Beste Tweakers,
Voordat ik de Corsair Crystal 570X RGB heb aangeschaft was ik eerst in het bezit van een Xigmatek Elysium behuizing.
Nu was ik heel benieuwd wat voor positieve invloed de airflow van de Corsair Crystal 570X RGB zou hebben op de temperatuur van mijn CPU en GPU.
Nu dacht ik slim te zijn en heb ik een GPU stresstest uitgevoerd in Furmark en Prime95 met mijn oude en nieuwe kast, om zo te zien of er een verbetering zou plaatsvinden.
Nu is het zo dat de uitslagen nagenoeg hetzelfde zijn.
Furmark 100% fan speed(overige ventilatoren in mijn kast heb ik op automatisch staan):
oude kast:

nieuwe kast:

In Prime95 kwam ik na 20 minuten ook op de zelfde temperaturen.
Nu denk ik zelf dat ik een fout in het testen heb gemaakt en nu is mijn vraag of ik het aan het rechte end heb.
Kan het zo zijn dat ik de zelfde uitslagen krijg omdat mijn pc de componenten op een bepaalde temperatuur probeert te houden.
had ik ook de RPM van mijn ventilatoren in de oude VS de nieuwe kast moeten vergelijken om te zien of hij meer of minder moeite moet doen om bovenstaande resultaten te behalen?
Of had ik al mijn ventilatoren op een bepaalde RPM moeten zetten en dan Prime95 en de stress test van Furmark moeten draaien?
Hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid verschaffen
Alvast bedankt.
Dit is mijn huidige opstelling(oud kast heb ik er ook nog tussen staan):
Voordat ik de Corsair Crystal 570X RGB heb aangeschaft was ik eerst in het bezit van een Xigmatek Elysium behuizing.
Nu was ik heel benieuwd wat voor positieve invloed de airflow van de Corsair Crystal 570X RGB zou hebben op de temperatuur van mijn CPU en GPU.
Nu dacht ik slim te zijn en heb ik een GPU stresstest uitgevoerd in Furmark en Prime95 met mijn oude en nieuwe kast, om zo te zien of er een verbetering zou plaatsvinden.
Nu is het zo dat de uitslagen nagenoeg hetzelfde zijn.
Furmark 100% fan speed(overige ventilatoren in mijn kast heb ik op automatisch staan):
oude kast:
nieuwe kast:
In Prime95 kwam ik na 20 minuten ook op de zelfde temperaturen.
Nu denk ik zelf dat ik een fout in het testen heb gemaakt en nu is mijn vraag of ik het aan het rechte end heb.
Kan het zo zijn dat ik de zelfde uitslagen krijg omdat mijn pc de componenten op een bepaalde temperatuur probeert te houden.
had ik ook de RPM van mijn ventilatoren in de oude VS de nieuwe kast moeten vergelijken om te zien of hij meer of minder moeite moet doen om bovenstaande resultaten te behalen?
Of had ik al mijn ventilatoren op een bepaalde RPM moeten zetten en dan Prime95 en de stress test van Furmark moeten draaien?
Hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid verschaffen
Alvast bedankt.
Dit is mijn huidige opstelling(oud kast heb ik er ook nog tussen staan):
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 332,85 | € 332,85 |
1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 169,99 | € 169,99 |
2 | EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 613,49 | € 1.226,98 |
1 | Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Crystal 570X RGB | € 174,90 | € 174,90 |
1 | Xigmatek Elysium | € 0,- | € 0,- |
1 | Noctua NH-D14 | € 68,50 | € 68,50 |
1 | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |