Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-05 22:40
Hi Tweakers,

Ik ondervind een probleem die ik nooit eerder heb gehad en gezien, sinds afgelopen week is mijn computer 2x uitgevallen en kan niet precies concluderen waarom. Dit gebeurde tijdens het spel ARMA 3 en battlefield 1 toevallig, Andere spellen zoals Ghost recon wildlands en league of legends gebeurt dit niet.

Ik heb de logboeken van windows erbij gepakt met wellicht de hoop dat jullie er iets tussen zien (dit is allemaal op het zelfde tijdstip dat het voorgeval gebeurde).

toepassing:
Inventarisatie van gebruikerssessies om filtergroepen te maken is mislukt.

Details:
(HRESULT : 0x80040210) (0x80040210)

Details:

Details:

Details:

Details:

Systeem:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{8D8F4F83-3594-4F07-8369-FC3C3CAE4919}
en APPID
{F72671A9-012C-4725-9D2F-2A4D32D65169}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

PC Specs:

Intel Core i7-4790K
Asus Z97-A/USB 3.1
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 X4 4GB
Cooler Master V650 Semi-Modular
Nvidia ASUS AG GTX 1080

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Uitvallen van je PC heeft vaker te maken met oververhitting van je processor. Controleer eens de temperaturen van je hardware (Processor, GPU, etc) met bijvoorbeeld GPU-Z of CoreTemp.

Als die hoge waardes geven (80 graden of hoger bijvoorbeeld) dan ligt het aan je koeling.

Controleer zonodig je fans van je CPU koeler en je andere fans als je die hebt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
Wylana schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:58:
Uitvallen van je PC heeft vaker te maken met oververhitting van je processor. Controleer eens de temperaturen van je hardware (Processor, GPU, etc) met bijvoorbeeld GPU-Z of CoreTemp.

Als die hoge waardes geven (80 graden of hoger bijvoorbeeld) dan ligt het aan je koeling.

Controleer zonodig je fans van je CPU koeler en je andere fans als je die hebt.
Thanks zal het analyseren! En nog een kleine toevoeging ik moet ook mijn PSU zelf heel even OFF doen voordat ik hem weer kan opstarten anders slaat hij meteen weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
Zover ik alles heb gelogd is er niks byzonders uitgekomen, zelf de tempraturen in de gaten gehouden en bij de CPU komen ze eigenlijk niet hoger dan 81C hij hangt bij een spel rond de 70-80 > normaal gebruik 30-55.

Ik ga nu een schone installatie proberen en kijken hoe het uitpakt. Tot nu toe gebeurd dit alles tijdens spellen zoals GTA 5 Arma 3 etc, Trouwens nadat de PC is uit gevallen wilt hij niet direct weer opstarten en slaat hij meteen af na 4 minuten kan ik hem weer normaal opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Trouwens nadat de PC is uit gevallen wilt hij niet direct weer opstarten en slaat hij meteen af na 4 minuten kan ik hem weer normaal opstarten.
Dat lijkt toch wel verdacht veel op oververhitting van een component.
Heb je al eens je voeding schoongeblazen? Die kan er ook de brui aan geven als hij te warm word.
en 81C op package vind ik wel aan de behoorlijk hoge kant.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Uit mijn MyCom ervaring is het uitvallen van systeem vaak een voeding met een te lage voltage. Ondanks dat deze hoog genoeg kunnen zijn kan dat een reden zijn.

Andere reden is de temperatuur. Ik zou deze via je bios checken.

Ik weer niet of je een voeding hebt liggen, maar vaak is dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
Dank voor jullie reacties! Ik nog even de voeding langs met schoonmaken, ik heb de pc al 2 jaar maar sinds vorige week dit het geval,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidneyajax
Net stresstest gedaan met CPU en GPU

GPU komt niet hoger dan 61C 100%LOAD
CPU komt niet hoger dan 70C 100% LOAD

In een spel:
Ligt het dan niet in combinatie aan de hitte? of in combinatie van de hoeveelheid stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Wat versta jij onder stresstest?
Syntetische benchmarks zijn vaak intensiever als gaming.
Of jij hebt een slechte airflow waardoor de pc langzaam opwarmt en daardoor uiteindelijk over de limiet schiet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaver
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07 01:33
Vind de CPU ook vrij heet. Wat je kunt proberen is een programma als HWMonitor te downloaden en in de gaten te houden terwijl je aan het gamen bent. Daarmee kun je de temperaturen van je componenten aflezen.

Vorige keer dat ik random shutdowns had lag het echter aan mijn PSU (voeding). Het is een teken dat ie langzaam aan het sterven is. Is je PSU ook twee jaar oud net als de PC? Want dat is wel vrij snel om nu al te falen.

Maar aangezien het gebeurt tijdens intensieve games neig ik toch naar te hoge temperatuur. Het kan echter ook toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem
:'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 00:13
Met dit probleem zou ik zoals ze zeggen even je temperaturen na gaan. Zijn deze allemaal goed zou ik ook even je hand op de voeding leggen en kijken of deze fan nog draait.

Heb toevallig afgelopen jaren met dit soort problemen tot 3x toe de fan van mijn voeding kapot gehad.
Pagina: 1