Toon posts:

Verstandige aanschaf, geluidskaart en MOBO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst mijn excuses voor het warrige onderwerp maar ik heb meerdere vragen tegelijk. Om die nou te verdelen over 3 forums leek me wat onzinnig.

Wat is er aan de hand?

Via de werkgever kan een vriend een PC kopen.
Het is een IBM PC 300 GL (type 6563-22G).

Met wat zoeken (want de helpdesk van de werkgever weet nooit wat) ben ik er achter gekomen dat dit de volgende configuratie betreft:

Desktop model
P III 450 512 kb
64 MB RAM (Mhz onduidelijk, ik denk 133)
HDD 8.4 Gb
15" schermpje
diskettestation
4 bays
4 slots
56 k modem (dynalink)

Dat ding moet kosten Fl. 300,=

Vragen:
1 Is dit een verstandige aankoop (300 piek lijkt me niet al te veel maarzeg het maar)
2 Volgens die helpdesk moet er nog een CD-rom station in (mee eens) en een geluidskaart. Daar heb ik een vraag over: volgens de IBM site is er in dit model "audio integrated on system board". Dan heb ik toch geen aparte geluidskaart meer nodig???
3 Ik heb niet kunnen achterhalen wat voor MOBO erin zit. Iemand enig idee???

Alvast mijn dank,

greetz Svalan

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 14:49
Vragen:
1 Is dit een verstandige aankoop (300 piek lijkt me niet al te veel maarzeg het maar)
2 Volgens die helpdesk moet er nog een CD-rom station in (mee eens) en een geluidskaart. Daar heb ik een vraag over: volgens de IBM site is er in dit model "audio integrated on system board". Dan heb ik toch geen aparte geluidskaart meer nodig???
3 Ik heb niet kunnen achterhalen wat voor MOBO erin zit. Iemand enig idee???
1. Gewoon doen, want 300 voor dit systeem is niet duur, als je hem koopt zou ik wel wat geheugen erbij kopen. Geheugen kost tegenwoordig niet veel meer.
2.Als er geluid op het moederbord zit hoef je idd geen geluidskaart meer te kopen.
3.Zou ik niet weten, moet je ff zoeken op www.ibm.com of op google.

Hmm, wat heeft de ibm.com site een klein lettertype :(.

[edit]
De link op ibm.com is http://www.pc.ibm.com/support?lang=en_US&doctype=&subtype=All&page=brand&menu=model&brand=IBM+PC&family=IBM+PC%7CPC+300GL&machineType=IBM+PC%7CPC+300GL%7C6563&model=IBM+PC%7CPC+300GL%7C6563%7C22G

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor je moeite. Zelf d de link opgezocht, klasse hoor.

Svalan.