Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dataverbruik chekken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-11 22:12
Is er een Manier om het totale dataverbruik te zien op de Experiabox v9 van KPN??

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel we gebruiken in een maand

Met vriendelijke groet,

Max

Alle reacties

Verwijderd

Nee, kan niet.

Maar is dat "interessant"?

Als jouw ExperiBox dat toevallig wel zou kunnen en toevallig bv. 24 GB laat zien, of bv. 2 GB.... wat zegt dat jou?

Wij hebben hier in Nederland onbeperkte data op de vaste lijnen.

Het zou wél interessant zijn voor je mobiele devices, want daar zijn wel databundels voor (en eigenlijk zal 90% van het volk nooit zijn bundel volmaken).....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 14:59 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:46
themaxxxx schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:55:
Is er een Manier om het totale dataverbruik te zien op de Experiabox v9 van KPN??

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel we gebruiken in een maand

Met vriendelijke groet,

Max
Nee dat kan niet, gebruik je windows 10 ? dan kan je wel je datagebruik zien in het instellingen menu. Als je al je devices dan optel dan weet je het ook :P

Cloud ☁️

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-11 22:12
Weet ik heb deze maand 186GB verbruikt :) maar ik wou weten of je het ook in de router kon zien, leek me een stuk makkelijker dan elk apparaat apart optellen
Downloader_NL schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:03:
[...]

Nee dat kan niet, gebruik je windows 10 ? dan kan je wel je datagebruik zien in het instellingen menu. Als je al je devices dan optel dan weet je het ook :P

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ja en nee; slimme switch met 'snmp' ertussen, en dan bijvoorbeeld cacti draaien op een raspberry pi. Veel werk, maar wel mooie plaatjes ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:58:
Nee, kan niet.

Maar is dat "interessant"?
Dat maakt toch niet uit? Het is tweakers, het kan ook gewoon leuk zijn :)

Ontopic, nee. Maar als je er bijvoorbeeld een goedkoop routertje tussen zet met dd-wrt dan kun je het wel zien.

Hoi!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:54
Interessant, ik heb even op mijn modem gekeken, en vorige maand 403 GB download en 16 GB upload.
Geen idee of andere modems het bijhouden, maar dit is een fritzbox 7490.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
EWK schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Dat maakt toch niet uit? Het is tweakers, het kan ook gewoon leuk zijn :)

Ontopic, nee. Maar als je er bijvoorbeeld een goedkoop routertje tussen zet met dd-wrt dan kun je het wel zien.
inderdaad, hier 300GB download met 4 actieve gebruikers EN een automagische downloader ( dus virtueel 5 gebruikers )

Belangrijk ?
Nee..
Interessant, zeker ... zoals alle statistieken kan je ermee doen wat je wilt.

Voor mij hou ik het globaal bij, om te zien of er misschien iets loos kan zijn ( er zijn dagelijkse statistiekjes, pieken zijn er altijd wel )

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.org/4tqlqhllp/statitiek.jpg
Pagina: 1