Rx 480 t.o.v. GTX970?

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-02 22:12

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Hallo Allen.

Ik heb een Sapphire rx-480 nitro+ 8GB op de kop weten te tikken voojir slechts 112 euro wegens een prijsfout. Nu heb ik zelf al een gtx970 van Asus. Mij lijkt de RX480 net wat meer future-proof en het meest verstandige om te houden van de 2 of heb ik het mis?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:41
Heb je reviews van beide kaarten al tegen elkaar gehouden? :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Uiteraard maar die zijn over het algemeen al vrij verouderd. Ik heb begrepen dat ze redelijk gelijk opgingen maar volgens mij zijn er ondertussen aardig wat driver optimalisaties geweest.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:41
Inderdaad. De RX480 was sowieso iets beter. Niet veel, maar iets. De reviews zijn al wat ouder, en in de tussentijd heeft de RX480 stappen vooruit gemaakt met driveroptimalisaties.

Dus long story short, de RX480 is inderdaad 'beter'. Meer futureproof.. Hm, zo stellig zou ik het niet noemen. Beiden zijn prima voor 1080p maar 1440p wordt moeilijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Dat is voor mij prima ik game niet extreem veel en heb een 1080p monitor die voor mij voorlopig volstaat.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:16

nelizmastr

Goed wies kapot

Nat-Water schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:03:
Inderdaad. De RX480 was sowieso iets beter. Niet veel, maar iets. De reviews zijn al wat ouder, en in de tussentijd heeft de RX480 stappen vooruit gemaakt met driveroptimalisaties.

Dus long story short, de RX480 is inderdaad 'beter'. Meer futureproof.. Hm, zo stellig zou ik het niet noemen. Beiden zijn prima voor 1080p maar 1440p wordt moeilijk.
Iets beter? Met de huidige benchmarks loopt de 480 in veel gevallen voor op de 1060, bij DX12 in eigenlijk alle. De 1060 is even snel als een 980 die fors sneller is dan de 970, dus dat iets mag je wel weglaten ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Topicstarter
Dus ik heb een hele goede deal voor 112 euro gehad :) ik mag van geluk spreken dat de webwinkel hem verzonden heeft voor dat geld denk ik :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Techpowerup is de enige site waarvan ik weet dat ze bij iedere videokaartreview direct "alle" kaarten overnieuw benchmarken, met dus ook de nieuwste drivers, zo krijg je een eerlijk overzicht.

Kijkend naar https://www.techpowerup.c...A/GTX_1080_Ti_SC2/31.html kun je zien dat een 480 nu gemiddeld al zo'n 6% sneller is dan een 1060 op 1080p, en 8% sneller dan een GTX970. Dit is wel allemaal met stock-kaarten.

Ook loopt de 480 uit op hogere resoluties, hij is dan al 13% sneller dan een 970. Vaak kun je daaruit wel opmaken hoe het in de toekomst zal gaan.

Leuke is trouwens dat je een GTX 970 nog wel voor 125 of meer kan verkopen, je verdient dus een paar tientjes, en je hebt een snellere kaart :*)

People as things, that’s where it starts.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:52
nelizmastr schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:52:
[...]

Iets beter? Met de huidige benchmarks loopt de 480 in veel gevallen voor op de 1060, bij DX12 in eigenlijk alle. De 1060 is even snel als een 980 die fors sneller is dan de 970, dus dat iets mag je wel weglaten ;)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/Sapphire/RX_580_Nitro_Plus/images/perfrel_1920_1080.png
Valt wel mee dus... Review van april.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
'welk van de twee die ik al heb?' -vragen vallen ook gewoon onder aankoopadvies, dus horen ze niet hier,

Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. [...]
Je hebt de twee kaarten. Je kunt zelf prima kijken welke voor jou het beste werkt. Als je dan nog vragen hebt kun je ze rustig stellen, maar lukraak vraag neergooien voor je zelf iets doet toont niet bepaald de inzet die we verwachten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.