Website host laten verwijzen naar bepaalde map

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-10 17:05
Goedemorgen,

Ik ben momenteel op m'n werk (als bijbaan) al best ver met een project. Zo ver dat die binnenkort gereleased gaat worden. Hier moeten daarna echter nog wel een aantal updates voor worden uitgebracht. Nu wil ik een beta domein gaan gebruiken en een standaard domein, dus de beta staat bijvoorbeeld op beta-systeem.domein.nl en het standaard systeem staat op systeem.domein.nl

Nu zou ik graag willen hebben dat ik zodra een update klaar is gewoon de mappen een soort omdraai, dus dat ik beta-systeem.domein.NL als de standaard maak, maar dat voor die map dus wel systeem.domein.nl komt te staan.

Het doel hiervan is om dan in één keer een update te releasen, zodat ik dat niet via FTP e. d. hoef te doen.

Mijn vraag is dus: hoe wijs ik een bepaalde map toe aan een bepaald (sub)domein?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Beste antwoord (via Jantje2000 op 05-05-2017 06:20)

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:20
Werk je via nginx of apache? Hier zou je dat in principe in moeten stellen.

Al raad ik je wel aan om via git te werken. Hier kun je dan branches instellen (master en development). In de development branch doe je al je development. Wanneer je klaar bent met de development, of zover gevorderd bent dat het in de master kan, kun je vanuit de master een pull request doen en de branches mergen. Daarna kun je op de server de master weer updaten vanuit de git repository.

Zo houd je ook gelijk al je code changes bij en als je het goed doet, waarom je wat gedaan hebt. Dus ook versiebeheer :)

[ Voor 3% gewijzigd door reputatio op 04-05-2017 10:12 . Reden: Overzichtelijker ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:20
Werk je via nginx of apache? Hier zou je dat in principe in moeten stellen.

Al raad ik je wel aan om via git te werken. Hier kun je dan branches instellen (master en development). In de development branch doe je al je development. Wanneer je klaar bent met de development, of zover gevorderd bent dat het in de master kan, kun je vanuit de master een pull request doen en de branches mergen. Daarna kun je op de server de master weer updaten vanuit de git repository.

Zo houd je ook gelijk al je code changes bij en als je het goed doet, waarom je wat gedaan hebt. Dus ook versiebeheer :)

[ Voor 3% gewijzigd door reputatio op 04-05-2017 10:12 . Reden: Overzichtelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Het is een nginx server, met plesk als controlpanel. Moet ik dat dan binnen plesk instellen?
Hier zou je dat in principe in moeten stellen.
Al raad ik je wel aan om via git te werken. Hier kun je dan branches instellen (master en development). In de development branch doe je al je development, en wanneer je klaar bent met de development, of zover gevorderd is dat het in het standaard systeem kan, kun je vanuit de master een pull request doen en de branches mergen. Daarna kun je op de server de master weer updaten vanuit de git repository. Zo houd je ook gelijk al je code changes bij en als je het goed doet, waarom je wat gedaan hebt. Dus ook versiebeheer.
Zodra ik tijd heb ga ik ga eens een keer naar git kijken denk ik inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Jantje2000 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Het is een nginx server, met plesk als controlpanel. Moet ik dat dan binnen plesk instellen?
Ja :-)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Dankjulliewel. Ik ga binnenkort een git omgeving opstellen. Bovendien heb ik gekeken in Plesk en gevonden wat ik zocht.