Oude monitor op 12 volt?

Pagina: 1
Acties:

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

Ik heb sinds kort een boot en heb daar al van alles in gebouwd, nu heb ik nog wat monitoren liggen, best goed spul, zoals een Dell Ultrasharp 20 inch 1680x1050 met IPS scherm.

Kan ik deze draaien op 12 volt? Aangezien er meteen 220 in gaat. Televisies hebben meestal al een adapter naar een veel lager voltage. Of is het slimmer om gewoon een goedkoop 12 volt schermpje te zoeken?

Zat te denken om icm een Raspberry Pi er een scherm van te maken om films mee te kijken.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:04
JDx ik zou hem openschroeven, misschien zit er een transformator in. Als je deze kan meten welke spanning die levert aan de elektronica in het scherm. Kun je hem misschien vervangen voor een 12v transformator.
Of je doet er een omvormer naar 230 tussen. Maar dat is natuurlijk niet ideaal.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Mitchelp schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:04:
JDx ik zou hem openschroeven, misschien zit er een transformator in. Als je deze kan meten welke spanning die levert aan de elektronica in het scherm. Kun je hem misschien vervangen voor een 12v transformator.
Of je doet er een omvormer naar 230 tussen. Maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Nee dat is niet de bedoeling, willen alles direct op 12v hebben, eigenlijk zou het ideaalste zijn als we straks alles kunnen runnen op 1 zonnepaneel (indien de motor geen stroom levert).

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

JDx schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Nee dat is niet de bedoeling, willen alles direct op 12v hebben, eigenlijk zou het ideaalste zijn als we straks alles kunnen runnen op 1 zonnepaneel (indien de motor geen stroom levert).
Zou kunnen gewoon moeten kunnen als het binnenwerk gewoon 12v is. Zou er wel iets in de trend van een stabilisator of een buck converter oid tussen zetten om de monitor een mooie stabiele 12v te geven.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Genius-General schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Zou kunnen gewoon moeten kunnen als het binnenwerk gewoon 12v is. Zou er wel iets in de trend van een stabilisator of een buck converter oid tussen zetten om de monitor een mooie stabiele 12v te geven.
Heb in ieder geval alvast even een stabilisator besteld:
http://www.nauticgear.nl/...n-5-ampere-plug-play.html

Die zou wel moeten werken met meerdere monitoren.