Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelexx
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-10-2023
Hallo,

Ik heb gistermiddag alle onderdelen van mijn nieuwe pc binnen gekregen en 's avonds liep hij helemaal soepel. Toen ik vanochtend de pc aan deed startte hij niet op. Ik kan niet eens meer in de bios komen om de bios te flashen.

Specs:
Amd Ryzen 1700
Gigabyte AX370 Gaming 5
RGB f4 3000c16d 16gtzr
Gtx 1080 Asus strix a8g
Corsair TX750m

Ik heb op meerdere forums gelezen dat dit een veel komend probleem is met zowel de ax370 gaming 5 en 7k van Gigabyte.

Bij de meeste werkte de oplossing om de stroom er af te halen, de cmos batterij een aantal minuten er uit te laten en vervolgens een minuut lang de power button op het moederbord ingedrukt houden. Dit heeft bij mij niet gewerkt. Ik heb dit ook telkens met 1 ram stick geprobeerd in verschillende sloten. Ook als ik de bios switch op 2 zet doet hij het niet.

De fout melding die ik op de debug parameter zie verandert de hele tijd naar 0d en 03.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Stefan

[ Voor 21% gewijzigd door Stelexx op 05-05-2017 21:45 . Reden: Pricewatch links toegevoegt ]

Stelexx

Beste antwoord (via Stelexx op 06-05-2017 15:39)

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 21:16
Heb je de HDMI kabel wel op de videokaart aangesloten en niet op het moederbord?

Daarnaast staat het geheugen dat je hebt niet op de memory support list. Misschien komt het daar wel door?

Bedoel je met
De fout melding die ik op de debug parameter zie verandert de hele tijd naar 0d en 03.
De Debug LED Codes op het moederbord? Want in de lijst van debug codes komen 03 en 0D beide niet voor.
D0 komt wel voor als CPU initialization error. Maar 30 komt dan weer niet voor. Bij de normale opstart stappen zijn 2B-2F gedefinieerd als memory initialization en 31 als memory installed. 30 zou daar dan tussen vallen en kunnen wijzen op een geheugen issue?

[ Voor 87% gewijzigd door BartKers op 06-05-2017 08:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Welke voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
trek alle HDDs en USB zooi (beh. toetsenbord, als niet ps/2) er eens uit?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelexx
Ik heb een Ik heb een Corsair TX750m .
foppe-jan schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:20:
trek alle HDDs en USB zooi (beh. toetsenbord, als niet ps/2) er eens uit?
Had ik al, alleen hdmi erin gehad.

Het is mij trouwens opgevallen dat bij het starten de leds van de gpu en ram allemaal gaan branden maar die op het moederbord en de amd koeler uit blijven.

Stelexx

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 21:16
Heb je de HDMI kabel wel op de videokaart aangesloten en niet op het moederbord?

Daarnaast staat het geheugen dat je hebt niet op de memory support list. Misschien komt het daar wel door?

Bedoel je met
De Debug LED Codes op het moederbord? Want in de lijst van debug codes komen 03 en 0D beide niet voor.
D0 komt wel voor als CPU initialization error. Maar 30 komt dan weer niet voor. Bij de normale opstart stappen zijn 2B-2F gedefinieerd als memory initialization en 31 als memory installed. 30 zou daar dan tussen vallen en kunnen wijzen op een geheugen issue?

[ Voor 87% gewijzigd door BartKers op 06-05-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelexx
Ik ben vanochtend bij Azerty geweest en die hebben alles na gekeken. Het bleek inderdaad dat 1 van de ram sticks kapot was.

Stelexx

Pagina: 1