Gigabyte GPU - 4 jaar garantie volgens Pricewatch, hoezo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik heb vanochtend mijn pretpakket mogen ophalen bij het PostNL afhaalpunt, de
pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G

:D

Straks maar eens lekker inbouwen.
Maar! Ik zag dat deze kaart volgens de Pricewatch 4 jaar carry-in garantie heeft (zie pricewatch link hierboven), maar ik vraag me af waar dat op gebaseerd is. Ik heb hem gekocht bij Megekko en die geven 3 jaar garantie. Op de Waranty website van Gigabyte staat doodleuk Please contact the location where the original order was placed.. Dus ik vroeg me af of ik iets over het hoofd zie, of dat er iets foutiefs in de Pricewatch staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:38
Dat staat op de doos, en op de website van Gigabyte.
Al staat er op de website wel dat je daarvoor moet registeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-10 00:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@.Maarten :Doh... Ik had de doos nog niet uitgepakt, zie het nu inderdaad staan ja :)
@Paprika : Thanks voor de link, ik heb allerlei reviews gelezen maar ben niet eens op de productpagina van Gigabyte zelf geweest :+

Wel vervelend dat de 'algemene' warranty informatie webpagina van Gigabyte zo vaag is dan :P
Thanks!

[ Voor 30% gewijzigd door Daffie op 05-05-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Mooi dit :P
Na een flinke tijd zoeken kreeg ik maar niet gevonden waar ik mijn product dan kan registreren. Het enige wat ik gevonden kreeg was het registratieformulier voor een Laptop.

Ik denk, laat ik van die link eens gewoon Notebook.aspx vervangen door graphicscard.aspx, en verhip, een registratie formulier! Het gaat alleen telkens fout, na klikken op Submit krijg ik een Alert box met de mededeling: "Sorry, system is unable to handle your request, please try again later.". Ik heb het over 't verloop van de afgelopen 3,5 uur geprobeerd maar hij blijft het aangeven.

Dus ik heb maar een support ticket gemaakt met waar de f*ck je dan je GPU moet registreren. Niet letterlijk die woorden, maar wel die boodschap :+. Als ik een reactie krijg zal ik de link hier plaatsen, misschien dat iemand anders al wel de link heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saierzhu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-03 12:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
@saierzhu : Thanks! Ik heb ook eindelijk reactie van Gigabyte, zij gaven mij deze link: http://www.aorus.com/event-detail.php?i=35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hm... maar kan je dat 4e jaar dan claimen bij de verkoper? Of stuurt die je dan door naar Gigabyte zelf?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 14:06
Aangezien de winkel zelf 3 jaar aangeeft zal deze de kaart het 4e jaar gewoon doorsturen naar Gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Equazor_ schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:37:
Aangezien de winkel zelf 3 jaar aangeeft zal deze de kaart het 4e jaar gewoon doorsturen naar Gigabyte.
De verkoper zal de kaart altijd doorsturen naar de fabrikant in de afgesproken garantieperiode.
Als ze dit niet doen draaien ze zelf op voor de kosten terwijl de fabrikant de defecte kaart geleverd heeft.
De verkoper betaalt tijdens deze garantieperiode alle kosten betreffende de afhandeling.

Nu, als de fabrikant buiten de verkoper om een vierde jaar garantie geeft kan men dan de verkoper verplichten/dwingen alsnog 'gratis' het vierde jaar deze afhandelig te laten verzorgen?
Men krijgt er ten slotte enkel meer kosten door.

Ik kan mij dus voorstellen dat de verkoper dan zegt dat men het voor de extra garantieperiode dit zelf via Gigabyte moet regelen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:07
Tijgert schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

De verkoper zal de kaart altijd doorsturen naar de fabrikant in de afgesproken garantieperiode.
Als ze dit niet doen draaien ze zelf op voor de kosten terwijl de fabrikant de defecte kaart geleverd heeft.
De verkoper betaalt tijdens deze garantieperiode alle kosten betreffende de afhandeling.

Nu, als de fabrikant buiten de verkoper om een vierde jaar garantie geeft kan men dan de verkoper verplichten/dwingen alsnog 'gratis' het vierde jaar deze afhandelig te laten verzorgen?
Men krijgt er ten slotte enkel meer kosten door.

Ik kan mij dus voorstellen dat de verkoper dan zegt dat men het voor de extra garantieperiode dit zelf via Gigabyte moet regelen.
Niet helemaal, in het Nederlandse recht is geen vaste garantie termijn afgesproken. Maar heb je onder de wetgeving omtrent conformiteit (in de volksmond garantie) recht op een conform product tijdens de levensduur van dat product. Een conform product houd in dat het product over de eigenschappen beschikt die je als koper mag verwachten. De verkoper is ten alle tijden wettelijk gezien verantwoordelijk voor de conformiteit van het product. Een mededeling van de verkoper van bijv: "2 jaar garantie" bij een product hoeft wettelijk gezien dus niet correct te zijn, het kan goed zijn dat hij veel langer verantwoordelijk voor een conform product (als het product een langere technische levensduur heeft dan 2 jaar).

Mededelingen van de fabrikant omtrent eigenschappen van het product of de levenduur. (zaken waar de fabrikant mee adverteert of welke op de doos staan zoals in dit geval) zijn eigenschappen die de koper daarna mag verwachten wanneer hij dit product koopt. Als een fabrikant dus adverteert met 4 Jaar garantie, of dit op de doos van het product zet kan de verkoper van dat product daar dus wel degelijk aan gehouden worden onder de Nederlandse wetgeving en zal hij bij het bepalen van zijn marges e.d. daar ook rekening mee moeten houden als hij een gezonde bedrijfsvoering wil draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 19-08-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat de wettelijke twee jaar garantie geen limiet is hoort algemeen bekend te zijn, maar is het niet echt hoor ik nog te vaak. Dat de fabrikant kan bepalen hoe lang de verkoper financieel verantwoordelijk blijft voor de afhandeling is ook niet ongewoon, dat verwerkt de verkoper idd in zijn prijs.

Dat de fabrikant er spontaan en tijdelijk een jaar aan kan plakken en de verkoper kan verplichten dit te accepteren en te honoreren was mij niet duidelijk. Het feit dat men van Gigabyte een heus garantiecertificaat krijgt voor dat extra jaar deed mij vermoeden dat de garantie dan via Gigabyte zou kunnen lopen, anders is dat certificaat ook wat onnodig.
Op redelijke aannames na is het dus nog niet helemaal duidelijk.

Zodra de mijne binnen is (Ti XE) ga ik dat eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:07
Tijgert schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:51:
Dat de wettelijke twee jaar garantie geen limiet is hoort algemeen bekend te zijn, maar is het niet echt hoor ik nog te vaak. Dat de fabrikant kan bepalen hoe lang de verkoper financieel verantwoordelijk blijft voor de afhandeling is ook niet ongewoon, dat verwerkt de verkoper idd in zijn prijs.

Dat de fabrikant er spontaan en tijdelijk een jaar aan kan plakken en de verkoper kan verplichten dit te accepteren en te honoreren was mij niet duidelijk. Het feit dat men van Gigabyte een heus garantiecertificaat krijgt voor dat extra jaar deed mij vermoeden dat de garantie dan via Gigabyte zou kunnen lopen, anders is dat certificaat ook wat onnodig.
Op redelijke aannames na is het dus nog niet helemaal duidelijk.

Zodra de mijne binnen is (Ti XE) ga ik dat eens uitzoeken.
Spontaan natuurlijk niet, de fabrikant moet er wel mee geadverteerd hebben of bijv. op de doos hebben aangegeven ten tijde van aankoop door de consument. Verder kan die garantie best via Gigabyte lopen (zij maken waarschijnlijk niet per land een verschillende doos) en in sommige landen zal de wetgeving niet zo ver gaan als bij ons, dus kan het best zijn dat in die landen Gigabyte wel als enige de verantwoordelijkheid heeft voor het 4de jaar.

En ook in Nederland zal je dat 4de jaar best via Gigabyte kunnen laten lopen als je dat wil en dan zul je dat certificaat nodig hebben want fabrieksgarantie is hier niet wettelijk vastgelegd, dus fabrikanten mogen daar eigen voorwaarden aan hangen. Je hebt hier echter de keuze dit ook via de verkoper te mogen doen daar onder onze wetgeving de verkoper gehouden is aan uitspraken die de fabrikant / importeur / distributeur doet over de eigenschappen van het product.
Pagina: 1