'Verdachte' productreviews Roam Headphones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:25
Af en toe kijk ik met een schuin oog naar de Tracker om te zien welke interessante of nieuwe producten er voorbij komen. Vanochtend viel mij een review van Roam Headphones Sport Wired op. Gôh, nieuw merk, nooit van gehoord. Dertien in een dozijn, review is weinig positief. Product niet vindbaar in de Pricewatch, maar een prijs of waar het gekocht is wordt ook niet benoemd.

Nu wil het toeval dat er vandaag nog 2 reviews van 2 andere producten van Roam Headphones verschenen. Beide weer zonder link, zonder informatie en niet uitzonderlijk positief. Alledrie de reviews zijn geschreven door 'newbies' die zich vandaag hebben geregistreerd en geen andere activiteit hebben.

De betreffende reviews:
Roam Headphones Sport Wired In-Ear (Blauw, Zwart)
Roam Headphones Bluetooth Hook Headphones (Goud)
Roam Headphones Sport Bluetooth In-Ear (Groen, Zwart)

Toch vreemd dat een merk dat een naam probeert op te bouwen dan wel de moeite neemt om volledige reviews te schrijven/vertalen, en tegelijkertijd maar 2, 3 of 4 sterren geeft... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:17
Vreemd idd. Volgens mij is dit topic hier specifiek voor bedoeld:

Meldingen 'onreine' productreviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
pelt schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:11:
Volgens mij is dit topic hier specifiek voor bedoeld:

Meldingen 'onreine' productreviews
Ah top! Wellicht handig om van dat topic een 'sticky' te maken. Ik kon 'm zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een eigen topic is ook prima. :)

Verder is het inderdaad opvallend, maar zie ik verder geen vreemde zaken als ik de gebruikers na kijk. De reviews zien er op het eerste gezicht ook eerlijk uit, dus als het al een actie is bij een derde partij, levert het in ieder geval geen echte troep op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
Hehe, eindelijk is er een review van het merk verschenen waarin gemeld wordt waar ie vandaan komt: iBood. Dat verklaart waarom er de afgelopen dagen ineens zoveel reviews verschijnen, ook van users die langer geregistreerd zijn.

Vals alarm dus.

Bijna elke review spreekt van een goede prijs, maar wat ze er nou voor betaald hebben staat er niet bij... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
Ze hebben de koptelefoon gekregen van iBood: http://nl-nl.forum.ibood....een-hoofdtelefoon-testen/ :9
Als je wordt uitgekozen sturen we de hoofdtelefoon geheel kosteloos naar je toe. Daarna mag je de hoofdtelefoon testen en verwachten we vervolgens een uitgebreide review van je op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
Aha, dan is de prijs/kwaliteit verhouding natuurlijk altijd goed! :9

Niet netjes om het niet in de reviews te vermelden. Schept een hoop onduidelijkheid op deze manier.
Pagina: 1