Aankoopadvies monitor 27' films/games

Pagina: 1
Acties:

• Stroop2000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07-2023
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
Een nieuwe monitor voor mijn desktop, voornamelijk om films te kijken en met enige regelmaat games te spelen (BF1, GTA V). Ik neig wel naar minimaal 27'. Groter is geen probleem aangezien ik redelijk ver van mijn beelscherm afzit (~80 cm)

Wat is je budget?
Range van rond de €400.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen!.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem draait op een R9 290, I5 4460, 8GB RAM, 256 SSD.

Zoals ik al aangaf game ik regelmatig. Heb mezelf al een beetje verdiept en het lijkt erop dat een hogere Hz rate beter is om te gamen.

Ik heb in 1e instantie gezocht op 60 Hz en kwam de volgende opties tegen:
https://tweakers.net/pric...291;460924;493759;531085/

Bij een hogere Hz dunt het aanbod snel uit en gaat de prijs flink omhoog. Ook lever je in op het aantal mogelijke kleuren e.d. Hierbij kwam ik deze opties tegen:
https://tweakers.net/pric...are/554759;653937;443753/

Nu rees bij mij volgende vraag. Merk je, als casual gamer, daadwerkelijk het verschil tussen 60 Hz en 144 Hz én trekt mijn R9 290 dat überhaupt? Met mijn huidige setup kan ik BF1 redelijk vloeiend spelen met alle settings op medium op resolutie 1080 x 1920, ter indicatie.

Graag hoor ik jullie advies!

Groeten,

Stroop

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-02 21:24
Het verschil tussen de Hz is hoeveel FPS Je scherm daadwerkelijk oplevert. Je kan wel 300 FPS hebben maar als je een 60Hz scherm hebt het je eigenlijk relatief maar 60FPS en is de rest waardeloos, Persoonlijk zou ik pricewatch: Samsung C27FG70 Zwart pakken, omdat 144Hz heeft en nog veel meer specs die andere monitoren nog niet hebben. Ook heeft deze monitor een 1ms response time wat geweldig is voor gaming.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02 19:59
themaxxxx schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:53:
Het verschil tussen de Hz is hoeveel FPS Je scherm daadwerkelijk oplevert. Je kan wel 300 FPS hebben maar als je een 60Hz scherm hebt het je eigenlijk relatief maar 60FPS en is de rest waardeloos, Persoonlijk zou ik pricewatch: Samsung C27FG70 Zwart pakken, omdat 144Hz heeft en nog veel meer specs die andere monitoren nog niet hebben. Ook heeft deze monitor een 1ms response time wat geweldig is voor gaming.
Probleem met deze monitor is de resolutie, 1080p op 27 inch is niet te doen. De dell ultrasharp serie is heel mooi in schermkwaliteit, maar je zult geen hoge refreshrate hebben. Hoewel hoge refreshrate heel fijn is, is het niet broodnodig. Je hebt meer aan goede beeldkwaliteit.

• Stroop2000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07-2023
Dank voor de reacties.

Qua gaming ben ik een stuk minder fanatiek dan vroeger dus ik neig meer naar goede beeldkwaliteit in het algemeen. Ook gezien het feit dat ik met de meeste games toch voelt alsof ik op 60 fps speel is 60 - 75Hz naar mijn inziens redelijk.

k zit te kijken naar de Dell Ultrasharps, en dan met name naar de Dell Ultrasharp U2515H en de Dell Ultrasharp U2715H. Alleen jammer dat er een aanzienlijk prijsverschil is (€120) tussen beide monitoren.

Verwijderd

themaxxxx schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:53:
Ook heeft deze monitor een 1ms response time wat geweldig is voor gaming.
Nee die waarde is helemaal niet zo belangrijk, inputlag en verversingsfrequentie zijn veel belangrijker.

Het is door zijn VA paneel echter wel een mooi scherm voor films.