Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Hallee, ik wil gaarne een nieuwe monitor aanschaffen (G-Sync). En daarom staat mijn huidige 4k monitor in de verkoop. (Pracht apparaat, maar ik ben bang dat ik niet blij wordt van 4k in de toekomst omdat het al snel een giga-bottleneck is voor de graka).

Mijn huidige PC bevat een GTX 1070, in de nabije toekomst wil ik een 1080ti (of misschien vega? geen optie, dan heb ik geen G-Sync monitor nodig) kopen met een nieuw systeem. Dit systeem zal dan doorschuiven naar mijn vriendin en hierbij wil ik dezelfde monitor aanschaffen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo min mogelijk, maar ik ga niet huilen van 800 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Niet perse, kwaliteit en bouw is het belangrijkst. Ik wil eigenlijk IPS of beter en 1440p (misschien meer maar geen must)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Als men wil dat ik de PC lijst genereer is dat zo gedaan, staat nl. in mijn inventaris.
Qua monitor zat ik te denken aan: pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

Ondanks dat de reviews negatief zijn over slechte versies, verwacht ik als er een goede staat, dat die goed blijft. Echter wordt ik graag overgehaald voor beter advies.

Ik heb deze monitor nu op oog omdat ik een hekel heb aan de gamer looks (ook windows in cases e.d.). Wat mooier is ga ik niet op in, iedereen heeft andere smaak. Het liefst wil ik een zwarte monitor me zo min mogelijk bezels; de voet van de geselecteerde monitor is lelijk, maar dat is te fixen met een vervangend ophangsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperchaser
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 15:52
Ik ben zelf sinds 2 maanden overgestapt op een ASUS ROG Swift PG279Q @ 165Hz.

Deze draai ik icm een GTX 1070 en ingame is dit hemels.

Enigste nadeel.. de gamers look..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Hmm, ik ben geen fan van acer, had graag een AOC (ook budget, maar mooie hardware imo). Helaas zijn die van de achterkant volledig met rode streep. De achterkant van mijn PC is constant zichtbaar voor mensen die beneden zitten (Mijn bureau hangt aan het plafond en ik woon in een "loft").

Daarom zou ik dat liever niet hebben. De acer heeft rode poten, maar met een vega100 beugel kan ik 'm vast wel vastzetten aan de railing hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Die asus zonder voet vind ik redelijk neutraal. En je kan er eeg mooi op gamen. En een mogelijk andere optie....(advocaat van de duivel)....
Eind deze maand eerst week volgende maand zou er Veel meer info moeten zijn over Vega. Dan je 1070 verkopen. De ongeveer 200 euro kostende g-sync module in een upgrade Vega stoppen. En dan een mooi Freesync scherm kopen.

[ Voor 64% gewijzigd door loki504 op 05-05-2017 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maat van me heeft laatst deze gekocht:
pricewatch: Dell S2417DG Zwart

Tevens in combinatie met een 1070. Hij was er in ieder geval erg over te spreken, heb er zelf geen ervaring mee dat moet ik er wel bij melden. Het is overigens een 24" 1440p scherm, en een TN :P maar wellicht het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Ik heb er naar gekeken, maar ik ga niet meer terug naar TN wel mooi model hadden ze die maar één met IPS en 27 inch

@loki daar heb ik ook naar zitten kijken. Opzich is die zonder voet wel ik. Daar vind ik echter de Acer qua bezels beter klinken, wel de vraag of de kwaliteit hetzelfde is.

[ Voor 71% gewijzigd door Gopher op 05-05-2017 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Indien het echt noodzakelijk een IPS en 27" moet zijn heb je ook wel echt bar weinig keuze:

categorie: Monitoren

Ik heb geen ervaring met een van deze schermen. Maar gezien de reviews kom je dan al snel bij een van de volgende twee:

pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

En mocht je toch eventueel nadenken om alsnog een TN te nemen, dan is de Dell ook beschikbaar in 27":
pricewatch: Dell S2716DG Zwart

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Nou ja met 25 inch kan ik ook wel leven, maar dat maakt de keus niet groter. Ik denk dat ik voor de Acer ga, qua vezels en dergelijke lijkt deze wat meer belovend.

Resolutie staat ook niet vast, ik erger me echter wel aan de looks van de meeste monitoren :-(

[ Voor 23% gewijzigd door Gopher op 05-05-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
loki504 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:59:
Die asus zonder voet vind ik redelijk neutraal. En je kan er eeg mooi op gamen. En een mogelijk andere optie....(advocaat van de duivel)....
Eind deze maand eerst week volgende maand zou er Veel meer info moeten zijn over Vega. Dan je 1070 verkopen. De ongeveer 200 euro kostende g-sync module in een upgrade Vega stoppen. En dan een mooi Freesync scherm kopen.
WoW man, ik heb eigenlijk zeker de laatste tijd een beetje een anti AMD syndroom opgebouwd (vanwege elke PC thread vol zit met mensen van "Did you try ryzen"). Maar eigenlijk is het gewoon gekkenwerk om een omgeving te hebben die naast hoge performance een mooie setup bied.

Ik wil gewoon geen "lelijke" monitor en vreemdgenoeg zijn deze voor AMD beschikbaar.

Ik laat het nog een nachtje rusten, maar ik denk dat ik mijn geliefde 1070 ga verpatsen, en een 580 (ofzo) koop. En mijn nieuwe systeem uitrust met de Vega...

Maaaaarr...... Dan blijken er geen monitors te zijn met kleine bezels.

[ Voor 3% gewijzigd door Gopher op 05-05-2017 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:43
Zelf heb ik ook de XB271HU. Prima monitor. Alleen de lelijke poten, maarja. Dat kan je voor lief nemen, of hem ophangen (sounds kinda bad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
Waltro schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:08:
Zelf heb ik ook de XB271HU. Prima monitor. Alleen de lelijke poten, maarja. Dat kan je voor lief nemen, of hem ophangen (sounds kinda bad).
Ik ga toch voor de acer, ik begrijp dat je met alcohol het predator logo kunt verwijderen (even wachten daarmee uiteraard). En dan met een vesa mount deze aan de metale pijpen achter mijn bureau bevestigen :-).
Pagina: 1