Toon posts:

Nep account van vriendin vinden voor aangifte

Pagina: 1
Acties:
  • 11.691 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Facebookvraag:
Beste tweakers,

Via deze weg wil ik jullie om hulp vragen bij het volgende:

Mijn vriendin heeft een probleem met een nep account, die ons problemen heeft opgeleverd in de relatie.
Om het verhaal even kort samen te vatten: Een nepaccount op naam van mijn vriendin heeft voor problemen gezorgd. Dat account kunnen wij op dit moment niet vinden. Het account heeft een chat gestart tegen iemand anders en hierdoor is veel gezeik ontstaan. Wij kunnen met geen mogelijkheid dat nep account vinden, want mijn vriendin wil aangifte gaan doen bij de politie. We vermoeden dat iemand flink wil stoken in onze relatie. Het account was één op één nagemaakt, zover ik kon zien aan de hand van de chat. Het taalgebruik van de chat was al anders, dan mijn vriendin normaal gebruikt.

Voor bewijs bij aangifte(Identiteitsfraude) wil ik natuurlijk zoveel mogelijk informatie hebben.
Mijn vriendin heeft zelf een compleet ingevuld profiel op de naam: <<knip>>. In screenshots van de chat is dezelfde naam gebruikt. Is er een mogelijkheid, dat je een gedeactiveerd account kan terugvinden? Wellicht dat er meer info hierdoor beschikbaar komt voor de politie. Jullie Tweakers hebben net wat meer verstand ervan. Wellicht dat jullie ons bepaalde informatie kunnen aanleveren.

Alvast superbedankt voor de tips/adviezen/info

Ik heb de volledige naam er even uitgeknipt. Dat lijkt mij wel zo verstandig...

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 05-05-2017 10:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:45
Over welk platform gaat het hier? Facebook?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Catfish (MTV) inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om Facebook.
Nat-Water schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:30:
Over welk platform gaat het hier? Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03

Arch-IT-ect

.nutter

Heeft die iemand anders de chatlogs nog. Via deze persoon kan je die account misschien nog terugvinden. Indien niet, dan is de account waarschijnlijk suspended. In dat geval FB eens contacteren? Indien je daar bot vangt, zaak bij politie en advocaat voorleggen en kijk wat de opties zijn...

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 15:55
Precies, anders een impersonation report aanmaken bij Facebook, zodat ze zelf ook onderzoek kunnen doen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aanvullende vraag: is facebook behulpzaam wanneer er identiteitsfraude en dus een strafbaar feit is gepleegd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:39:
Aanvullende vraag: is facebook behulpzaam wanneer er identiteitsfraude en dus een strafbaar feit is gepleegd?
Wat wil je precies met het antwoord op deze vraag? Of ze nu wel of niet behulpzaam zijn, je zult ze toch om hulp moeten vragen. Ik zou daar mee starten en zo'n impersonation report aanvragen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nat-Water
Even over een hele andere boeg gooiend: Zou het misschien kunnen zijn dat je vriendin vergeten is uit te loggen bij Facebook, en dat iemand daar gebruik van heeft gemaakt?

Zo ben ik op die manier namelijk een keer in een Facebook-relatie beland met een naakte bosrat :+ . Friends are the worst enemies

[ Voor 30% gewijzigd door Nat-Water op 05-05-2017 10:48 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat bedoel je met 'niet kunnen vinden'? Je kan toch gewoon die persoon die lastig gevallen is een screenshot laten maken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Nat-Water schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:43:
Even over een hele andere boeg gooiend: Zou het misschien kunnen zijn dat je vriendin vergeten is uit te loggen bij Facebook, en dat iemand daar gebruik van heeft gemaakt?
Dat denk ik ook eerder. Ergens vergeten uit te loggen of telefoon ergens onbeheerd laten liggen kan al genoeg zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als het vanuit haar account is, is het toch terug te zien in eoa geschiedenis

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:50

Pierre

Van nature lui!

Señor Sjon schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:45:
[...]

Dat denk ik ook eerder. Ergens vergeten uit te loggen of telefoon ergens onbeheerd laten liggen kan al genoeg zijn.
Dan zou ik maar direct het password aanpassen (als dat inderdaad het geval is)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Lees de OP een keer. Het gaat hier om een nagemaakt nep account.

Steam: Grim

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Grim schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:52:
Lees de OP een keer. Het gaat hier om een nagemaakt nep account.
Wat niet gevonden kan worden maar wel een exacte kopie was. Het kan geen kwaad om je eigen chat te controleren (of vanaf de kant met wie de chat gestart is, die kan als het goed is nog op het account klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzjaivnt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 11:47
Ik zou als ik jou was even contact opnemen met de persoon waar mee de chat is geweest, daaruit kan je het profiel id opzoeken.

Hiermee kan je dan weer naar facebook stappen zodat ze kunnen uitzoeken voor je waar dit account vandaan komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 10-10 14:13
Als ik zoek op FB kan ik twee *KNIP* vinden, waarvan de 1 zeker niet je vriendin is :P Overigens zou ik is een keer beginnen om zowel je eigen als je vriendin's privacy instellen aan te passen. Letterlijk jullie hele profiel is publiekelijk in te zien...

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2017 11:51 . Reden: privacy.. ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JerX schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:56:
Als ik zoek op FB kan ik twee *KNIP* vinden, waarvan de 1 zeker niet je vriendin is :P Overigens zou ik is een keer beginnen om zowel je eigen als je vriendin's privacy instellen aan te passen. Letterlijk jullie hele profiel is publiekelijk in te zien...
Vraag me af of het nodig is publiekelijk haar naam te posten.

Modbreakje: nee. Quote dan ook niet... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2017 11:51 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:21

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:28:

Alvast superbedankt voor de tips/adviezen/info
Nog een gratis tip, je hebt al last van identiteitsfraude. Ga dan niet je volledige naam/namen op openbare fora zetten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
DennusB schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Vraag me af of het nodig is publiekelijk haar naam te posten.

Edit : Hee, TS woont ook in Vlaardingen. Hallo mede-Vlaardinger :w
Zat ook in oorspronkelijke OP. Maar TS heeft ook al zijn eigen gegevens op T.net staan, vanaf daar kan je ook alles vinden ;).

(Ofwel, TS, pas even je gegevens aan. Ik kan op basis van T.net account naar je Facebook, en dan naar je vriendin, of via je username naar je Twitter, en dan naar je Facebook, en dan naar je vriendin. Het zijn open deuren.)

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 05-05-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Rmg schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Nog een gratis tip, je hebt al last van identiteitsfraude. Ga dan niet je volledige naam/namen op openbare fora zetten. :Y
Dit. Bovendien staan jullie profielen allebei wagenwijd open. Iedereen kan er foto's, informatie en tekst vanaf trekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Dat zou Rico toch wel moeten weten aangezien hij op Tweakers rondhangt.
Je FB zo publiekelijk openzetten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sakesushi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:22:
Je FB zo publiekelijk openzetten...
Nou ja, als zij mijn meisje was had ik haar ook graag laten zien aan de hele wereld. Mooie dame om te zien.

Maar hoe dan ook, niet alleen voor Tweakers ook voor de rest van de wereld: zet je foto's eens op afgeschermd, het is zo wel héél makkelijk om een nep-profiel te maken met echt materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind er dus maar één, dus ik zou dat andere account ook willen zien. Kan je de link sturen van het account zonder de Facebookvrienden?
JerX schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:56:

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als jullie haar naam niet zouden weten, hoe zouden jullie dan kunnen helpen bij het vinden van een eventueel nepprofiel, die bijvoorbeeld mijn account heeft geblokkeerd, zodat ik het niet kan zien?
sypie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:35:
[...]
Nou ja, als zij mijn meisje was had ik haar ook graag laten zien aan de hele wereld. Mooie dame om te zien.

Maar hoe dan ook, niet alleen voor Tweakers ook voor de rest van de wereld: zet je foto's eens op afgeschermd, het is zo wel héél makkelijk om een nep-profiel te maken met echt materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja al doen ze dat, dan zijn ze alsnog strafbaar bezig. Als een profiel minder zichtbaar is, kan je naam en profielfoto ook gewoon overnemen.
oohh schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Dit. Bovendien staan jullie profielen allebei wagenwijd open. Iedereen kan er foto's, informatie en tekst vanaf trekken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:38:
Maar als jullie haar naam niet zouden weten, hoe zouden jullie dan kunnen helpen bij het vinden van een eventueel nepprofiel, die bijvoorbeeld mijn account heeft geblokkeerd, zodat ik het niet kan zien?

[...]
Probeer eens met *KNIP*sse ipv *KNIP*se

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2017 11:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Is er wel een nepprofiel? Zijn er screenshots van? Wellicht heeft iemand met haar profiel gechat? Of heeft zij zelf gechat?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat profiel kan mijn account dus niet vinden....
Hackus schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Probeer eens met sse ipv se

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2017 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:56

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou alle opties even openhouden, en met het makkelijkste beginnen; wachtwoord van je vriendin's account aanpassen.

Overigens mijn glazen bol zegt dat er straks een mod gaat zeggen dat je geen 3 posts achter elkaar mag posten :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Laatst online: 10-10 14:13
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:37:
Ja ik vind er dus maar één, dus ik zou dat andere account ook willen zien. Kan je de link sturen van het account zonder de Facebookvrienden?

[...]
O ooeps de andere is *KNIP*. Ik heb je even PB gestuurd van de enige echte FB van je vriendin.

Edit: zoals vele aangeven. De gene die de chat heeft ontvangen zal op het "nep" account naam moeten klikken om het profiel te openen.

Elk facebook heeft een uniek ID, dus www.facebook.com/pietje.puk.1 is bijvoorbeeld een account.

Als het nepaccount overeenkomt met je vriendin's FB account ID (kan je zien in de adresbalk) dan weet je dat het geen nep account is...

[ Voor 35% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2017 11:53 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die link is de goede, echter de foto was dus ook hergebruikt.
JerX schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:42:
[...]

O ooeps de andere is knip. Ik heb je even PB gestuurd van de enige echte FB van je vriendin.

[ Voor 3% gewijzigd door iisschots op 06-05-2017 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:49:
Ja die link is de goede, echter de foto was dus ook hergebruikt.

[...]
Hoe weet je zo zeker dat er een nep profiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze gaat aangifte doen en valse aangifte doen is ook al strafbaar. Ze wil zelf naar die persoon toe met mij, om die chat te bekijken.
Jumpman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat er een nep profiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:52:
Ze gaat aangifte doen en valse aangifte doen is ook al strafbaar. Ze wil zelf naar die persoon toe met mij, om die chat te bekijken.

[...]
Maar heb je een screenshot of een chatlog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Dat is niet echt een antwoord op de vraag maar goed.

Ik zou sowieso jullie beide facebook account's gaan afschermen. Da kan dit alleen nog maar gebeuren door een "vriend". Dunt de lijst al heel wat uit.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Kunnen we AUB stoppen met het posten van haar naam?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 18:53
Dit is een soort heksenjacht aan het worden...ga eens structureel aan het werk.

Je hebt screenshots - vraag even aan degene die de chat heeft ontvangen dat profiel op te vragen.

0. Ga serieus eens controleren of er echt een nepaccount is opgezet of dat het account van je vriendin niet gewoon is gebruikt. Wijzig ww voor de zekerheid en activeer 2 factor authenticatie. Controleer login locaties en tijden etc etc.

1. Contacteer Facebook! Die kunnen echt wel achterhalen met welk profiel jullie vriend (of wie dan ook) gechat heeft. Facebook zal dus de gegevens kunnen verschaffen die jij zoekt. Geef de betrokken partijen aan.
Edit; ik bedenk met net wel dat Facebook je waarschijnlijk geen nuttige gevens zal verstrekken over dat "nepaccount" zolang het niet voor een juridisch onderlegd onderzoek vereist is.

2. Met die info (indien het echt ID fraude is) naar de politie gaan, of contacteer een jurist o.i.d. rechtsbijstand...

3. Loop aub jullie privacy settings langs....niet de hele wereld hoeft alles van je te weten.

[ Voor 12% gewijzigd door eric.1 op 05-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb nog wat vermeldingen van de naam verwijderd. Je wilt vast niet dat een grappenmaker ook mee gaat doen ;)
edit:
Ah, @iisschots was me voor.

En inderdaad; probeer wat meer pivacy-bewust te worden.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 05-05-2017 11:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:35
Verbaast me dat dit topic nog open is eigenlijk. Dit is gewoon een heksenjacht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Met hoe je zowel met je eigen naam als die van je vriendin omgaat, evenals adressen en instellingen op FB, neig ik ook al snel naar onzorgvuldig gebruik van wachtwoorden en waarschijnlijk ook geen 2-staps autorisatie.

Gezien hoe makkelijk je totaal onbewust van veiligheid alles op internet zet (serieus, check alleen al je eigen profiel op tweakers eens) neig ik heel erg naar hetzelfde als de rest hier: er is geheel geen nep-account, maar originele account dat gebruikt is doordat jullie zelf het probleem zijn in het omgaan met internet.

Begin verder zo snel mogelijk eens met jezelf en je vriendin op internet na te lopen. Loop alle privacy settings na, haal info weg, gebruik verificatie methodes, verander wachtwoorden, etc. Want zonder gekheid, jullie vragen gewoon om problemen met het huidige internet gebruik (voer voor de gein eens een van jullie namen in op google. bbrrrr, krijg spontaan rillingen met wat ik allemaal kan vinden).

Denk dat de politie weinig anders kan doen dan je in je gezicht uitlachen als ze een en ander gaan uitzoeken, alleen dat mogen ze niet... in je gezicht althans.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 05-05-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké mijn profielen staan inderdaad best ver open. Ik ga verder op onderzoek uit bij diegene, die de berichten heeft ontvangen en dan kan mijn vriendin aangifte doen. In ieder geval bedankt voor alle info tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Facebook zal jou niet gaan helpen, ze mogen immers geen persoonsgegevens verstrekken aan jou. Ze kunnen hoogstens een eigen onderzoek starten maar dat kost aardig wat tijd en daar zullen ze niet welwillend tegenover staan.

Als je echt wat wilt bereiken zul je het via de politie moeten spelen, zij kunnen een onderzoek starten en hebben wel de mogelijkheden om gegevens op te vragen.
Echter zolang er geen sprake is van oplichting, misleiding of een ander ernstig feit zullen ze er niet al te veel tijd in gaan steken.

Mijn advies is om het te laten rusten, je gaat hier niet ver mee komen en het gaat je enkel frustraties opleveren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@F_J_K Je mag nog een keer namen weghalen, staan nog wat in quotes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:13
Even een gedachte die door mij heen flitst: Dat nep account kan jou ook nog blokkeren. Zo kun je dat account dus niet vinden, en een ander kan dat wel.

Sluit zoveel mogelijk af, zet zoveel mogelijk gegevens privé en doe ook aangifte. De politie heeft bevoegdheden die jij niet hebt. Zo zul je verder komen.

En de chat, is die er nog ergens? Kun je aan de hand daarvan geen dingen achterhalen? (Bijvoorbeeld het Facebook account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
sypie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Jouw meisje? Ik ben toch echt van mening dat een dame geen eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zou er zelf zo weinig mogelijk werk in steken, omdat je meer stuk kunt maken dan kunt repareren en het geeft veel negatieve energie (waarmee het doel van de boef wordt bereikt).

Beter schakel je een advocaat in. Een advocatenkantoor die erg goed is met Facebookzaken is het bekende advocatenkantoor die ook het arme seksding meisje hebben geholpen, waarbij Facebook verplicht toegang moest geven aan een derde partij in haar datacentrum. De naam van het advocatenkantoor kun je snel genoeg vinden met Google en staat volgens mij ook in het Tweakers artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Als iemand nog een chatgesprek met diegene heeft, kan diegene zien of het account nog bestaat. Als er staat "Facebook-gebruiker" of iets dergelijks, is het account vaak gedeactiveerd of verwijderd. (In eerste instantie altijd gedeactiveerd, en na ik geloof 30 of 60 dagen wordt het account volledig verwijderd)

Als diegene nog inlogt, wordt het account wel weer geactiveerd.

[ Voor 9% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 05-05-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:50

Pierre

Van nature lui!

Trommelrem schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:50:
Ik zou er zelf zo weinig mogelijk werk in steken, omdat je meer stuk kunt maken dan kunt repareren en het geeft veel negatieve energie (waarmee het doel van de boef wordt bereikt).

Beter schakel je een advocaat in. Een advocatenkantoor die erg goed is met Facebookzaken is het bekende advocatenkantoor die ook het arme seksding meisje hebben geholpen, waarbij Facebook verplicht toegang moest geven aan een derde partij in haar datacentrum. De naam van het advocatenkantoor kun je snel genoeg vinden met Google en staat volgens mij ook in het Tweakers artikel.
Geen idee of je een beetje bekend met de tarieven van een advocatenkantoor :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:24
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:56:
n na ik geloof 30 of 60 dagen wordt het account volledig verwijderd)
Op facebook wordt nooit iets verwijderd ga daar gerust maar van uit.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Pierre schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Geen idee of je een beetje bekend met de tarieven van een advocatenkantoor :9
Toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

henk1994 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:26:
Even een gedachte die door mij heen flitst: Dat nep account kan jou ook nog blokkeren. Zo kun je dat account dus niet vinden, en een ander kan dat wel.
dit.

En inderdaad. probeer zo min mogelijk van je profiel publiekelijk te maken. Al je posts zichtbaar voor enkel vrienden. (geen wereldbolletje).

Want dan kan een vage kennis zijn die het doet. of een goeie vriend.. Nu ook mr. Obama himself

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Sakesushi schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Jouw meisje? Ik ben toch echt van mening dat een dame geen eigendom is.
Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
RoRoo schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:09:
En inderdaad. probeer zo min mogelijk van je profiel publiekelijk te maken. Al je posts zichtbaar voor enkel vrienden. (geen wereldbolletje).
Dat probeer ik overigens bij mijzelf ook, behalve dat het mij niet lukt om een bepaalde optie te wijzigen:

Who can send you friend requests: Friends of friends.

Dat wil ik helemaal niet. De optie Friends staat er echter niet tussen. Ik wil niet dat vrienden van vrienden mij kunnen toevoegen. Is er wellicht een backend CLI optie ofzoiets om dat gewoon op Friends te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 05-05-2017 14:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Euhm. Je facebookvrienden hebben je per definitie al toegevoegd dus het ietwat logisch dat Friends niet tussen de opties staat. Friends of Friends is de meest strenge optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Hoe voorkom ik dan dat mensen mij uberhaupt een request kunnen sturen? Als ik iemand wil toevoegen, dan voeg ik diegene zelf wel toe. Nu moet ik steeds op Delete Request drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Niet. Ergens niet onlogisch: als diegene die jij wilt toevoegen ook die hypothetische optie zou aanzetten zouden jullie elkaar nooit kunnen toevoegen.

Je kan wel gewoon requests negeren en instellen dat je er geen meldingen van ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Bad Brains schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Op facebook wordt nooit iets verwijderd ga daar gerust maar van uit.
Dat geloof ik ook wel, maar in ieder geval voor de gebruiker zelf lijkt dit zo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:28
Alleen middels een rechter heb ik van Peter R de Vries begrepen.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 21:42

OmeJoyo

This is me

Overigens kun je je afvragen of dichtzetten van jullie Facebook nut heeft, 700+ en 1000+ connecties 8)7

Ook kan je inmiddels via Google dit topic terugvinden omdat haar naam is opgeslagen en nog tig andere sites die naar haar/jullie verwijzen. Ik zou beide eens goed nadenken wat privacy jullie waard is, want nu is dat er iig. niet.

[ Voor 52% gewijzigd door OmeJoyo op 05-05-2017 19:29 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
Even devil's advocate want soms is de simpelste oplossing voor het probleem ook de juiste, je weet zeker dat je vriendin de waarheid vertelt en niet met een 'ik ben gehacked en er is een nepprofiel gemaakt' smoes probeert te verdoezelen wat er daadwerkelijk gebeurd is?

edit: spelling & grammatica

[ Voor 5% gewijzigd door henkbas op 06-05-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 07-10 10:33
Of heel simpel, die gene was toch nog slim om jullie te blokkeren op Facebook.
Dan kan je het desbetreffende account inderdaad niet vinden. Terwijl deze wel bestaat

Maak ff een tijdelijk account aan, zoek daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sedert een maan word ik belaagd met valse profielen, zelfs valselijk beschuldigd voor vals profiel... Er is zelfs een profiel dat al 3jaar bestaat en mijn privé foto's door stuurt, die persoon heb ik zelfs niet als vriend zijnde... Ik kan wel denken wie dit zou kunnen zijn maar ik zou al iemand willen vinden die dit kan achterhalen of hacken dat ik sterker in mijn schoenen sta, zelfs via sms berichten word ik belaagd met nummers die ik niet ken en me nummer is nog geen maand oud... Politie doet niks zolang er geen dreigementen aan me deur zijn geweest... Er wijzen veel dingen naar een ex van mij waar ik 3jaar mee samen geweest ben en gewelddadig was maar ik wil echt zwart wit bewijzen kun hebben, mijn relatie is hierdoor zelfs gedaan...
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkbas schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:13:
Even devil's advocate want soms is de simpelste oplossing voor het probleem ook de juiste, je weet zeker dat je vriendin de waarheid vertelt en niet met een 'ik ben gehacked en er is een nepprofiel gemaakt' smoes probeert te verdoezelen wat er daadwerkelijk gebeurd is?

edit: spelling & grammatica
Niet lullig bedoelt, maar dit lijkt mij op het moment de meest logische verklaring aangezien er dus geen sporen zijn van dit 'nep' account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Welkom op het forum. :) Om te beginnen is het geen goed idee om je vraag te stellen in een bestaand topic. Mocht je een eigen topic willen openen, denk dan even goed na over je daadwerkelijke vraag (zoek je juridisch advies of heb je bijvoorbeeld een technische vraag) en kies dan het forumdeel dat daar het beste bij past.

Dit topic gaat in ieder geval dicht.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.