• Barlogirl
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb op dit moment een THL 5000, een chinees met een grote batterij, en hoewel hij enkele kuren had, tot grote tevredenheid gebruikt totdat hij enkele weken geleden sofware problemen ontwikkelde en inmiddels na een val helemaal op zwart is gegaan. Tijd voor een nieuwe!

Ik zoek een?
Degelijke smartphone, bij voorkeur een chinees door de prijs/kwaliteit verhouding. Mag een lekker groot scherm op zitten, die van mij is nu 5 inch, maar hoeft dus niet groter te worden, moet het ding ook nog kwijt kunnen. Er moet wel een grote batterij in zitten, ik ben er dus een van 5000mAh gewend en luister veel muziek via mijn mobiel, dus hoe groter hoe beter. Een degelijke camera zou erg fijn zijn (front camera niet van belang, daarentegen). Verdere snufjes zijn leuk, maar niet noodzakelijk. Grote opslag (ivm muziek) of anders met sd-slot.

Wat is je budget?
rond de 200-260 zou fijn zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Mi5 is eventueel wat, maar batterij mag iets groter. Lenovo p2, maar duurder dan ik leuk vind

Welke vragen heb je hier nog over?
Een gevalletje bomen bos, en omdat ik vrij snel een vervanger nodig heb, heb ik niet veel tijd me te verdiepen. Zou graag een aantal tips hebben, om de boel een beetje uit te dunnen.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Voor de echte grote accu's ga je vaak toch richting de B-merken. Persoonlijk zou ik daar zelf niet zo snel aan beginnen. Je hebt dan toestellen met 6000-10.000 mAh.

Als je genoegen neemt met een ~3000mAh accu dan zou ik inderdaad kijken naar een Mi5 (~200 euro) of een Mi5s (250 euro). Dan weet je in ieder geval zeker dat je een degelijk toestel hebt met nette specs en fatsoenlijke support.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:00
Voor mijn vrouw en zoon een Xiaomi redmi note4 gekocht via een warehouse in Spanje.
220 euro, maar een geweldige telefoon, gaat bij beide 2 dagen mee op 1 lading.

PVoutput 3250 WP

• MercuryView
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-11-2017
Degelijkheid...

Dat associeer ik met stevigheid, uithoudingsvermogen en lang leven.
En dan denk ik zelf onmiddellijk aan het Chinese merk Nomu! Deze smartphone fabrikant maakt enkel robuuste telefoons die water- en schokbestendig zijn zonder dat ze er meteen uit zien als een bouw-telefoon, zeker hun Nomu S20 is een absolute aanrader, het is een middenklasser met een geweldig helder scherm en een geluid waar zelf HTC met hun BOOM Editions nog een voorbeeld aan zou kunnen nemen. Het toetsel draait op een 64 bit SoC (quadcore) en heeft maar liefst 3 GB aan RAM, het is voorzien van een IP68 certificering en ik heb mijn exemplaar al verschillende keren onderwater gehad, en zelfs onder wter gefilmd en gefotografeerd. Hij beschermd je scherm voor breken tot de valhoogte van 1.50m! Probeer dat eens met die glazen dingen van de grote jongens :P

Maakt je robuust en wat dikker niet uit maar wil je voor snelheid en meer ROM opslag? Ook dan kun je in de Nomu stal wel slagen. De Nomu S30 is een 5.5 inch water-en schokbestendige IP68 telefoon met een 13 en 8 mp camera, een forse octacore processor en maar liefst 4 GB aan RAM en 64GB ROM. http://nomu.hk/products

Ik heb zelfs gehoord dat ze in de loop van de komende weken en geheel nieuw toestel gaan introduceren dat een val tot maar liefst 2 meter op beton moeiteloos zal kunnen doorstaan! Het zal me benieuwen!
Anywayyyy, ik heb zelf de S20 en dat is zijn 130 euro (! ja idd!) meer dan waard. Ik heb je de link naar de website voor de volledigheid erbij geplakt (en NEE! ik verkoop ze niet 8)7

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

MercuryView schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:45:
(...)
(en NEE! ik verkoop ze niet 8)7
Goed dat je dit erbij zet, want het klinkt wel erg als een verkooppraatje ;) :P

Voor wat betreft TS heb ik twee dingen. Niet alleen Chinese telefoons hebben tegenwoordig een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook in Nederland zijn er merken die dit hebben, zoals Wileyfox en sommige Motorola's.

Verder de accu. Het uithoudingsvermogen van een telefoon gaat verder dan alleen mAh. Zo kan een telefoon met een accu van 5000 mAh het korten volhouden dan een telefoon met 3000 mAh, indien de eerste een hele onzuinige processor of scherm heeft. Wellicht is de Wileyfox Swift 2 plus of de Motorola G5 iets voor je?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:38
Motorola heeft ook degelijke telefoons. Ik heb nu al bijna 2 jaar een Moto E en die is voor normale zaken prima bruikbaar. Vooral een goede lange accuduur, verder is hij vrij basic natuurlijk maar daar is de prijs dan ook naar.

Wileyfox is overigens ook een interessant merk, als mijn Moto de geest gaat geven dan ga ik daar eerst eens kijken :)

• MercuryView
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-11-2017
Nou ik ben inmiddels toch echt overtuigd geraakt van de meerwaarde van (sommige() Chinese brands. Motorola begon pas met betaalbare toestellen nadat ze Lenovo werden. Ik ben echter geen fan van lenovo en alleen al om die reden zou ik geen Moto willen... daarnaast zijn de Wileyfox en de Moto echt low-budget toestellen met tevens low budget specs. Ik denk (sterker nog) ik weet zeker , dat ik een Chinees toestel kan bemachtigen voor een zelfde prijs met veel betere specs. Daarnaast vind ik zowel de Moto als ook de Wileyfox echt beiden foeilelijk, maar dat is een smaak-kwestie natuurlijk.
Thanks voor het meedenken... Al ben ik nu NOG meer in de war hahhaha
Heb ook even naar de Doogee Mix gekeken... Dat ziet er ook echt bijzonder goed uit, niet alleen qua specs maar ook het uiterlijk... Ach ja, ik denk dat ik maar lootjes ga trekken of zo hahah

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-11 15:48
MercuryView schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:56:
Nou ik ben inmiddels toch echt overtuigd geraakt van de meerwaarde van (sommige() Chinese brands. Motorola begon pas met betaalbare toestellen nadat ze Lenovo werden. Ik ben echter geen fan van lenovo en alleen al om die reden zou ik geen Moto willen... daarnaast zijn de Wileyfox en de Moto echt low-budget toestellen met tevens low budget specs. Ik denk (sterker nog) ik weet zeker , dat ik een Chinees toestel kan bemachtigen voor een zelfde prijs met veel betere specs. Daarnaast vind ik zowel de Moto als ook de Wileyfox echt beiden foeilelijk, maar dat is een smaak-kwestie natuurlijk.
Thanks voor het meedenken... Al ben ik nu NOG meer in de war hahhaha
Heb ook even naar de Doogee Mix gekeken... Dat ziet er ook echt bijzonder goed uit, niet alleen qua specs maar ook het uiterlijk... Ach ja, ik denk dat ik maar lootjes ga trekken of zo hahah
Bestel deze https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1129991.html Knip van onnodige info... Referral links zijn niet toegestaan.
Kies bij verzenden voor PDM, dan betaal je geen importkosten/invoer etc. Supertelefoon voor het geld, uitstekende accu etc.

[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 05-06-2017 20:13 ]

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 07:54
Eens met mirod, heb dezelfde binnen. (In het zwart, maar verder hetzelfde toestel)
Met global rom en ota update mogelijkheden.
Hoesjes en dergelijke bestel je voor de note 4x. Ik heb met zwaar gebruik nog 40% over na 1 dag.
(Veel Marvel contest of champions, een echte accu vreter.)
Met hetzelfde gebruik op mijn oneplus one moest ik twee maal extra opladen per dag.

Wil je perse 5inch dan heeft de xiaomi redmi 4 prime dezelfde hardware, maar geen band 20.

Momenteel heb ik zelf een Xiaomi redmi note 4 global sd625 3/32 gig. (5.5 inch)
En twee maal Xiaomi redmi 4 prime sd625 3/32 gig voor de dochters. (5 inch)

[ Voor 14% gewijzigd door Q4Jan op 04-06-2017 06:25 ]

• bgttje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 16:14
MercuryView schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:56:
Heb ook even naar de Doogee Mix gekeken... Dat ziet er ook echt bijzonder goed uit, niet alleen qua specs maar ook het uiterlijk...
Ha, die heb ik van de week net binnen. Mooi telefoontje. 6Gb ram en super beeldje. Tot nu toe bevalt ie goed.

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-10 01:10
mirod schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:40:
[...]

Bestel deze https://www.banggood.com/...Smartphone-p-1129991.html [mbr]Knip van onnodige info... Referral links zijn niet toegestaan.[/]
Kies bij verzenden voor PDM, dan betaal je geen importkosten/invoer etc. Supertelefoon voor het geld, uitstekende accu etc.
Heb ik ook voor mijn moeder gekocht. Alleen nog even kijken hoe ik de Nederlandse taal erop zet..

Verder is het een supermooi ding!
Pagina: 1