Toon posts:

Wat voor versterker heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Mijn versterker heeft het begeven het ging om de könig AMP 6000.
https://www.snelwebshop.n...I62zoPV1tMCFdTNGwodYC0CkQ

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe versterker maar weet niet zo goed wat ik precies nodig heb. Ik heb er twee speakers op aangesloten van 350 watt per stuk. Waar moet ik naar kijken bij het aanschaffen van een nieuwe versterker?

Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Het lijkt me handig te weten welke speakers je wilt aansluiten en met welk doel het gebruikt wordt. Speelde je vaak op maximaal volume bij je oude versterker?

De geluidskwaliteit bij PA systemen is doorgaans van minder belang, dus ik kan me voorstellen dat een hoger percentage vervorming aanvaardbaar is. Maar wil je op safe spelen, dan kijk je naar het vermogen wat verkregen wordt wanneer beide kanalen gebruikt worden, bij een frequentie verloop van 20hz - 20khz, met een aanvaardbare vervorming van <0,5%

Bij jouw oude versterker heb je dan 100-170 daadwerkelijke watts (afhankelijk van de aangesloten speakers). Er wordt doorgaans geadverteerd met onwerkelijke waardes en vaak ook nog wanneer beide kanalen gekoppeld worden (zo komt jouw oude versterker aan de geadverteerde 600w).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 23:38

Jag

Behringer inuke serie kan je eens naar kijken