Toon posts:

Kan dit kwaad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pIII 733 en ik heb de cooler er een paar keer van af gehaald. Nu zitten op de cooler en op de core resten van die koeling pad. Kan dit vastlopers veroorzaken?

Verwijderd

Het is het beste als er helemaal nix tussen de core en cooler in zit zodat je een perfect "contactvlak" hebt
Ik raadt je dus aan om het toch maar te verwijderen. Die het wel voorzichtig, zodat je geen krassen krijgt aan de onderkant van je cooler.

Verwijderd

ik denk het niet,maar die zooi moet je er zowiezo afhalen want het helpt voor geen meter,doe dit wel met een scheermesje of zo om het koeloppervlak zo min mogelijk te beschadigen,en smeer er een beetje artic silver op,scheelt een stuk.
te bestellen bij www.ocshop.nl

Verwijderd

Niks? wat pasta toch, niet teveel maar wel wat koelpaste, artic silver ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
maar kan het vastloper veroorzaken?

Verwijderd

gewoon wat tandpasta op een wattenstaafje smeren, en een heel dun laagje op je core aanbrengen, daar werk ik al een halfjaar mee.
en aangezien mijn mobo niet verder kan als 666 mhz, en mijn proc standaart 500 draait, is er niet zo een probleem. Pas als je hem echt gaat opfokken, of met hele sneller proc's gaat werken is het wel handig dat je er professionele koelpasta tussensmeert. Oh enne ga geen koelpasta voor je tanden gebruiken, want dan ben je namelijk DOOD.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 05 juli 2001 12:44 schreef powerpulse het volgende:
gewoon wat tandpasta op een wattenstaafje smeren, en een heel dun laagje op je core aanbrengen, daar werk ik al een halfjaar mee.
en aangezien mijn mobo niet verder kan als 666 mhz, en mijn proc standaart 500 draait, is er niet zo een probleem. Pas als je hem echt gaat opfokken, of met hele sneller proc's gaat werken is het wel handig dat je er professionele koelpasta tussensmeert. Oh enne ga geen koelpasta voor je tanden gebruiken, want dan ben je namelijk DOOD.
hehehe ok als ik dat een keer ga doen ga ik het zo doen. Maar ik wil weten of die resten vastlopers kunnen veroorzaken.

Verwijderd

vastloper denk ik niet hoor!!!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vastlopers worden NIET veroorzaakt door pasta/gebrek aan pasta o.i.d. Hoogstens worden zij veroorzaakt door het te warm worden van de proc. Dus kijk of ie te warm wordt en dan vast gaat lopen. Dan ZOU je het probleem daar kunnen gaan zoeken. Met een niet overgeklokte proc lijkt me dat erg sterk, zit hem eerder in software-problemen. (of je proc is dusdanig beschadigd door te lang draaien zonder goede koeling, maar ook hier: eerst een uitzoeken hoe het met de warmteontwikkeling/afvoer zit.)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
thnx everybody.

Verwijderd

tsja het zou wel de "tweaker way to-go" zijn om zo aan je einde te komen. Alleen die dood zal wel niet prettig worden. Koelpasta is net zoiets als HEEEELE slechte speed :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hehehe, 1x een proc (Pentium classic 200) gezien bij mijn vriendinneke thuis die al een maand of wat zonder actieve koeling draaide.
Men vroeg zich af waarom de computer zo raar deed, bij een nieuwe windoos installatie kreeg je continu blauwe schermen (dan zit er iets GOED fout). Kast open, en daar zat de proc, ventilator was vast gaan zitten door de enorme hoeveelheid stof en deed HELEMAAL niets meer. Ding schoongemaakt maar nog steeds een enorme berg errors...
FF teruggeklokt op 180MHz en nu draait ie weer als een zonnetje *D . Is nu ruim een half jaar terug en het ding loopt nog steeds op 180MHz. 200 is teveel geworden, heeft ie toch wel wat schade opgelopen vrees ik.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Hilversum is er iemand die me erbij kan helpen? Oja het zou fijn zijn als ik meteen ook wat koelpasta kan lenen :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me hier in hilversum erbij helpen?
Pagina: 1