Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanleyCVSG
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-10-2022
Mijn vraag
Gisteren is mijn nieuwe televisie bezorgd, de LG OLED B6V van 55 inch. Na de levering en plaatsing ben ik begonnen met de installatie het aanpassen van de beeldscherm instellingen. Hierbij kom ik 2 problemen tegen waarvan ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen:

1) Volgens verschillende filmpjes/fora zou in de laatste firmware-update van WebOs 3.0 (4.31.10) een HDR-game mode beeldmodus zitten. Aangezien ik veel gebruik maak van mijn PS4 Pro heb ik hier wel oren naar, maar ik kan deze nergens vinden. In de instellingen van mijn beeldmodus staat wel een 'HDR-effect' beeldmodus en een 'Game' modus, maar geen 'HDR - Game' mode... Als ik de verschillende (veelal Amerikaanse) YouTube filmpjes hierover bekijk zou de HDR - Game mode gewoon in de lijst moeten staan maar ik heb hem niet... Heeft er iemand deze modus wel gevonden zijn/haar LG televisie met WebOs 3.0??

2) Ik heb digitale televisie van T-mobile (eerst via vodafone, maar dat is inmiddels overgenomen door T-mobile) met een Entone decoder. Deze heb ik ingevoerd in de instellingen van de Magic Remote van de nieuwe tv en dat werkt prima. Het enige wat niet werkt is de 'Guide' functie, waar ik met mijn andere remote veel gebruik van maak. Als ik op de guide-knop druk geeft de tv aan dat er geen kanalen beschikbaar zijn (terwijl ik wel gewoon de tv-kanalen heb om te bekijken). Als ik vervolgens kanalen probeer te zoeken of toe te voegen dien ik de frequentie en netwerk-ID in te voeren, maar die kan ik nergens vinden. Heeft iemand ditzelfde probleem gehad en opgelost?

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG OLED B6V 55 inch
Playstation 4 Pro
Entone decoder van Vodafone / T-mobile

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Probleem 1) voor alle HDMI poorten HDR mode aangezet, firmware update gezocht, in de verschillende beeldmodussen gekeken of daaronder nog een game-optie was.

Probleem 2) kanalen proberen te zoeken met ingestelde frequentie en Netwerk ID, op internet de juiste frequentie en ID van T-mobile thuis gezocht, opnieuw mijn decoder gekoppeld met de tv.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je krijgt pass HDR -Game als je een HDR signaal stuurt.
Dus start je PS4 op met iets van Uncharted 4, Hitman, of andere game die HDR ondersteund.

Dan zou je TV automatisch HDR moeten weergeven. En daar kan je kiezen voor HDR Bright, Vivid en moet er ook Game beschikbaar zijn.

Weet het firmware versie niet uit mijn hoofd. Kan zijn dat je nog moet wachten op de update.
Als de TV wat ouder is heb je kans dat je nog niet beschikt over de juiste firmware.
Dan moet je hem zelf even downloaden of gewoon even wachten (maar check eerst of je wel HDR in beeld ziet verschijnen als je iets van HDR content bekijkt (Film of op de PS4)

Als je TV geen HDR signaal ontvangt (misschien omdat je versterker er tussenzit die het HDR signaal niet door kan geven). Dan zie je de normale beeld instellingen. En heb je alleen HDR effect (iets wat HDR probeert na te maken van non HDR content (persoonlijk vind ik dit lelijk en gebruik het nooit))

probleem2 kan ik je niet mee helpen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanleyCVSG
Ik heb gisteren wel even Horizon Zero Dawn opgestart en kreeg toen wel rechts boven in beeld 'HDR' staan, maar ik heb toen niet gekeken in de beeldmodus of HDR - Game er ook bij zat.

Ga ik als ik straks thuis ben eerst eens naar kijken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymen12345
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-03-2024

raymen12345

nooit te oud om te leren

Vergeet nit om deep color voor je hdmi te selecteren
Anders heeft het ook geen nut

oled 65e6v,denon avrx7200,dune 4k solo,samsung uhd k8500,asw speakers rondom,svs sb13 ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raabie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Precies wat Raymen zegt, even naar instellingen gaan en op de hdmi poort waarop de ps4 pro staat aangesloten ultra deep colour activeren en dan.... genieten!

Probleem 2: volgens mij haal je door op de verkeerde knop te duwen de kabel tv functie en digitale tv door elkaar. Er zit een knopje met 3 streepjes langs die scroller. Hiermee kom je in het menu van je decoder/ digitale tv en zo kun je ook bij de guide komen die je zoekt.

[ Voor 46% gewijzigd door Raabie op 10-05-2017 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:33
Grappig, ik vroeg onlangs precies hetzelfde in het OLED-topic wat betreft jouw vraag 1. Ik was ook in de veronderstelling dat die nieuw toegevoegde game mode gewoon statisch zichtbaar zou zijn bij de verschillende beeldmodi.

Je zal inderdaad zien dat deze verschijnt als je HZD erin gooit. Er zijn gewoon nog niet heel veel PS4 games die HDR ondersteunen volgens mij.

Hoe zit het trouwens met die 'normale' game mode die wel altijd zichtbaar is: is dat de way to go voor de spellen die geen HDR ondersteunen? En zorgt ook deze mode voor lage input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanleyCVSG
Het probleem van de HDR Game Mode is opgelost, dank daarvoor. Ik gebruik voor niet-HDR games inderdaad gewoon de Game modus en merk weinig input lag...

Wat betreft de tv-gids: hij blijft aangeven dat er
geen kanalen beschikbaar zijn maar ik heb me er maar bij neergelegd. Ik ga volgende maand verhuizen en dan krijg ik een nieuwe set-top box van Ziggo, misschien dat die wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Spud82 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:05:
Hoe zit het trouwens met die 'normale' game mode die wel altijd zichtbaar is: is dat de way to go voor de spellen die geen HDR ondersteunen? En zorgt ook deze mode voor lage input lag?
Ja.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
StanleyCVSG schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:08:
Het probleem van de HDR Game Mode is opgelost, dank daarvoor. Ik gebruik voor niet-HDR games inderdaad gewoon de Game modus en merk weinig input lag...

Wat betreft de tv-gids: hij blijft aangeven dat er
geen kanalen beschikbaar zijn maar ik heb me er maar bij neergelegd. Ik ga volgende maand verhuizen en dan krijg ik een nieuwe set-top box van Ziggo, misschien dat die wel werkt...
De TV gids van de LG gaat alleen werken als je een CAM gebruikt. Met een externe decoder werkt dit niet.

Overigens werkt de Horizon Box niet goed samen met de LG. Ik heb de afstandsbediening van de Horizon nodig om hem aan te kunnen zetten en te besturen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleone7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-09 16:47
Vraagje,

na wat zoeken kwam ik hier terecht.

ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Ik heb een normale ps4, maar daar zou HDR in ieder geval ook moeten werken. Ik heb het hdmi signaal idd ook aangezet betreft de "deep color ..."

nu geeft mijn ps4 bij de optie bij "scherm instellingen" als ik HDR op automatisch zet niets meer aan, dus het zou moeten werken.
(hiervoor via mijn receiver, gaftie aan dat mijn tv HDR niet ondersteund.

nu dus direct in de tv en staat nu op automatisch.

Maarrrrr
gister Far Cry 5 erin gedaan en mijn tv sprong dus niet automatisch op HDR. Ook na alle instellingen af te zijn gegaan, geen HDR voor elkaar gekregen.

Ook als ik via PLEX op mijn ps4 Planet Earth II afspeel springtie niet op HDR......
(wel kan ik kiezen voor beeldinstelling "LEVENDIG" waar oled licht ook wordt weergegeven, maar is toch neit te vergelijken met HDR)

via SMART app van LG mediaserver plex, speeltie planet earth II wel met HDR af. het beeld ziet er Te bizar voor woorden uit :) , maar dat even terzijde.

Straks komt Red Dead Redemption 2 uit en MOET ....... MOET dit spel op HDR spelen....

(bij n maatje met een Sony Ultra HD tv, en ook een normale PS4 werkt dit wel, hij springt bij hem idd automatisch op HDR.

bij mij dus niet .......... :?

kan iemand mij helpen ?

ik heb de LG 65c7v
Pagina: 1