Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 12:57
Beste Tweakers,

Voordat ik de Corsair Crystal 570X RGB heb aangeschaft was ik eerst in het bezit van een Xigmatek Elysium behuizing.

Nu was ik heel benieuwd wat voor positieve invloed de airflow van de Corsair Crystal 570X RGB zou hebben op de temperatuur van mijn CPU en GPU.

Nu dacht ik slim te zijn en heb ik een GPU stresstest uitgevoerd in Furmark en Prime95 met mijn oude en nieuwe kast, om zo te zien of er een verbetering zou plaatsvinden.

Nu is het zo dat de uitslagen nagenoeg hetzelfde zijn.

Furmark 100% fan speed(overige ventilatoren in mijn kast heb ik op automatisch staan):

oude kast:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/F2aKPXh

nieuwe kast:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/13t2KEz

In Prime95 kwam ik na 20 minuten ook op de zelfde temperaturen.

Nu denk ik zelf dat ik een fout in het testen heb gemaakt en nu is mijn vraag of ik het aan het rechte end heb.

Kan het zo zijn dat ik de zelfde uitslagen krijg omdat mijn pc de componenten op een bepaalde temperatuur probeert te houden.

had ik ook de RPM van mijn ventilatoren in de oude VS de nieuwe kast moeten vergelijken om te zien of hij meer of minder moeite moet doen om bovenstaande resultaten te behalen?
Of had ik al mijn ventilatoren op een bepaalde RPM moeten zetten en dan Prime95 en de stress test van Furmark moeten draaien?

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid verschaffen }:O

Alvast bedankt.

Dit is mijn huidige opstelling(oud kast heb ik er ook nog tussen staan):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 332,85€ 332,85
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 169,99€ 169,99
2EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 613,49€ 1.226,98
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Crystal 570X RGB€ 174,90€ 174,90
1Xigmatek Elysium€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G900 Chaos Spectrum€ 125,45€ 125,45
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 143,51€ 143,51
1Samsung UE55KS8000 Zwart€ 1.389,-€ 1.389,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 149,95€ 149,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.781,13

Beste antwoord (via Dellmorte op 05-05-2017 13:56)

• PGCaris
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 22:50
Om een echt solide analyse te kunnen doen had je de volgende 6 testen moeten draaien:

1) Oude kast, oude fans op standaard instelling
2) Oude kant, oude fans op maximaal
3) Nieuwe kast, oude fans op standaard instelling
4) Nieuwe kast, oude fans op maximaal
5) Nieuwe kast, nieuwe fans op standaard instelling
6) Nieuwe kast, nieuwe fans op maximaal

Dan had je het verschil kunnen meten. Dan nog is het mogelijk dat je moederbord de componenten gaat throttlen op een bepaalde temperatuur, en dat ongeacht je opstelling deze temperatuur na enige tijd bereikt wordt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PGCaris
Om een echt solide analyse te kunnen doen had je de volgende 6 testen moeten draaien:

Dan had je het verschil kunnen meten. Dan nog is het mogelijk dat je moederbord de componenten gaat throttlen op een bepaalde temperatuur, en dat ongeacht je opstelling deze temperatuur na enige tijd bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
dan moet ik nu maar door de reviews van verschillende websites er maar vanuit gaat dat de airflow veel beter is. miss ga ik met gamen nog verschil merken in het geluid qua snelheid fans. als zijn deze waarschijnlijk van zichzelf als stiller.

Ook miss dat ik in me overclock van me GPU's nog verder ga komen. bij aanschaf kwam ik namelijk geen drol verder en kreeg ik direct Artefacts na de eerste stap in me overclock.

Sindsdien draai ik maar de standaard fabrieks oc.
PGCaris schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:16:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PGCaris
Ik weet niet of je bekend bent met MSI Afterburner, maar ik vind het een fijne tool om temperaturen mee in de gaten te houden. Artefacts kunnen voorkomen dankzij hitte, maar dat hoeft niet. Probeer te vinden bij welke temperatuur artefacts voorkomen - als dit bij een lage temperatuur is met een overclock, ligt het niet aan de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
PGCaris schreef op maandag 8 mei 2017 @ 12:09:
Ik weet niet of je bekend bent met MSI Afterburner, maar ik vind het een fijne tool om temperaturen mee in de gaten te houden. Artefacts kunnen voorkomen dankzij hitte, maar dat hoeft niet. Probeer te vinden bij welke temperatuur artefacts voorkomen - als dit bij een lage temperatuur is met een overclock, ligt het niet aan de temperatuur.
zat gister op 360mhz mem oc en core clock 60mhz. nu is ff afwachten hoe dit qua gaming in performance zal gaan gelden. zal nie veel zijn in fps gezien denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGCaris
De 1080 is al een hele sterke kaart. Een paar extra FPS zou mogelijk moeten zijn, maar ik zou dat alleen doen als je het nodig hebt/merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
PGCaris schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:14:
De 1080 is al een hele sterke kaart. Een paar extra FPS zou mogelijk moeten zijn, maar ik zou dat alleen doen als je het nodig hebt/merkt.
ja klopt is ook alleen meer leuk om te kijken hoeveel ik er uit ga krijgen. draai in SLI dus voor performance is het opzich niet nodig nee. maar ik game op 4k en dan met dx12 werkt sli niet en dan kan er soms er wat fps bij zegmaar.
Pagina: 1