Uitbreiding van Best buy guides met video en benchmarks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:28

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik volg Linus Sebastian met zijn media kanalen op youtube al geruime tijd en na het bekijken van zijn recente build video (welke kort na de BBG van mei gepubliceerd werd) vroeg ik me af of het voor Tweakers een idee is om zo'n build video bij een BBG samen te voegen.

In principe zou dit bij iedere (L)BBG kunnen:
- bij een LBBG kun je in de video de laptops van keuze bespreken en benchmarks tonen
- bij een BBG heb je de mogelijkheid om een korte video te maken over iedere keuze en kort de keuze bespreken en benchmarks tonen, of je kunt een grote video maken waarin je de samengestelde computer van 0 af in elkaar zet.

1. Video bij LBBG
Een video maakt het makkelijker om bepaalde punten van kritiek of compliment te benadrukken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van het toetsenbord , trackpad positionering, buigen van de behuizing, positionering van bepaalde poorten welke in het dagelijks gebruik niet optimaal blijken te zijn.

2. Video bij BBG
Een korte video bespreking per systeem waarin kort bepalende punten van het systeem besproken worden gevolgd door een prestatie overzicht kan voor een geïnteresseerde extra informatie bevatten welke hij/zij wenst bij het kiezen voor het systeem of bepaalde componenten met aan het einde een overzicht van de systeem prestaties. Zeker voor een samengesteld systeem is het soms lastig om in het oerwoud van benchmark resultaten het resultaat te vinden wat bij dit specifieke systeem past.
Eens in de 3 BBG's (dus elk half jaar) zou de BBG video uitgebreid kunnen worden met een build video waarbij kort bij elk onderdeel stilgestaan kan worden (waarom is er gekozen voor deze SSD of dit moederbord, een toelichting die in de geschreven BBG ook gedaan wordt) tijdens de montage van het systeem zelf.
Nu zijn er veel video's op het internet te vinden waarbij een systeem in elkaar gezet wordt, echter de spoeling is relatief dun als het aankomt op Nederlands gesproken bouw video's. Eventueel kan er ook gekozen worden om op youtube Engelse ondertiteling toe te voegen om zo een breder publiek aan te kunnen spreken.

Ik denk dat Tweakers wel degelijk een bijdrage kan bieden in het media aanbod mbt video besprekingen van laptop keuzes en systeem keuzes. Door het in het Nederlands te presenteren biedt Tweakers een uitbreiding op het reeds bestaande eigen aanbod en geeft het bezoekers met een optische beperking meer gelegenheid om BBG informatie tot zich te nemen.

Een BBG systeem zou verloot kunnen worden (voor een goed doel) of onderdeel kunnen worden van (abonnee) prijsvraag.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Goede suggesties en we willen de (Desktop) BBG sowieso eens grondig herzien wat opzet en uitvoering betreft... We gaan je suggesties zeker meenemen!
Voor de laptop-BBG is de tijd overigens tussen binnenkrijgen en publicatie erg kort in de huidige opzet, ik betwijfel of dat lang genoeg is voor videoproductie, maar we houden het in het achterhoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
Op zich is een build-video generiek: dus eenmalig kwalitatief goede video's maken en die hergebruiken. Zo zal het installeren van een moederbord niet elke BBG opnieuw hoeven, of het uitbreiden van geheugen van een laptop is ook soort-van generiek. Dat kan een wellicht realistische implementatie van het prima idee van @Nitroglycerine kunnen zijn :-)

Hoewel ik een geschreven review nog altijd prefereer boven al die langdradige video's, is juist voor dingen als installatie/reparatie/bouwen een video wél erg handig imho. Tweakers hoeft voor mij geen tv-kanaal te worden, maar ik vrees dat de trend wel is om veel/meer met video te doen?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!