Ik wil voor een hobbyproject wat eigen PCB ontwerpjes maken en etsen
Het ontwerpen van het circuit gaat me wel lukken
Nu wil ik weten welke materialen ik moet aanschaffen voor het etsen van printplaten.
Ik wil sowieso niet dat ik UV nodig heb om te etsen. Al een rondgekeken (lees aardig gegoogled) naar hoe het moet maar ben er nog niet helemaal uit omdat ook zo'n beetje alle informatie hierover verouderd is. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nergens een complete (starter)kit kunnen vinden.
Dus mijn vraag:
Welke spullen heb ik nodig om zelf printplaten te etsen en waar kan ik die (het beste) aanschaffen?
Subvraag: Welke stappen moet ik doen om een goed resultaat te behalen.
Ik zou graag wel een beetje beschaafde prijzen willen (onder de 50-75 euro totaal) om het leuk te houden.
Ik denk dat ik het beste kan beginnen met platen met circuit aan 1 kant.
Ik beschik over een laserprinter als dat nodig/handig mocht zijn.
BVD
Het ontwerpen van het circuit gaat me wel lukken
Nu wil ik weten welke materialen ik moet aanschaffen voor het etsen van printplaten.
Ik wil sowieso niet dat ik UV nodig heb om te etsen. Al een rondgekeken (lees aardig gegoogled) naar hoe het moet maar ben er nog niet helemaal uit omdat ook zo'n beetje alle informatie hierover verouderd is. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nergens een complete (starter)kit kunnen vinden.
Dus mijn vraag:
Welke spullen heb ik nodig om zelf printplaten te etsen en waar kan ik die (het beste) aanschaffen?
Subvraag: Welke stappen moet ik doen om een goed resultaat te behalen.
Ik zou graag wel een beetje beschaafde prijzen willen (onder de 50-75 euro totaal) om het leuk te houden.
Ik denk dat ik het beste kan beginnen met platen met circuit aan 1 kant.
Ik beschik over een laserprinter als dat nodig/handig mocht zijn.
BVD