Lage troughput met 100mbit netwerk

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Hiya.

Ben het nu beu, heb al sinds ik me kan heugen een lage netwerk troughput.

Met laag bedoel ik dat ik in t begin misschien 3.5 mb/sec haal, dan 1.5 en eindig met 900 a 500k/sec en vaak gaat ie nog lager bij grote bestanden (divx'je bijv.)

Dit heb ik al een jaar oid..

Eerst 2 netwerkkaarten met crosslink kabeltje er tussen...5 meter kabeltje.

Div. netwerkkaarten geprobeerd van 2x intel 10/100 Pro+ tot 2x 3com 3c905B-Tx tot 2x AMD PC-net-Fast, tot 2x compaq met TLAN chipset, 2x SMC 10/100 ...maakt allemaal niks uit.

Heb ook combos geprobeerd dus amd / intel, 3com / intel enz ..zelfde gezeik, kleine onderlinge verschillen maar meer ook niet.

Ondertussen ook 100x windows gereinstalled..ja het is windows 98se, versie 2222 ..wel recentste dus. Windows XP --> 98se had ik t zelfde probleem...

nu heb ik een switch gekocht, 100mbit, ZELFDE gezeur weer..wordt er echt helemaal gestoord van nu .

HELP.

Verwijderd

nog steeds de zelfde kabel :?

Verwijderd

Lijkt idd de enige schakel die het nog zou kunnen zijn...
De kabel. Als je echt zon megabrakke kabel hebt kom je niet hoog met de snelheid. Je moet een CAT 5 hebben.

• majic
Op donderdag 05 juli 2001 12:52
schreef killerbolt het volgende:

Lijkt idd de enige schakel die het nog zou kunnen zijn...
De kabel. Als je echt zon megabrakke kabel hebt kom je niet hoog met de snelheid. Je moet een CAT 5 hebben.
het was eerst een crosslink kabel, het zijn nu 2x cat5 utp kabels..

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je DMA wel bij de harde schijven aangevinkt? Zo niet, dan zijn de hd's nl. de beperkende factors.

Verwijderd

Heb je je kaart op force 100Mbit/ force full duplex staan?

hoe zit het met je collisions? Als je colslampje blijft knipperen ligt het vaak aan je kabel. Als je geen full duplex forceert, kan het ook nogal eens mis gaan.

Gewoon alles forcen, goede kabels nemen. Dan moet alles werken. of je hebt gewoon weinig geluk en doet steeds miskopen |:(

• majic
mn collision lampje is oranje constant?

andere 2 zijn gewoon groen..?
Op donderdag 05 juli 2001 13:38 schreef WomBat151 het volgende:
Heb je je kaart op force 100Mbit/ force full duplex staan?

hoe zit het met je collisions? Als je colslampje blijft knipperen ligt het vaak aan je kabel. Als je geen full duplex forceert, kan het ook nogal eens mis gaan.

Gewoon alles forcen, goede kabels nemen. Dan moet alles werken. of je hebt gewoon weinig geluk en doet steeds miskopen |:(

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Op donderdag 05 juli 2001 13:54 schreef majic het volgende:
mn collision lampje is oranje constant?

andere 2 zijn gewoon groen..?
[..]
Zet je kaarten eens op half duplex. Je zal wel een switching hub hebben ipv switch. Hub kan alleen half duplex aan.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb het zelfde soort probleem. Ik haal niet hoger dan dan 1MByte upload en 3,5MByte download met mijn 100Mbit netwerk. en ik weet niet waar het aan licht.

Mijn broertjes computer is al helemaal raar, die gaat maar 35KBYTE!!! seconde. Ik heb verschillende kabels en apparatuur)geprobeerd (zelfgemaakt, aantal kant en klaar, cross, hub,switch).

Ik heb op mijn computer w98 en w2k geprobeerd. geen verschil.

gegevens:
mijn pc:
pIII 450
320MB ram
20GB barracuda III
realtek 8??? kaart (verschillende geprobeerd)

servert
Cyrix 166MHz
128MB ram
w2k
1GB,5GB en 10GB HD

broertjes pc:
P133
32MB ram
2,5 GB hd
w95

Pak je rust!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Heej majic! een vriend van me heeft volgens mij net 4 intel kaarten voor hem en mij bij jou gekocht :)
Ik denk dat jouw probleem aan het besturingssysteem ligt..
Ik heb hier een linux, w2k en windows me bak, resp. 266 mhz, 1 ghz, 533 mhz.
Nou haalt die linux<->w2k bak 8-9 mb/s
en linux<->wme of w2k<->wme 1-4 mb/s.
Tussen mn w2k en een snellere linuxbak haal ik zelfs 10-11 mb/s.
Windows 9x is kortgezegd ultimate brak in netwerken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Als je zeker weet dat het niet aan je kabels ligt en aan je kaarten... dan kan het (bijna) alleen maar aan je hdd's liggen

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Zelfs een 'oude' 5gb schijf doet minstens 5 mb/s, daar ligt tot aan ongeveer die snelheid echt niet het probleem.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 16:42 schreef FatalError het volgende:
Zelfs een 'oude' 5gb schijf doet minstens 5 mb/s, daar ligt tot aan ongeveer die snelheid echt niet het probleem.
euch okay maar bij mij lag het wel aan de hdd

Verwijderd

Win 9X is idd brak in netwerken jA..
Weet je zeker dat je een switch heb aangezien je met een switch in principe geen collisions kan hebben.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Vergeet niet dat ethernet maar voor maximaal 35% kan worden gebruikt. Daarna krijgen de collisions zo'n impact dat je er niet meer doorheen kan persen. Ethernet is geen 'net' protocol. Alles praat door elkaar heen volgens het principe
Luisteren, is het stil, dan praten. Maar als er meer zijn die het doen krijg je een collision. Dan houden ze alletwee weer hun mond en proberen het na een random tijd nog een keer. Beneden de 35% belasting is deze extra overhead niet van belang. Maar daar boveven gaan de re-transmits elkaar ook weer in de weg zitten en dat loopt dan exponentieel op.

En 3.5 megaBYTE komt aardig in de buurt van 35% van 100 megaBIT

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb ongeveer hetzelfde (zie mijn post)
<a href="http://[topic=177161]

ik merk wel dat als je vanaf iemands pc iets afhaalt, dat dat sneller gaat dan het naar iemand anders toe copyen.
Pagina: 1