Hallo mede-tweakers
Wij hebben onlangs een huis gekocht en hebben het verlaagd plafond uitgebroken om CV te plaatsen (vloer was te mooi & duur en bij-isoleren van ons dak).
Nu zit ik met een vraag over de CV leidingen die wij wensen te plaatsen.
Dit is de situatie op het beneden verdiep (waar we het probleem gaan hebben):
ASCII "schets": (
):
Nu weten we dat dit geen ideale opstelling is wegens lucht in de leidingen.
Wij krijgen hier wat tegenstrijdige informatie van CV-installateurs en vond ook niet direct het antworod hierop.
De ene zegt dat we ofwel de collecteur in het verlaagde plafond op hoogste punt moeten plaatsen ofwel ontluchters op hoogste punten moeten plaatsen.
De tweede installateur zegt dat wij hier geen rekening moeten meehouden omdat wij op de installatie een luchtafscheider zouden plaatsen (die dit voor zijn rekening zou nemen).
Wie heeft het bij het rechte eind? Ik wil natuurlijk de leidingen correct leggen.
Thx!
Wij hebben onlangs een huis gekocht en hebben het verlaagd plafond uitgebroken om CV te plaatsen (vloer was te mooi & duur en bij-isoleren van ons dak).
Nu zit ik met een vraag over de CV leidingen die wij wensen te plaatsen.
Dit is de situatie op het beneden verdiep (waar we het probleem gaan hebben):
ASCII "schets": (
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| | ======= CV LEIDING ======== | / \ | | | | | | |====|=== VERLAAGD PLAFOND =======|==== | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | BOILER RADIATOR |
Nu weten we dat dit geen ideale opstelling is wegens lucht in de leidingen.
Wij krijgen hier wat tegenstrijdige informatie van CV-installateurs en vond ook niet direct het antworod hierop.
De ene zegt dat we ofwel de collecteur in het verlaagde plafond op hoogste punt moeten plaatsen ofwel ontluchters op hoogste punten moeten plaatsen.
De tweede installateur zegt dat wij hier geen rekening moeten meehouden omdat wij op de installatie een luchtafscheider zouden plaatsen (die dit voor zijn rekening zou nemen).
Wie heeft het bij het rechte eind? Ik wil natuurlijk de leidingen correct leggen.
Thx!
[ Voor 9% gewijzigd door Snobbieh op 04-05-2017 16:01 . Reden: ASCII schets werd niet goed weergegeven ]
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670