eBay Dollar naar Euro?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-07 03:20
Hallo als ik iets wil kopen op eBay van $1600 in totaal is het niet mogelijk om het naar euro's om te zetten.
Ik wil het graag in euro's betalen ipv dollars want met PayPal betaal ik 1639 euro($1800 volgens PayPal koers in totaal) voor iets van $1600.
https://gyazo.com/a5b6a14...c32431239e328e6630226a3a5
De wisselkoers van PayPal is: https://gyazo.com/df76d47e712439387c3c73b4bf008678
Hoe zit dit nou?
Hoe kan ik het product in euro's kopen ipv dollars?

Ik heb zelf al onderzoek gedaan maar ik kom er niet uit.

[ Voor 22% gewijzigd door svensonic1 op 04-05-2017 21:52 ]

Beste antwoord (via svensonic1 op 05-05-2017 00:37)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:27
In je eerste post staat een screenshot waarin je 1600 EURO hebt omgerekend naar 1824 DOLLAR. Je hebt vervolgens je selectie van euro<->dollar omgewisseld, maar niet op "bereken" gedrukt waardoor de eur->usd conversie er nog staat. Reken je niet gewoon de verkeerde kant op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat zei eBay of de verkoper toen je het aan ze vroeg?

Deze wisselkoers ga je, hoogstwaarschijnlijk, niet onderuit komen, aangezien de wisselkoers ergens toegepast moet worden. eBay doet dit niet en dan kom je inderdaad uit bij Paypal die het voor je doet. Je kan eventueel nog wel kijken of de wisselkoers op je creditcard beter is, al weet ik niet 100% zeker of die ook niet via Paypal loopt op eBay.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
Yorinn schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:53:
En wat zei eBay of de verkoper toen je het aan ze vroeg?

Deze wisselkoers ga je, hoogstwaarschijnlijk, niet onderuit komen, aangezien de wisselkoers ergens toegepast moet worden. eBay doet dit niet en dan kom je inderdaad uit bij Paypal die het voor je doet. Je kan eventueel nog wel kijken of de wisselkoers op je creditcard beter is, al weet ik niet 100% zeker of die ook niet via Paypal loopt op eBay.
De verkoper weet het niet zeker en eBay geeft aan dat dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Een euro is meer waar dan een dollar, dan moet de euro prijs lager dan die 1600 dollar zijn. Wel apart zo'n groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je dollars op je PayPal rekening hebt is er geen wisselkoers hoor. Ligt aan je eigen instellingen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
johnkeates schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:57:
Als je dollars op je PayPal rekening hebt is er geen wisselkoers hoor. Ligt aan je eigen instellingen vrees ik.
Ik heb geen dollars op mijn PayPal rekening, ik wil betalen met bank maar dan betaal ik 1640 euro voor iets wat 1600 dollars is dus dat klopt dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

svensonic1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:58:
[...]

Ik heb geen dollars op mijn PayPal rekening, ik wil betalen met bank maar dan betaal ik 1640 euro voor iets wat 1600 dollars is dus dat klopt dan niet?
Heb je in de dollar-koers ook de verzendkosten en eventuele andere kosten meegerekend? Het lijkt erop dat er nog een bedrag bovenop komt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54
Je kan geen dollars van je NL rekening af laten schrijven, dus dan doet PayPal de valutawissel voor je en zoals je gemerkt hebt, zijn de PayPal koersen niet zo gunstig. Als oplossing kan je het via PayPal van je creditcard af laten schrijven, dan doet de creditcardmaatschappij de valutawissel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

$1600= €1464,26 en zul je wisselprovisie moeten betalen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het een nieuw product ? Zo ja, Is het niet gewoon de VAT die er bij komt ? Op ebay.com staan standaard de prijzen zonder VAT bij nieuwe producten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
Ik ga de gok wagen dan maar :/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
In je eerste post staat een screenshot waarin je 1600 EURO hebt omgerekend naar 1824 DOLLAR. Je hebt vervolgens je selectie van euro<->dollar omgewisseld, maar niet op "bereken" gedrukt waardoor de eur->usd conversie er nog staat. Reken je niet gewoon de verkeerde kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Zeer komische fout dit. Je hebt inderdaad van Amerikaanse Dollars naar Euro staan, terwijl dit andersom moet zijn. 1600 euro naar dollar

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hij moet $1635.92 kopen zeg maar, daar zitten invoerrechten al bijberekend. Dat komt je op +- €1500,-

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 04-05-2017 23:21 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svensonic1
Heb hem zojuist besteld kosten waren 1540 euro dus viel mee gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hou wel rekening met BTW-heffingen, invoerkosten van de douane en inklaringskosten als het iets is van buiten de EU.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:52:
Hou wel rekening met BTW-heffingen, invoerkosten van de douane en inklaringskosten als het iets is van buiten de EU.
De kans is inderdaad groot dat daar nog een significant bedrag bovenop komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
MsG schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:52:
Hij heeft de invoerkosten en BTW al vooruit betaald, via het eBay global shipping program. Er komt dus niks meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tom-Z schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:30:
[...]

Hij heeft de invoerkosten en BTW al vooruit betaald, via het eBay global shipping program. Er komt dus niks meer bij.
Idd, dat poste ik al, te zien in zijn foto in 1e post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32
Ik heb gisteren een buitenlandse betaling naar Nieuw Zeeland gedaan via Transferwise.
Is mij wel goed bevallen eigenlijk, ging erg snel (vandaag al bevestiging vanuit NZ gehad) tegen een beter totaalbedrag dan via de bank.

Je kunt invullen hoeveel je in de vreemde valuta wilt betalen, en dat wordt dan naar Euro's omgerekend. Daar komt dan een klein bedrag bij voor eventuele koersschommelingen. Dat krijg je (gedeeltelijk) terug gestort als alles verwerkt is. Dat bedrag in euro's moet je dan naar een rekening in Estland overmaken (maar dat ging bij mij, via de ING erg snel, was in een paar uur gebeurt) en Transferwise maakt het dan naar de rekening in het buiteland over.

Wat ik wel een tikje vervelend vond is dat ik mijn identiteit moest verifiëren met een kopie van een identiteitsbewijs, welke niet voorzien mocht zijn van een watermerk. Een rijbewijs mag ook, maar toch.. Echter kwam ik alleen maar positieve verhalen op internet tegen, wat me toch over de streep getrokken heeft.

Dus.. dat zou nog een optie voor de volgende keer kunnen zijn :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TheFes schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:47:
Ik heb gisteren een buitenlandse betaling naar Nieuw Zeeland gedaan via Transferwise.
...
Dat bedrag in euro's moet je dan naar een rekening in Estland overmaken (maar dat ging bij mij, via de ING erg snel, was in een paar uur gebeurt) en Transferwise maakt het dan naar de rekening in het buiteland over.

Wat ik wel een tikje vervelend vond is dat ik mijn identiteit moest verifiëren met een kopie van een identiteitsbewijs, welke niet voorzien mocht zijn van een watermerk.
...
Geld overmaken naar Estland en daarbij een 'schone' kopie van je ID weggeven? En dan nog gaan er geen alarmbellen rinkelen? Wow.... :X

Afgelopen jaar betalingen tussen Zwitserland, Nederland en USofA gedaan, maar dat gaat gewoon prima, online, via b.v. een nederlandse ABN AMRO rekening. Geen vaag gedoe met ID kopietjes!
Waarom zou je überhaupt een kopie van je ID moeten verstrekken als je geld overmaakt?

Nog afgezien van het feit of TransferWise nu en in de toekomst betrouwbaar is en blijft, er is nu een kopie van jouw ID in de digitale wolk verdwenen.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 11-05-2017 14:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Geld overmaken naar Estland en daarbij een 'schone' kopie van je ID weggeven? En dan nog gaan er geen alarmbellen rinkelen? Wow.... :X

Afgelopen jaar betalingen tussen Zwitserland, Nederland en USofA gedaan, maar dat gaat gewoon prima, online, via b.v. een nederlandse ABN AMRO rekening. Geen vaag gedoe met ID kopietjes!
Waarom zou je überhaupt een kopie van je ID moeten verstrekken als je geld overmaakt?

Nog afgezien van het feit of TransferWise nu en in de toekomst betrouwbaar is en blijft, er is nu een kopie van jouw ID in de digitale wolk verdwenen.
Tja waarom zou dat nu zo zijn .... iets met belastingen, zwart geld of zelfs terrorisme ?

@svensonic1
Je koopt een artikel in het buitenland, via Ebay ( US ) en dan vind je het vreemd dat je niet in Euro's betaald ?
De ontvanger heeft zijn product tegen een gewenste prijs online gezet, dat jij aan het andere eind van de wereld zit en het graag wilt hebben, wil niet zeggen dat hij voor de omwisselkosten moet zorgen.
Ook Ebay en Paypal hebben die instelling, je betaald vrijwel niets voor de dienstverlening, Die betaalkosten ( wisselkoers ) IS hun grootste verdienmodel.

Hoe denk je dat Elon Musk zijn Tesla bij elkaar gesprokkeld heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tom-Z schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:30:
[...]

Dat is dus niet waar, ik ga nooit in zee met ebay aanbieders die invoerrechten berekenen. Want dat zegt de NL douane helemaal niks en je krijgt hier gewoon NL invoerrechten erbij.

Snap ook niet dat deze 'legale' oplichting aanwezig is op ebay, want ook bij producten waar helemaal geen invoerrechten op zitten in NL, of bij tweedehands dingen, wordt het ook alvast doorberekend naar je.

Dat is helemaal geen taak van de verkoper of ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Is mij wel goed bevallen eigenlijk, ging erg snel (vandaag al bevestiging vanuit NZ gehad) tegen een beter totaalbedrag dan via de bank.

Je kunt invullen hoeveel je in de vreemde valuta wilt betalen, en dat wordt dan naar Euro's omgerekend. Daar komt dan een klein bedrag bij voor eventuele koersschommelingen. Dat krijg je (gedeeltelijk) terug gestort als alles verwerkt is. Dat bedrag in euro's moet je dan naar een rekening in Estland overmaken (maar dat ging bij mij, via de ING erg snel, was in een paar uur gebeurt) en Transferwise maakt het dan naar de rekening in het buiteland over.

Wat ik wel een tikje vervelend vond is dat ik mijn identiteit moest verifiëren met een kopie van een identiteitsbewijs, welke niet voorzien mocht zijn van een watermerk. Een rijbewijs mag ook, maar toch.. Echter kwam ik alleen maar positieve verhalen op internet tegen, wat me toch over de streep getrokken heeft.

Dus.. dat zou nog een optie voor de volgende keer kunnen zijn :)
Brrrr, oke Estland is geen Roemenie maar toch. Legitiamatie moeten insturen, toch wel je sofinummer gecensureerd hopelijk. Identiteitsfraude is aan de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook nagedacht hoe het zit met kopersbescherming? Een transactie via bijvoorbeeld Transferwise of Western Union geeft geen enkele zekerheid op het ontvangen van een product. Het geeft de ontvanger wél héél goed de mogelijkheid om het geld op te halen en voor de rest achterover te leunen, oftewel jou op te lichten.

Dit is toch iets wat met PayPal en eBay heel duidelijk meeweegt. En ja, ik weet dat PayPal los staat van eBay inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik PayPal Met een creditcard en laat PayPal in usd afrekenen en mijn creditcard maatschappij de valuta berekening doen want PayPal rekent snel 3% en de creditcard vaak maar 0.2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sugarlee89 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 06:43:
[...]Dat is dus niet waar, ik ga nooit in zee met ebay aanbieders die invoerrechten berekenen. Want dat zegt de NL douane helemaal niks en je krijgt hier gewoon NL invoerrechten erbij.
De invoerrechten via ebay gaan bij mij altijd goed. Dit gaat gewoon via een shipping company zoals bijv dhl. Die regelen gewoon alles. En mocht het op de een of andere manier toch misgaan, doe je toch een paypal claim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 13:22

Rannasha

Does not compute.

sugarlee89 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 06:46:
[...]

Brrrr, oke Estland is geen Roemenie maar toch. Legitiamatie moeten insturen, toch wel je sofinummer gecensureerd hopelijk. Identiteitsfraude is aan de orde van de dag.
TransferWise is een Amerikaans bedrijf, met een goede reputatie. Het lijkt me sterk dat die in de business van de identiteitsfraude zitten. Het enige dat ze met Estland van doen hebben is dat daar blijkbaar een bank zit waar ze mee samenwerken voor Euro-transacties.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Pagina: 1