Ik ben me al enige tijd aan het verdiepen in het kopen van een systeem. Nu heb ik de mogelijkheid om een tweedehands systeem op de kop te tikken, maar wat kun je daar eigenlijk nog mee? De setup zoals deze nieuw was was een aantal jaren geleden (naar mijn idee) erg goed, maar de ontwikkeling gaat natuurlijk erg snel. Ik twijfel met name of de videokaart wel voldoende voor mij zal zijn?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal met name gebruikt worden om series en films te streamen, maar ik speel ook graag regelmatig een spel zoals bijv. Civilization VI, Anno, Fifa, GTA en Battlefield
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals aangegeven gaat het hier om een tweedehands systeem. Als ik een nieuw systeem aan zou willen schaffen zoek ik iets vergelijkbaars (prijs/kwaliteit) met de laatste BBG - het basis gamesysteem met de ryzen 5 1400. Ik snap dat een tweedehands systeem daar niet aan zal kunnen tippen, maar het is wellicht interessant om nu voor budget te gaan en in de toekomst wellicht componenten te hergebruiken?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hier het (beperkte) lijstje van het tweedehands systeem:
Daarnaast zit er nog 16GB RAM @ 668 MHz in (merk onbekend) en de in Pricewatch onbekende Silver Power SP-S750M 750W PSU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem zoals het nu in elkaar zit is (voorlopig) ongeveer alles wat ik nodig denk te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet nog soepel lopen, dat vind ik het allerbelangrijkste.
Ga je overklokken?
Dan zou ik me daar eerst in moeten verdiepen. Lijkt me dus niet verstandig?
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik eerder aangaf hoop ik informatie in te winnen in hoeverre zo'n systeem interessant is voor de doeleinden die ik aangaf. De meeste informatie die ik op Tweakers kan vinden gaat over nieuw aan te schaffen producten (wat natuurlijk logisch is gezien de performance).
De PC zal zo'n 440 Euro kosten. Is dat het nog wel waard..?
Alvast bedankt voor jullie respons!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal met name gebruikt worden om series en films te streamen, maar ik speel ook graag regelmatig een spel zoals bijv. Civilization VI, Anno, Fifa, GTA en Battlefield
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals aangegeven gaat het hier om een tweedehands systeem. Als ik een nieuw systeem aan zou willen schaffen zoek ik iets vergelijkbaars (prijs/kwaliteit) met de laatste BBG - het basis gamesysteem met de ryzen 5 1400. Ik snap dat een tweedehands systeem daar niet aan zal kunnen tippen, maar het is wellicht interessant om nu voor budget te gaan en in de toekomst wellicht componenten te hergebruiken?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie hier het (beperkte) lijstje van het tweedehands systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2700K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8Z77-V Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N680GTX-PM2D2GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Corsair Obsidian 800D | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Force 3 CSSD-F120GB3-BK 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 74,50 | |
Daarnaast zit er nog 16GB RAM @ 668 MHz in (merk onbekend) en de in Pricewatch onbekende Silver Power SP-S750M 750W PSU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem zoals het nu in elkaar zit is (voorlopig) ongeveer alles wat ik nodig denk te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet nog soepel lopen, dat vind ik het allerbelangrijkste.
Ga je overklokken?
Dan zou ik me daar eerst in moeten verdiepen. Lijkt me dus niet verstandig?
Wat verwacht je van ons?
Zoals ik eerder aangaf hoop ik informatie in te winnen in hoeverre zo'n systeem interessant is voor de doeleinden die ik aangaf. De meeste informatie die ik op Tweakers kan vinden gaat over nieuw aan te schaffen producten (wat natuurlijk logisch is gezien de performance).
De PC zal zo'n 440 Euro kosten. Is dat het nog wel waard..?
Alvast bedankt voor jullie respons!