Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratbanebo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-11-2020
Hallo hallo,

Kocht enkele dagen geleden een tweedehands Samsung Galaxy S5 Mini. Is mijn eerste Smartphone. Ben lang bij het candybar concept blijven steken omdat 'k alles wat ik nodig had op m'n desktop of laptop. Nu was het toch hoog tijd om een sprongetje te maken.

Ik kreeg onmiddellijk de raad om mijn toestel te rooten en ook up te daten naar de nieuwste Android versie voor mijn telefoon. Hier zit ik al vast. De nieuwste versie blijkt de 6.0.1. te zijn. Na het installeren van Odin moet ik natuurlijk de firmware zelf downloaden. Maar welke versie moet ik kiezen? Is het ook slim om dat toestel up te daten naar de nieuwste versie gezien dit model het toch wel wat minder doet qua performantie dan z'n voorganger? Momenteel staat er 5.1.1. op. Ben zelf dus ook van België, maar weet niet of dit iets uitmaakt. Modelnummer is SM-G800F.

Graag wat uitlichting!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op Tweakers.

Was het niet mogelijk om via de ingebouwde updater te updaten naar Android 6.0.1?

Overigens kan ik rooten en meteen naar de allernieuwste versie gaan ook aanraden. Maar je moet dan een hoop stappen uitvoeren en die kan ik een beginnende smartphone gebruiker over het algemeen niet aanraden. Je zult dan namelijk met custom ROM's aan de slag moeten en dat is niet voor iedereen weggelegd. Er is in ieder geval geen officiële LineageOS support, maar op XDA zijn wel een hoop ROM's te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratbanebo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-11-2020
Zou het toch willen proberen met een custom ROM. Die Samsung software moet er echt af. Is dus de telefoon flashen met een kernel zodat die bootloader unlocked is? Kan je mij helpen de juiste ROM te kiezen? Is dan gewoon een kwestie van die er met Odin op te krijgen. Daarna kan ik waarschijnlijk gewoon rooten met Kingo Root. Mag voor mij ook gewoon Android 5.1.1. zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:04
Misschien heb je hier iets aan. Update naar android 7.1

https://forum.xda-develop...s-14-1-g800f-m-y-t3549055

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.