Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 paar cat.5 netwerkkabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hypermaxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 06:56
een 2-pair cat.5 netwerkkabel gebruikte ik in mijn netwerkt, om mijn externe harde schijf aan te sluiten op mijn netwerk. Dit heeft altijd gewerkt, maar ineens werkt deze niet meer.
Ik heb deze vervangen door een 4-pair kabel, en nu werkt alles terug perfect.

De externe harde schijf is aangesloten op een nieuwe switch, wat er wel zal mee te maken hebben denk ik.

Kan iemand in eenvoudige bewoordingen uitleggen wat hier aan de hand is?
Wat is het verschil tss een 2-pair een een 4-pair. (uiteraard het aantal paar) Waar kan je een 2-pair gebruiken, en waar niet?

bedankt alvast voor de info.

mvg,

hypermaxx

Alle reacties

Verwijderd

Bij 2 pair, kan je maximaal 100 Mbit halen. En moet in principe werken.
Bij 4 pair kan je tot 1 Gbit gaan. Dan zijn alle adertjes (pinnetjes) in de connector aangesloten. Dit is de meest voorkomende situatie.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Geen idee waarom het niet meer werkt, Gigabit apparatuur zal altijd in snelheid afnemen en 100Mbps moeten ondersteunen. Misschien is de switch iets gevoeliger. Voordeel is wel (aanname dat al je apparatuur het aan kan) dat je snelheid wat toeneemt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
2 pair kabel met waarschijnlijk een oranje paar en een blauwe paar daarin word vaak gebruikt voor isdn.

• hypermaxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 06:56
Oranje paar en groen paar.
Kan het iets met de nieuwe switch te maken hebben, dat deze niet meer werkt?

Verwijderd

kijk eens goed, hoe de kabeltjes verbonden zijn. Op welke pennetjes zitten ze?

Als het "goed" is, moeten de pinnen 1,2,3 en 6 bedraad zijn. Als je 3,4,5,6 hebt (alle draadje in het midden van de stekker), dan heb je een USDN stekketje te pakken, en deze gaat niet met je switch en PC werken. Weggooien dat ding dan.
Pagina: 1