Aankoopadvies pc (zelf samenstellen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Mijn huidige pc is ruim 8 jaar oud en ik zou nu graag een nieuwe pc willen laten bouwen waar ik de komende tijd mee vooruit kan. De computerwinkel adviseerde me onderstaande samenstelling. :*)

Wat verwacht je van ons?[i]

Zouden jullie mij misschien kunnen vertellen wat jullie ervan vinden? Kunnen er voor hetzelfde geld betere onderdelen in? Is de kwaliteit van de producten oké, zodat hij weer wat jaartjes mee kan? Ik ben geen ict-student, dus ik heb er niet zo veel verstand van.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 10: Fotobewerking, Adobe acrobat, Paint shop pro, dj-software, af en toe een spelletje spelen, film kijken, winrar etc.?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 900,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, oude harde schijven, maar er moeten ook gewoon nieuwe harde schijven in. Er moet veel geheugen op zitten ivm grote hoeveelheden data die ik heb. Het moederboard moet daarom minimaal 6 sata aansluitingen hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijk zijn: Snelheid (!) daarom twijfel ik nog tussen i5/i7. Ik weet niet hoe groot het snelheidsverschil is. Daarnaast moet de pc stil zijn, zodat ik er geen last van heb als ik geconcentreerd aan het werk ben en de muziek niet extra hard hoeft te zetten om het kabaal van ventilatoren te overmeesteren :D.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Harde schijven niet van Samsung; die gaan te snel keduuk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, twee uitgangen op geluidskaart, moederbord minimaal 6 sata aansluitingen, super snelle ssd zodat pc ook snel opstart, ik wil er twee beeldschermen op kunnen aansluiten. Oja, hij moet BLUETOOTH hebben, zodat ik muziek kan streamen en het moet mogelijk zijn om de pc te upgraden; zo moet ik er over een jaartje ofzo 16gb werkgeheugen bij kunnen zetten

Ga je overklokken?
Nee

Huidige samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,45€ 206,45
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 365,40€ 365,40
1Gigabyte GA-B250-HD3P€ 94,95€ 94,95
1Toshiba MD04ACA600, 6TB€ 192,39€ 192,39
1Creative Sound Blaster Z (retail)€ 73,20€ 73,20
1Scythe Mugen 4€ 42,54€ 42,54
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 118,95€ 118,95
1LG BH16NS55 Zwart€ 69,95€ 69,95
1be quiet! System Power B8 450W€ 44,-€ 44,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 126,95€ 126,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.334,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:19

Tribits

Onkruid vergaat niet

Je geeft aan dat snelheid belangrijk is, maar ik zie tussen je toepassingen niet direct dingen staan die dat verklaren. Op welke taken ligt de nadruk en heb je daar absoluut de hoogste prestaties voor nodig? Daarnaast geef je aan dat je af en toe een spelletje speelt, maar je voorstel bevat geen grafische kaart. Dat wordt dus spelen met de iGPU en die presteert onvoldoende voor alle mainstream games. Als het alleen om browser games en andere casual games gaat moet het wel lukken, maar anders heb je toch echt een grafische kaart nodig.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt voor je antwoord! Nou, ik heb er gewoon een hekel aan als ik bij iedere klik een kop koffie moet gaan drinken dus ik wil gewoon een pc die onder alle omstandigheden voldoet. Ook wanneer ik meerdere programmas gelijktijdig gebruik. Ik download ook wel vaker dingen, die moeten dan weer uitgepakt worden en dat duurt vaak een eeuwigheid, daar wil ik vanaf. Paint shop pro (fotoshop) is vaak ook super traag, net als mijn videobewerkingsprogramma wanneer er zaken van het ene formaat in het andere geconverteerd moeten worden. En als ik een zoekopdracht invoer op mijn pc, duurt het ook echt lang voordat hij al mijn schijven doorzocht heeft.
Wat voor grafische kaart zou je voor mainstream-spellen adviseren? En wat vind je verder van de samenstelling qua kwaliteit? Is dat oké? Kan het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:19
Er staan 2 Intel proc in jouw wenslijst. Is de bedoeling dat andere Tweakers hier een keuze uit moet maken?

Ik weet het fijne er niet van. Maar een geluidskaart? De meeste huidige moederborden schijnen een goede onboard geluid te hebben. Een andere Tweaker weet vast dit beter uit te leggen.

Welke spellen speel je nu en wil je zeker in de toekomst spelen?
Wat voor beeldscherm heb je?

En gebruik je nu ook een dvd/branderspeler? De meeste spellen gebruiken tegenwoordig geen cd speler meer.
Installeren van een OS (windows) kan vanaf een USB stick geïnstalleerd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door noud op 07-05-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit van de voeding moet beter als je er weer een jaar of 8 mee wil doen. De pricewatch: Seasonic G-series 360 watt met pricewatch: Startech.com 30cm Y-adapter Splitterkabel 4-pins Molex naar 2x SATA om aan je vereiste aantal sata aansluitingen te komen.

Moederborden hebben tegenwoordig uitstekend onboard geluid wat niet onder doet voor een Soundblaster Z. Bijvoorbeeld pricewatch: ASRock Fatal1ty B250 Gaming K4.

Bluetooth kan je toevoegen dmv pricewatch: Asus USB-BT400

Neem een zo hoog mogelijk geklokte cpu voor de genoemde taken. De i7 is geen verkeerde investering over een periode van 8 jaar. Je zou de i7-7700 met 300 MHz lagere turboklok kunnen nemen. Als cpu koeler voldoet een pricewatch: Arctic Freezer 33 of pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 ruimschoots en zijn stil.

Verder mist er een behuizing in de lijst. De product: Nanoxia Deep Silence 3 en pricewatch: Cooltek Antiphon Black zijn stille en kwalitatief uitstekende aanraders.