Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trithereon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 12:46
Mijn vraag over Huawei Watch.

Normaal gesproken kan je maar 1 apparaat connecten naar je telefoon qua bluetooth toch ?

Kan iemand mij uitleggen dan hoe het kan dat als ik muziek naar mn auto (via bluetooth) dat het ook op mn horloge gezien wordt? en als ik dan volgende klik op mn horloge dat die dan ook naar het volgende nummer gaat? Als ik gebeld wordt zie ik het op mn display van de auto en mn horloge..

Hoe dan? 8)7

Telefoon Huawei nexus p6

Beste antwoord (via Trithereon op 04-05-2017 09:49)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RiDo78 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:08:
Bluetooth werkt met profielen. Een profiel kun je zien als een soort kabel. Zo heb je een profiel voor telefonie, wat lage kwaliteit mono geluid in 2 richtingen tot stand brengt, maar ook een HD-audio profiel die zorgt voor hoge kwaliteit stereo geluid in 1 richting.

Op die manier kun je dus verschillende verbindingen maken indien je apparatuur het ondersteund. Zo kun je je autoradio pairen met het HD-audio profiel aan de ipad in je tas op de achterbank en met het telefonie-profiel aan je telefoon. Ook kun je dan je navigatiesysteem met het netwerk-profiel verbinden met je telefoon om de actuele verkeersinformatie binnen te halen.

Sommige profielen zoals HID (Human Input Device) kun je met meerdere apparaten verbinden en zo meerdere muizen en toetsenborden tegelijk koppellen. Andere profielen kun je maar met 1 apparaat verbinden, wat misschien is gedaan om 'verwarring' tegen te gaan.
Afgezien daar van, er bestaan Bluetooth Host devices en Client devices.
Een host device (zoals een PC, laptop of telefoon) kan verbindingen onderhouden met meerdere apparaten, ook als ze dezelfde soort zijn.
Ik kan b.v. 2 of meer bluetooth headsets aan mijn laptop koppelen en kies via de audiomixer welke nu het geluid moet geven.

Een client device kan echter maar gekoppeld zijn aan 1 host device.

Daarom kan je bijvoorbeeld op je smartwatch zien welke muziek hij afspeelt terwijl de muziek zelf naar je stereo toe gaat.
Maar je kan niet van je smartwatch direct naar de stereo omdat het twee client devices zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 04-05-2017 00:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan gewoon met meerdere apparaten verbinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trithereon
Ik kan niet met mn headset (van de motor) en met mn versterker tegelijk connecten. Kan je dit toelichten ?

Ik heb (voor zover ik weet) geen meerdere bluetooth modules in mn telefoon zitten.
Werkt dit misschien via de NFC chip somehow?
Nu ik dat zeg... huawei watch heeft geen NFC chip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bluetooth werkt met profielen. Een profiel kun je zien als een soort kabel. Zo heb je een profiel voor telefonie, wat lage kwaliteit mono geluid in 2 richtingen tot stand brengt, maar ook een HD-audio profiel die zorgt voor hoge kwaliteit stereo geluid in 1 richting.

Op die manier kun je dus verschillende verbindingen maken indien je apparatuur het ondersteund. Zo kun je je autoradio pairen met het HD-audio profiel aan de ipad in je tas op de achterbank en met het telefonie-profiel aan je telefoon. Ook kun je dan je navigatiesysteem met het netwerk-profiel verbinden met je telefoon om de actuele verkeersinformatie binnen te halen.

Sommige profielen zoals HID (Human Input Device) kun je met meerdere apparaten verbinden en zo meerdere muizen en toetsenborden tegelijk koppellen. Andere profielen kun je maar met 1 apparaat verbinden, wat misschien is gedaan om 'verwarring' tegen te gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RiDo78 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:08:

Afgezien daar van, er bestaan Bluetooth Host devices en Client devices.
Een host device (zoals een PC, laptop of telefoon) kan verbindingen onderhouden met meerdere apparaten, ook als ze dezelfde soort zijn.
Ik kan b.v. 2 of meer bluetooth headsets aan mijn laptop koppelen en kies via de audiomixer welke nu het geluid moet geven.

Een client device kan echter maar gekoppeld zijn aan 1 host device.

Daarom kan je bijvoorbeeld op je smartwatch zien welke muziek hij afspeelt terwijl de muziek zelf naar je stereo toe gaat.
Maar je kan niet van je smartwatch direct naar de stereo omdat het twee client devices zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 04-05-2017 00:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trithereon
Ah oke, dank jullie wel voor de uitleg! Ik begreep er al niks van ;) !

Thanks guys!
Pagina: 1