Vraag

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-11 19:48
Hallo,

Ik zoek een Powerbank voor mijn MacBook Pro 2016. Ik heb begrepen dat een powerbank een bepaald aantal voltage moet outputten voor mijn MacBook en dat het anders niet werkt. Helaas kan ik nergens goed vinden hoeveel voltage dit precies moet zijn.

Ik vond zelf deze Powerbank en op internet vind ik soms dat deze wel goed genoeg is voor een Macbook, maar ik wil dit graag zeker weten voor ik het product koop.

Mijn vraag: Is deze powerbank goed genoeg voor mijn MacBook Pro? Als dit niet zo is, waarom niet en waarop moet ik letten bij het uitzoeken van een andere powerbank?

Toevoeging: Productpagina

[ Voor 9% gewijzigd door bartmatsko op 04-05-2017 11:17 . Reden: Toevoeging product pagina ]

Alle reacties

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-11 16:50
Originele oplader van Apple is zo te zien een 61 watt lader? (bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT201700)
Dat ding kan max 2,4A * 5V = 12 Watt leveren. Hij zal wel opladen maar betwijfel of het genoeg is om hem draaiende te houden als hij aan staat.

Je zult waarschijnlijk opzoek moeten naar een powerpack die specifiek de USB-C standaard ondersteund en dan specifiek power delivery 2.0 als je iets wilt hebben wat enigsinds in de buurt komt van je normale charger. En dat betekend dus ook dat je oplader / powerbank 15 tot 20V kan leveren in tegenstelling tot de standaard 5V die alle powerbanks doen op het moment. Vrees dat het even verder zoeken maar ook vooral veel duurder word. USB c en zeker de power delivery is helaas nog niet zo ingeburgerd.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11 13:05
Eigenlijk zou je dus een Dell Power Companion 18000mAh willen, deze lijkt via USB-C wel het benodigde vermogen te kunnen leveren.

Het nadeel? Officieel enkel supported op een beperkt aantal Dell laptops, en opladen met een "ouderwetse" Dell oplader. Dat laatste hoeft geen probleem te zijn gezien hoeveel van die dingen er online te vinden zijn. Daarnaast ben ik niet 100% zeker dat de aansluitkabel USB-C is, dat zou je even moeten bekijken via reviews e.d.

EDIT: Het lijkt er op dat de Dell Power Companion 12000mAh wel een USB-C stekker meegeleverd heeft. Of dit ook met de 18000mAh is weet ik niet, maar het zou wel logisch zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Xudonax op 04-05-2017 11:38 ]

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-11 19:48
Een USB-C is niet perse nodig volgens mij? Als ik gewoon een USB-C > USB-A kabel koop lijkt me dat dat ook werkt. Ik zoek wel een budget powerbank dus geen 80 euro. Daarnaast hoeft het niet net zo snel op te laden als mijn gewone lader. Zolang hij maar oplaad, ookal is het traag.