Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen beeld opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

• gusster
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-09 09:47
Hallo allemaal!

Nav dit topic https://gathering.tweaker...message/51116073#51116073 heb ik een nieuwe videokaart besteld.

Ik heb hem geprobeert te installeren in m'n pc maar ik krijg nu geen beeld als ik mijn pc opstart (hoor windows wel opstarten). Heb daarna geprobeerd de oude er terug in te doen maar krijg idem weer geen beeld :'(

Stomme is ik heb de pc al week niet opgestart dus ik weet nu niet of ik iets verkeerds heb gedaan of dat hij het hiervoor ook al niet deed.

Weet iemand waar het aan kan liggen? Heb er een paar maanden geleden groot glas melk overheen gegooid en de videokaart / moederbord zit helemaal onder de witte plak dus zou misschien daar aan kunnen liggen denk ik. Is er iets wat ik zelf nog kan proberen?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 14:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Moeten we dit serieus nemen? Witte plak op je moederbord, melk. Vloeistof over electrische onderdelen en jij verwacht dat dit nog werkt. Ik zou gauw een topic openen om te vragen met welke onderdelen je het best je hele PC kunt vervangen... :N

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• gusster
ElCondor schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:52:
Moeten we dit serieus nemen? Witte plak op je moederbord, melk. Vloeistof over electrische onderdelen en jij verwacht dat dit nog werkt. Ik zou gauw een topic openen om te vragen met welke onderdelen je het best je hele PC kunt vervangen... :N
Hij heeft het 3 maanden wel gedaan zonder problemen dus weet niet zeker in hoeverre het bestand is tegen dat soort zaken. Het rare is ook dat hij het deed totdat ik mn videokaart probeerde te vervangen en nu ineens niet, vandaar dat ik denk dat er mogelijk iets anders is mis gegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door gusster op 05-05-2017 23:14 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gusster schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:45:
Hallo allemaal!

Nav dit topic https://gathering.tweaker...message/51116073#51116073 heb ik een nieuwe videokaart besteld.

Ik heb hem geprobeert te installeren in m'n pc maar ik krijg nu geen beeld als ik mijn pc opstart (hoor windows wel opstarten). Heb daarna geprobeerd de oude er terug in te doen maar krijg idem weer geen beeld :'(

Stomme is ik heb de pc al week niet opgestart dus ik weet nu niet of ik iets verkeerds heb gedaan of dat hij het hiervoor ook al niet deed.

Weet iemand waar het aan kan liggen? Heb er een paar maanden geleden groot glas melk overheen gegooid en de videokaart / moederbord zit helemaal onder de witte plak dus zou misschien daar aan kunnen liggen denk ik. Is er iets wat ik zelf nog kan proberen?
Weet je wat ook goed werkt in zo'n PC ....
Koffie , of liever gezegd Cappuccino ! ... vocht, en suikers en tijd doet de rest !

De witte plak is niet het probleem, dat was het vocht al
Dit soort zaken zijn de hoofdreden dat er in de buurt van onze elektronica géén drank/eten mag komen.
Het gaat dagen/weken prima, maar "ineens" stopt het, en weet niemand meer wat er gebeurd is

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:03
Oké dus je hebt geen poging ondernomen om de onderdelen te testen nadat er een goed glas Campina melk overheen is gegaan? Dat alles het nog doet daarna wil niet zeggen dat er niks aan te hand is.

Ik zou eerst maar eens proberen al het vocht te verwijderen, en je onderdelen testen.
Ik hoop niet dat je nieuwe GPU nu ook overleden is.

Al vrees ik het ergste.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 14:35

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Goed, dan toch maar wat meer informatief reageren, om je uit te leggen wat er nu zeer waarschijnlijk gebeurd is.

De baantjes op je moederbord bestaan uit koper, als daar vocht bij komt (Laten we zeggen, melk, bijvoorbeeld), dan hoeft dat wellicht niet direct een probleem te zijn, maar dat komt.
Dat vocht zorgt er namelijk voor dat het koper gaat corroderen (lees: roesten). En roestend koper breekt en is niet geleidend meer en aangezien we het hier om baantjes hebben van micrometers dik (nano meters wellicht) is er maar een haarscheurtje nodig om het circuit te onderbreken.
Een onderbroken circuit functioneerd niet. Daar kan soms een paar weken overheen gaan, maar is ONVERMIJDELIJK. Dus dat het eerst nog wel werkte, na het melkbad, kan goed zijn, maar je PC was al ten dode op geschreven toen het gebeurde.

Mensen raden soms nog aan om de boel in rijst te leggen om het vocht te absorberen, maar in de korte tijd dat het koper vochtig is geworden is de kans op corrosie al zo groot dat er niets meer aan te doen is.
Het gedroogde moederbord is dan korte tijd nog te gebruiken (ik zou voorstellen om een backup te maken, bijvoorbeeld) maar stuk gaat hij, vroeg of laat.

Niet meer doen dus! ;)
Succes met het zoeken naar een nieuwe PC.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• gusster
Bedankt voor replies. Heb hem voor reparatie gestuurd uiteindelijk, bleek dat de voeding kapot was agv/ langdurig gebruik. Moederbord deed het nog wel uiteindelijk, dus was voor 80 euro alles gefixxed. Hoop datie t volhoudt nog voorlopig :)

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
@gusster Hebben ze er wel een beetje een kwaliteitsvoeding ingezet? Dit is onmisbaar in een goed systeem.

Verder zou ik persoonlijk preventief het moederbord vervangen om eventuele nevenschade te voorkomen.

• gusster
NO_Excuses schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:14:
@gusster Hebben ze er wel een beetje een kwaliteitsvoeding ingezet? Dit is onmisbaar in een goed systeem.

Verder zou ik persoonlijk preventief het moederbord vervangen om eventuele nevenschade te voorkomen.
Ze hebben me geadviseerd grotere voeding er in gezet voor wat extra (was 95 euro nu ik erover nadenk) dus dat moet snor zitten als ik de reperateur mag geloven.

Over mijn moederbord: ik zal rondkijken, maar heb nu weinig geld dus wellicht als mijn budget het weer toelaat :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gusster schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:24:
[...]

Ze hebben me geadviseerd grotere voeding er in gezet voor wat extra (was 95 euro nu ik erover nadenk) dus dat moet snor zitten als ik de reperateur mag geloven.
Hij zal vast mooie blauwe ogen hebben...

Als je eens met ons deelt exact welke type voeding het is, kunnen wij nagaan of dat zo verstandig was of niet. In ieder geval heeft fysieke formaaat van een voeding zelden iets met de kwaliteit ervan te maken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1