Ik zoek een?
Soundbar + subwoofer
Wat is je budget?
2x €800
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV/Film/Radio/CD
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn ouders willen een upgrade en waren in de winkel zot van de Bose Soundtouch 300 + Draadloze subwoofer
Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel is er op de tv een oude 5.1 set aangesloten met een actieve subwoofer.
Hierop komt het geluid van de TV, Tuner en CD/DVD-speler.
Het probleem stelt hem door het feit dat de TV al wat ouder is en maar 2 HDMI aansluitingen heeft.
Op de site van Bose las ik wel wel dat je via HDMI pass-through wel een apparaat kan loskoppelen van de TV en op de soundbaar aansluiten.
Dan zou ik denken aan volgende setup:
Decoder -> TV
CD/DVD speler -> Soundbar
Soundbar -> TV
Echter zit ik dan met het probleem dat de tuner niet meer aansluitbaar is.
*edit* Ik maak me net de bedenking dat de tuner waarschijnlijk wel een optical aansluing heeft ook, dus deze zou zou naar de soundbar kunnen?
*edit* de soundtouch app bevat standaard blijkbaar internetradio's, dus kan de tuner overbodig gemaakt worden als ze dit aansturen via de app op de smartphone/tablet?
Ik denk sowieso dat ze voor dit budget wel goed gaan zitten qua geluid enzo, zoveel kennen ze er niet van en m'n papa wilt zichzelf eens een mooi cadeau doen dusjah..
Kan de setup werken zoals ik heb in gedachten heb?
Soundbar + subwoofer
Wat is je budget?
2x €800
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV/Film/Radio/CD
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn ouders willen een upgrade en waren in de winkel zot van de Bose Soundtouch 300 + Draadloze subwoofer
Welke vragen heb je hier nog over?
Momenteel is er op de tv een oude 5.1 set aangesloten met een actieve subwoofer.
Hierop komt het geluid van de TV, Tuner en CD/DVD-speler.
Het probleem stelt hem door het feit dat de TV al wat ouder is en maar 2 HDMI aansluitingen heeft.
Op de site van Bose las ik wel wel dat je via HDMI pass-through wel een apparaat kan loskoppelen van de TV en op de soundbaar aansluiten.
Dan zou ik denken aan volgende setup:
Decoder -> TV
CD/DVD speler -> Soundbar
Soundbar -> TV
Echter zit ik dan met het probleem dat de tuner niet meer aansluitbaar is.
*edit* Ik maak me net de bedenking dat de tuner waarschijnlijk wel een optical aansluing heeft ook, dus deze zou zou naar de soundbar kunnen?
*edit* de soundtouch app bevat standaard blijkbaar internetradio's, dus kan de tuner overbodig gemaakt worden als ze dit aansturen via de app op de smartphone/tablet?
Ik denk sowieso dat ze voor dit budget wel goed gaan zitten qua geluid enzo, zoveel kennen ze er niet van en m'n papa wilt zichzelf eens een mooi cadeau doen dusjah..
Kan de setup werken zoals ik heb in gedachten heb?