Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop advies laptop school en gamen

Pagina: 1
Acties:

• sjaak85
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-01 22:11
Een hele goedemiddag,

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een laptop die ik kan gebruiken voor hoofdzakelijk school maar wil daarnaast ook de mogelijkheid hebben om te kunnen gamen. Ik speel dan spellen als counterstrike, Heroes of the storm, en wil waarschijnlijk ook Players's uknown battleground en battlefield gaan spelen. Deze hoeven van mij niet te draaien op ultra maar als het mogelijk is wel hoger dan de minimum vereiste specificaties.

Wat is je budget?
Mijn budget is zo ongeveer 750 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja naar school zo nu en dan, maar accu duur is niet van groot belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik sta voor alles open behalve voor acer, aangezien ik daar slechte ervaringen mee heb. (of kwaliteit moet drastisch veranderd zijn)

Ik heb natuurlijk zelf het een en ander opgezocht de laatste tijd maar mijn kennis is der mate laag dat ik het verschil van de processoren en de videokaart niet kan inschatten. Wanneer mogelijk zou ik ook wel een SSD+ 500GB of 1TB HDD willen, maar volgens mij past dit onmogelijk in mijn budget.

Zelf kwam ik op de volgende laptops uit:

pricewatch: MSI GL62 6QF-635NL MSI
pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-FY079T ASUS
pricewatch: Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00P6MH (alleen de 256gb geheugen vraag ik mij af of dit voldoende is.)

Ik weet niet of het gene wat ik graag wil spelen haalbaar is met deze laptops, en ik zou graag jullie mening en eventueel andere suggesties willen horen.

Groeten Sjaak,

• sjaak85
Wat ik in andere topics lees is dat laptops in deze prijsklasse hier niet echt geschikt voor zijn. Eventuele echte aanraders een prijsklasse hoger zijn ook welkom.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Veel laptops hebben ruimte voor een SSD én harde schijf.
256 GB als opstartschijf is voldoende. de HDD gebruik je voor games.
Let op of de fabrikant niet de aansluiting en bracket stiekem uit de moederbord verwijderd. Sommige fabrikanten doen dat uit kostenbesparing.
Lenovo IdeaPad 700 heeft bijvoorbeeld geen bracket maar gelukkig zit de aansluiting er wel op.

[ Voor 48% gewijzigd door MedionAkoya op 04-05-2017 20:57 ]

Trein?

• Thomaskrop
  • Laatst online: 26-12-2022
https://laptopparts4less....aptop-samenstellen-24uurs

Als je met deze configuraties gaat worstelen kom je met een beste wel aardige laptop uit.

Verwijderd

sjaak85 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:32:
Wat ik in andere topics lees is dat laptops in deze prijsklasse hier niet echt geschikt voor zijn. Eventuele echte aanraders een prijsklasse hoger zijn ook welkom.
Ik zou het advies van @Thomaskrop volgen.

• sjaak85
Thanks voor het advies! ik ben even verder aan het kijken en nu is mijn oog gevallen op een laptop in een wat hogere prijsklasse namelijk pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH

De video kaart is volgens mij een stuk beter maar een iets mindere processor? en heeft een ssd. Alleen zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen aan de hand van game prestaties?

Mijn excuses als het allemaal wat vaag is en dit niet zo te beantwoorden valt.)
al het advies en suggesties zijn welkom.

Verwijderd

sjaak85 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:35:
Thanks voor het advies! ik ben even verder aan het kijken en nu is mijn oog gevallen op een laptop in een wat hogere prijsklasse namelijk pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004SMH

De video kaart is volgens mij een stuk beter maar een iets mindere processor? en heeft een ssd. Alleen zou iemand mij het verschil kunnen uitleggen aan de hand van game prestaties?

Wat is echt je maximum aan budget?

Ik kwam dit nog tegen: pricewatch: MSI GL62M 7RD-050NL

Die is toch wat robuuster gebouwd dan de Lenovo aangezien bij Lenovo het scharnier in het midden van het scherm zit, en bij MSI aan de buitenzijden, waardoor verbuiging van het beeldscherm nihil is. ;)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

i5HQ+1050 > i7HQ+960m

Lenovo Legion en MSI GL62M zijn goed en tegenwoordig is een goed videokaart meer van belang dan een goede processor.
En niet alle games maken gebruik van de functies van een i7.

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 04-05-2017 23:07 ]

Trein?

• sjaak85
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:05:
[...]
Wat is echt je maximum aan budget?

Ik kwam dit nog tegen: pricewatch: MSI GL62M 7RD-050NL

Die is toch wat robuuster gebouwd dan de Lenovo aangezien bij Lenovo het scharnier in het midden van het scherm zit, en bij MSI aan de buitenzijden, waardoor verbuiging van het beeldscherm nihil is. ;)
Nou bij 1000 euro moeten alle mogelijke spaarpotjes worden aangebroken dus dat is bij noodzaak echt het uiterste budget.

• Alph
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-11 18:27
sjaak85 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:35:

Ik zat zelf ook naar deze laptop te kijken, wilde even aangeven dat hij voor €50 euro minder bij Lenovo zelf in de webshop staat --> Link.
Scheelt toch weer wat.
Pagina: 1