Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wanscam camera kan WIFI niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb sinds vandaag een nieuwe router en deze geeft Wifi op 2,4GHz en 5GHz, makkelijk te verbinden via mijn Mac, iPhone, iPad.. alles werkt perfect....
Behalve mijn Wanscam camera, deze kan het Wifi signaal niet vinden.
Heb hem rechtstreeks op de router (D-Link) aangesloten en kan deze perfect doen werken via LAN kabel, maar het Wifi signaal kan hij maar niet vinden.
Als ik het Wifi signaal van mijn Bbox modem aanzet kan hij het direct vinden!
Maar die Cam laten werken via de modem ipv de router geeft vertraging omdat de PC een ander netwerk heeft (router adressen) en de camera op Bbox adres zit krijgen we dus vertraging, frezen of tijdelijke volledige beelduitval...)

Kan iemand iets bedenken zodat die Wanscam mijn Wifi zou zien... en niet enkel die van de buren of die van mijn modem...?

Thx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Staat de juiste regio wel in de camera geselecteerd? Als het niet op EU ingesteld is zou het kunnen dat het niet overweg kan met de kanalen waar je WiFi op ingesteld is.

Andere mogeijkheid: camera kan alleen met WiFi-b overweg en router staat op a/g/n(/ac?) only.

Geef anders eens exacte typenrs van alle genoemde apparaten en de WiFi-kanalen waar de AP's op ingesteld zijn in beide banden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hoe raar het ook is kwam ik deze morgen op het werk en zocht ik opnieuw achter de beschikbare Wifi netwerken en plots stond mijn 2,4GHz er nu wel tussen....

Blijkbaar opgelost zonder echt iets te doen...

Toch bedankt!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zeg dat niet te snel. Dit sluit het WiFi-b-verhaal uit, maar kan nog steeds zo zijn dat je verkeerde regio ingesteld hebt en het nu enkel toevallig wel werkt omdat de automatische kanaalselectie van je D-Link router een kanaal koos die de camera wel snapt. Morgen kan hij weer naar een niet-ondersteund kanaal springen.

Lijkt me dat je bij een beveiligingscamera iets meer zekerheid wilt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
De device Time stond inderdaad op Singapore enzo...
Deze nu veranderd naar Brussel.

Toch dat wat je wou zeggen he?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien je nog steeds niet gemeld hebt om exact welke device het gaat kunnen wij moelijk raden hoe de exacte optie waar je naar moet kijken zeal heten, maar 'device time' zal het waarschijnlijk niet zijn - normaliter zou ik het bij WiFi settings -> Advanced verwachten. Daar kan het "region" of "regulatory domain" heten, maar het kan obscuurder zijn (bijv "802.11d value" oid).

Om mezelf te quoten:
Geef anders eens exacte typenrs van alle genoemde apparaten en de WiFi-kanalen waar de AP's op ingesteld zijn in beide banden.
Dan weten we waar we over praten en kunnen we gericht suggesties doen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Wanscam JW008
D-Link DIR 842
2.4GHz (kanaal AUTO)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2017 10:30 ]

Pagina: 1