankjes die er cool uitzien.

- voeding - Corsair CS650M
https://tweakers.net/pricewatch/355320/corsair-cs650m.html
Ook hier ben ik voor een makkelijke optie gegaan. Corsair is het merk dat geprefereerd lijkt te worden in de koop adviezen van tweakers. Dit is de eerste met een een kabelmanagement optie.

- videokaart - Gigabyte GeForce GTX1060 D5 G6
https://tweakers.net/pric...force-gtx-1060-d5-6g.html
In mijn huidige systeem zit ook een Gigabyte Nvidia grafische kaart waar ik erg tevreden over ben. Maar mocht er een veel beter Radeon alternatief zijn, hoor ik dat heel graag.

-SSD - Crucial MX300
https://tweakers.net/pric...2-komma-5-inch-525gb.html
Wederom uitgegaan van de hardware in de koopadviezen van tweakers.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder gemeld wil ik graag dat het systeem goed functioneert met een toekomstige Oculus Rift. Verder ben ik een 'sucker' voor een systeem wat er mooi uitziet.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan het systeem te overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop van jullie gedegen en oprecht advies te krijgen. Om binnen mijn budget de biggest 'bang-for-the-buck' te krijgen. Voor zowel gaming als videobewerking. Daarnaast ben ik visueel ingesteld en vind ik het cool als de kast er ook vanbinnen strak uitziet.

Bonus
Als iemand van jullie mij in de richting kan wijzen voor mooie oplossingen van kabelmanagement in de kast (bijvoorbeeld met LED-verlichting) stel ik dat zeer op prijs.

Alvast bedankt voor enige en alle input. Heb mijn best gedaan op de post, mocht ik onverhoopt nog regels hebben overtreden, verneem ik dat graag van de mods en dan zal ik uiteraard mijn post aanpassen.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Ondanks je vrij specifieke voorkeuren zou je eens naar de laatste BBG kunnen kijken:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 Zonder de kast past die goed bij je budget.
MisterA79 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 16:07:
Alvast bedankt voor enige en alle input. Heb mijn best gedaan op de post, mocht ik onverhoopt nog regels hebben overtreden, verneem ik dat graag van de mods en dan zal ik uiteraard mijn post aanpassen.
Hoe je de gewenste vorm van het boodschappenlijstje kan maken kan je hier lezen: Handleiding Pricewatch
Nu is niet duidelijk of je lijstje bij je budget past. (Maar zo op het oog is dat niet het geval.)

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 05-05-2017 16:51 ]

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-01 09:44
Je hebt een z270 moederbord met de meest uitgebreide mogelijkheden (overclocken en SLI). Je processor kan echter niet geoverclockt worden, en de 1060 kan niet in SLI

Misschien is dit moederbord dan een beter optie: pricewatch: Gigabyte B250M-Gaming 3 Deze ziet er ook super uit net zoals het door jou gekozen moederbord maar is iets minder duur

Je RAM is geclockt op 3000mhz, echter zul je niet meer kunnen gebruiken dan 2400mhz door instellingen van de processor. Je zou eventueel 2 tientjes kunnen besparen door met bijvoorbeeld deze pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 te kunnen gaan.

Je hebt niet om een behuizing gevraagd en misschien heb je er nog wel een, maar in je bonus gaf je zowel cable management en led verlichting aan. pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart Deze case is echt super mooi en stil, en heeft zowel RGB led verlichting binnen als buiten de case, ook vond ik de cable management erg fijn in de behuizing en je hebt goede mogelijkheden om alle kabels weg te werken, zeker een aanrader!

Verder ziet de build er goed uit!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-12-2025
Je hebt niet om een behuizing gevraagd en misschien heb je er nog wel een, maar in je bonus gaf je zowel cable management en led verlichting aan. pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart Deze case is echt super mooi en stil, en heeft zowel RGB led verlichting binnen als buiten de case, ook vond ik de cable management erg fijn in de behuizing en je hebt goede mogelijkheden om alle kabels weg te werken, zeker een aanrader!
Zie:
En dit is dan exclusief de systeemkast. Die heb ik al en heeft ATX formaat.
- Ik heb de systeemkast dus al.

• MisterA79
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-08-2024
Bedankt voor de input tot zover allemaal!

@Giedo18 Bedankt voor de praktische suggestie ! Dat moederbord lijkt door jouw opmerking inderdaad een no-brainer. *edit 05-05 20:39: nu ik hem verder bekijk lijkt dit een microATX moederbord. Mijn kennis is wat roestig, maar dat betekent toch dat ie niet in een ATX kast past?

@Jesse Die desktop Best Buy Guide ziet er ook erg mooi uit. Dat maakt de afweging weer ingewikkelder.

[ Voor 23% gewijzigd door MisterA79 op 05-05-2017 20:41 ]