weet niet wat voor ssd en hoeveel koeling ik nodig heb.

Pagina: 1
Acties:

• robin_groot
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-01 10:53
Ik heb gehoord dat een ssd handig is voor het opstarten van het systeem en spellen, alleen zijn er veel verschillende ssd's en weet ik niet wat het verschil is.

Mijn tweede ding waar ik tegen aangelopen ben is hoeveel fans ik moet hebben en in welke verhouding de lucht in de case gaat en hoeveel er uitgaat.

Het word mijn eerste computer build en ik ben van plan om dit er in te doen

CASE http://www.cmstore.eu/case/cooler-master-masterbox-5-black/

PS https://www.amazon.de/dp/B00WFHNMIS/?tag=xov-de-21

CPU Waterkoeling Cooler Master Seidon 120V Rev. 2

Toshiba DT01ACAxxx, 3 TB Harde schijf

CPU i7 7700K

MOEDERBORD msu z270 gaming pro/msi z270 sli plus/z170a sli plus zit te twijfelen weet niet waar ik voor moet gaan.

RAM 16 GB Kingston HyperX 2666Mhz DDR4

GPU https://www.scan.co.uk/pr...mhz-boost-1279mhz-cores-1

natuurlijk kan het altijd nog anders worden ook zijn tips over de rest van de onderdelen ook welkom.

[ Voor 24% gewijzigd door robin_groot op 04-05-2017 02:51 . Reden: niet compleet ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:59
Ventilator, boven achter in de kast 1 fan naar buiten laten blazen.
Dan als je de pc hebt, software installeren die alle temps laat zien, dan pc gaan stressen, zodat alles heet wordt.
Dan zie je of je genoeg ventilators hebt. En dit testen herhalen in de zomer bij 30 graden.

SSD, zie pricewatch voor actuele ssd's. Zie ook reviews hier op de site.
Als je er nu een gevonden hebt, zoek met google naar reviews en misschien naar problemen met de ssd die je wilt gaan kopen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:35

br00ky

Moderator Harde Waren

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou zeggen, ontdek eerst eens wat deze site, en dit forum, te bieden heeft. Denk dat dit een hoop gaat schelen.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Tja, hoe groot wil je je SSD hebben? Neem hier eens een kijkje zou ik zeggen: categorie: Solid state drives de meest populaire producten zijn daar altijd een prima koop.

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:12
Voor de ventilatoren kan ik je geen advies geven maar voor ssd's is het maar net hoe ver je zou willen gaan. Ik heb er zelf nu twee, een 256gig crucial voor Windows en een 512gig 740 evo voor games. Daarnaast nog een 1tb standaard harde schijf voor de rest.

Werkt prima, configuratie draait nu al anderhalf jaar met intensief gebruik, aantal uren per dag en crystal disk info geeft aan dat de crucial op 98% zit en de andere twee op 100%.

Qua gebruik is het gewoon schalen, de SanDisk ssd's zijn overigens ook erg goed.

• robin_groot
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-01 10:53
nou het ging mij om of een normale ssd of een m.2 sneler is en of die ssd's van intel nou echt beter zijn en sneler zijn dan een normale hdd

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
SSDs zijn sneller, of je nu een intel, een samsung, crucial etc neemt.
M2 ssd's hebben hogere snelheden, tenminste als je een nvme ssd neemt; een sata M2 is even snel als een gewone SSD. In dagelijks gebruik is een M2 nvmw ssd echter even snel als een sata ssd.

Omdat bijna alle ssd's even snel zijn, is het zaak kwalitatief een goede te kopen met zo veel mogelijk GB, immers hoe meer je op de ssd kwijt kan, des te meer programmas reageren sneller.

Populaire en goede SSD's komen oa van Samsung, Crucial, Intel
Pagina: 1