Design tool?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hey

Wanneer ik moet beginnen aan het maken van een website en ik heb geen design (foto's) doorgestuurd gekregen weet ik niet goed waar beginnen en zou ik graag wat ik in mijn hoofd heb al eens snel ergens uittekenen zodat ik een beeld heb en het makkelijker om te zetten is naar HTML.

Hiervoor zoek ik een makkelijk en gratis te gebruiken (Linux) tool die het designen van websites makkelijk maakt, een soort van drag & drop omgeving puur voor design.

Ik heb Google Web Developer geprobeerd, maar dit leek me voor iets anders bedoeld dan ik dacht.
Ik zoek ook geen Wix/123Website/... achtige dingen, ik wil de website zelf coderen maar zoek gewoon iets waar ik een design kan uittekenen.

Ik heb al veel dingen opgezocht, maar kwam altijd alleen maar uit op Wix-achtige dingen,
of 'view top 10 designs here' dingen.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Zoek je een online tool, want je resultaten nu lijken allemaal online oplossingen. Wil je niet gewoon een tekenprogramma of aanverwant als Photoshop, Gimp, Sketch etc ?

Wat bedoel je met design 'uittekenen' ? Niet design zelf maken, maar alleen een wireframe/schets ? Daar al op gezocht ? Balsamiq Mockups bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 13:50
Voor het uittekenen van een website-ontwerp gebruik ik meestal Axure. Prima software waarmee je eenvoudig een goede grafische opzet kunt maken, eventueel klikbaar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 10:03
Misschien is de online tool Webflow een optie? Hier moet je wel verstand hebben van de componenten waar een website uit bestaat maar je kunt het desnoods meteen exporteren en krijgt nette html, css en javascript code eruit. En op youtube veel tutorials te vinden. En mocht de code je niet aan staan dan kun je het nog allemaal opnieuw schrijven maar heb je een goede basis.

[ Voor 22% gewijzigd door Mollos_ op 16-05-2017 09:49 ]

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch