Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWaffle
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 17:03

BlueWaffle

baba booey~

Topicstarter
Ik heb een vraag over het hebben van 2 adsl verbindingen in hetzelfde huis, nou kan ik niet precies vinden hoe zoiets in werking is vandaar het topic.

Ik verhuis straks naar een woonhuis waar elke verdieping in principe een appartement is. Nou heeft de bewoonster beneden een ADSL connectie via de meterkast die daar binnen zit, iedereen gebruikt verder het draadloos.

Na 6 jaar een verbinding te hebben gedeeld ben ik niet echt meer fan van het internet delen met mensen en zou daarom graag mijn eigen connectie setup willen hebben.

Via Telfort hoor ik dat 2 connecties mogelijk zijn in het huis wat goed nieuws is, echter wat dan?
De bestaande kabel die in de modem gaat van de bewoonster beneden zou volgens mij niet worden gesplitst, dat lijkt me niet het geval??

Waar moet ik voor zorgen zodat alles in goede orde kan worden aangesloten?
Een tweede telefoon kabel lijkt me, maar moet dat vanuit de straat? Split hij toch de al bestaande?
De tweede kabel is dat iets dat via een aannemer gedaan moet worden of via een monteur?

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt vandaar dat het allemaal vrij onduidelijk is.
Zou iemand mij kunnen informeren van hoe en wat ik het beste kan doen?

Tevens heb ik op mijn verdieping wel zo'm dikke kabel liggen die je voorheen voor kabel tv gebruikt, is deze kabel (indien nog aangesloten beneden, denk het wel) anders ook bruikbaar voor kabelinternet?

[ Voor 7% gewijzigd door BlueWaffle op 04-05-2017 11:00 ]

Beste antwoord (via BlueWaffle op 04-05-2017 11:45)

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 11:16
BlueWaffle schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:46:
Via Telfort hoor ik dat 2 connecties mogelijk zijn in het huis wat goed nieuws is

We kunnen denk ik van alles speculeren van een tweede aansluiting die er mogelijk al is/gemaakt kan worden tot de kabels splitsen van de andere bewoonsters, maar kan je deze vraag niet via telfort beantwoord krijgen ?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 11:16
BlueWaffle schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:46:
Via Telfort hoor ik dat 2 connecties mogelijk zijn in het huis wat goed nieuws is

We kunnen denk ik van alles speculeren van een tweede aansluiting die er mogelijk al is/gemaakt kan worden tot de kabels splitsen van de andere bewoonsters, maar kan je deze vraag niet via telfort beantwoord krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Vaak liggen er meerdere lijnen naar een ISRA punt (4 tot 8 ). Echter is er maar één aangesloten, of er moet al sprake zijn van pair bonding.

De monteur komt het ISRA punt wijzigen zodat deze twee lijnen gebruikt, je zult zelf een kabel moet leggen naar je het appartement om het modem te plaatsen. Of deze moet ook in de meterkast.
Maar dan heb je wellicht alsnog een kabel nodig voor tv.

Het ISRA punt zit vaak binnen in de meterkast.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 04-05-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWaffle

BlueWaffle

baba booey~

Topicstarter
Wat nog wel handig is als toevoeging, er is op mijn verdieping zo'n dikke kabel die je normaal vroeger voor de TV gebruikt, die is ergens in de hoek weggewerkt. Is het anders mogelijk om kabelinternet te nemen via die kabel? Indien hij natuurlijk beneden gewoon is aangesloten en niet afgeknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, als je coax hebt kun je ook op die manier internetten (zou mijn voorkeur hebben boven ADSL).

In de meeste gevallen is het zo dat je 2 aderparen hebt die gebruikt kunnen worden in je ISRApunt. Dus als jij op het 2e paar iets aanvraagt, dan heb je niets van doen met de verbinding van de andere bewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die vraag kan je weer beter bij de kabeltv leverancier neerleggen :P.

Maar ter info, telefonie en adsl signaal staat op 2 aders. De meeste huizen hebben minimaal 2x 2 aders (in 1 kabel) aangesloten, dus twee adsl verbindingen is dan mogelijk en je kan de kabel "splitten".

Ik raad je van harte aan het gewoon aan te vragen en het te laten installeren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWaffle

BlueWaffle

baba booey~

Topicstarter
Okee iig goednieuws!
ADSL wat ik eerder te horen kreeg is aanwezig voor 2 gebruikers kwa kabel en splitsen, echter Telfort biedt die optie niet aan zodra er glasvezel in de straat is.

Het probleem was eerder dat de huisbaas zelf iig niet een straat kabel naar het huis had getrokken en wou dit liever niet via voorgevel (wat kennelijk wel eens voorkomt).

Echter biedt Telfort ook het trekken vd kabel aan aangezien er geen andere abo's zijn zodra de optie GV er is. De kans is er dus ook dat de gebruiker benenden glasvezel gebruikt, dat of via de coax kabel.

Beide zijn iig een betere optie boven adsl, dus ik ga even informeren bij de nieuwe buren over hoe en wat.
Pagina: 1