Toon posts:

Geheugen probleem met athlon (slot A)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het ff simpel uit te leggen:

Ik heb een Asus K7M mobo met een athlon 500(verdere systeem specs later in dit bericht)

Als ik mijn 3 geheugen banken vul met 3x 64mb is mijn systeem uiterst onstabiel en loopt steeds vast bij het opstarten of stopt een programma ineens in windows..

ik heb een ander mobo geprobeerd van MSI maar had het zelfde probleem...

Het rare is dat als ik 2 banken vul dat ie het wel doet..

Nu heb ik er totaal nieuw geheugen ingedaan:
2x 128mb(hetzelfde merk geprobeerd en later ook andere merken)+ een 256mb reep.
Mn mobo geflashed..
En weer het zelfde probleem..

Ik verschillende computer deskundigen mn probleem uitgelegd,maar die wisten het ook niet..

IS ER IEMAND DIE MIJN PROBLEEM KAN OPLOSSEN?!?! En graag niet van die reply's dat ik maar 2 banken moet vullen, want ik koop niet een bord die maar 2 banken kan gebruiken..

Mail anders naar marco@digme.nl of gebruik messenger: marco_v@hotmail.com..

Ik bedank u voor uw aandacht..

mijn config: Asus K7M,athlon 500,diversen DIMMS,asus v7700 pro,SB Live 5.1,miro dc10,dv editor,2xethernet.. (kaarten verwijderen heb ik ook al geprobeerd en had geen succes zelfs niet op een kaal systeem)

Verwijderd

Zijn de DIMM's wel PC100 (100Mhz), ik weet dat Atlon borden vaak moeite hebben met PC133 DIMM's omdat die niet goed terugschakelen. Kijk ook eens naar de specs van je voeding. Athlons trekken veel stroom (vooral de eerste generatie tot/met 700 Mhz Slot A)
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heb verschillende geheugen types gebruikt van pc-100 tot pc-133 en heb het nog steeds, maar an de voeding kan het denk ik niet liggen,momenteel kan ik niet zien hoeveel watt hij is(zit op werk) maar er zat voldoende in.. (want op een kaal systeem deed ie het nog niet)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op donderdag 05 juli 2001 12:33 schreef Maleh het volgende:
(want op een kaal systeem deed ie het nog niet)
Bedoel je hiermee het vast lopen? Want dan kan het weldegelijk je voeding zijn. Denk eraan dat de Athlon enorm veel trekt en dat je GF2 Pro ook nog eens lekker wat stroom vreet. Probeer eens een andere AGP kaart erin te steken die minder gebruikt (Ala Matrox G200/400 of een TNT kaartje). Desnoods van iemand lenen. Draait ie daarna stabiel, dan heb je grote kans dat het je voeding is die het niet meer trekt. Ook het niet juist instellen van je DRAM settings in je BIOS kan leiden tot instabiel gedrag. Probeer eens de langzaamste settings, gaat dat goed, dan rustig stuk voor stuk een stapje sneller zetten totdat de grens bereikt is. Succes...

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 12:03 schreef Maleh het volgende:
mijn config: Asus K7M,athlon 500,diversen DIMMS,asus v7700 pro,SB Live 5.1,miro dc10,dv editor,2xethernet.. (kaarten verwijderen heb ik ook al geprobeerd en had geen succes zelfs niet op een kaal systeem)
Probeer iig een ander plankje te regelen. Hoewel je al zei dat je een ander geprobeerd hebt. Mijn Asus K7M was binnen 2 maanden al doorgebrandt, volgens de leverancier waren ze bezig die plankjes terug te halen. Ongeveer 75% van de bordjes die ze verkocht hadden was namelijk doorgebrandt.

En idd voeding! Athlon heeft toch zeker een 300 Watt voeding nodig.

• Oinki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2012
Ik vraag me wat af: Kan het dat je in de laatste bank alleen maar single sided modules kan gebruiken? Ik meen er ooit wat over gelezen te hebben maar het hoe of wat weet ik helaas niet meer :'( Iemand anders misschien??
Pagina: 1