Nieuwe Desktop met 2 PCI sloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister B
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 09:13
Ik ben op zoek naar een nieuwe pc met nog 2 pci sloten.

Ik heb nog specifieke PCI kaarten die niet in PCI-Express verkrijgbaar zijn.

Heeft iemand een idee welke pc's nog pci sloten hebben.

Ik heb in principe al genoeg aan een i3

Haik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:02
Wat zoek je precies? Een prebuilt PC of zelf bouwen?
Heb je trouwens zelf al een beetje zitten schuiven in de Pricewatch om te kijken wat je opties zijn?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister B
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 09:13
In de pricewatch heb ik al gezocht bij de pc's, maar kan geen selectie vinden voor PCI slot.

Er is maar 1 essentieel punt en dat is 2 PCI sloten.

Bij moederborden heb ik wel wat gevonden in de pricewatch, maar had liever een prebuilt

[ Voor 40% gewijzigd door Mister B op 05-05-2017 12:35 ]

Haik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij kant-en-klare PC's wordt vrijwel nooit het aantal PCI-sloten vermeld, ik denk dat je toch zelf iets in elkaar moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:11
Of je zult een winkel moeten vinden die vermeldt welk moederbord er in de PC zit, waardoor je de specificaties van het moederbord kan opzoeken en zo kan kiezen. Je bent echter vrijwel altijd voordeliger uit met zelfbouw en een aantal componenten in prebuilds zijn vaak van lage kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:37
Laat de pc desnoods bouwen door de winkel, dat kost ongeveer €50 extra, men kan ook Windows voor je installeren. Er zijn zat moederborden die nog PCI sloten hebben: categorie: Moederborden. Filteren op 2 PCI sloten kan wel niet in de Pricewatch, maar àls er een PCI slot is, zijn dat er meestal 2. Ik zie wel een paar uitzonderingen, dus vergewis je er van wanneer je een keuze maakt.

Veel specifieker kunnen we je nu niet helpen, het aanbod aan moederborden met PCI varieert van €60 tot €250 en je zult vast nog wel wat andere vereisten hebben dan die PCI sloten. En dan moet je nog beslissen wat voor processor je nodig hebt, de grootte van de SSD en/of harde schijf, hoeveel RAM geheugen, is een videokaart nodig, etc. Hier kunnen we weinig over zeggen zonder te weten wat je met je pc wilt doen, is dat gamen, fotobewerking, videobewerking, kantoorgebruik, websurfen, muziek, etc?

Als een videokaart nodig is, let er dan wel op dat vaak de PCI sloten net naast een PCIe x16 slot zitten, zodat een videokaart met dubbele koeler (zoals de meeste videokaarten hebben) het slot er naast blokkeert. Dit is niet altijd een probleem (soms staan ze bv naast een tweede PCIe x16 slot dat je toch niet gebruikt), maar moet je wel in het achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:45

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Pagina: 1