Toon posts:

Videobanden digitaliseren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.970 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een vraag betreft het digitaliseren van oude bandjes.

De videobandjes zijn opgenomen met een digitale video camera, echter probeert mijn vader deze te digitaliseren maar hebben we alleen nog maar een analoge taperecorder. Hierdoor maakt de computer niet de juiste verbinding.

Heeft iemand tips hoe we dit kunnen oplossen, ik weet dat het het makkelijkst zou zijn om het te laten doen, maar we hebben 100+ bandjes dus zou dit aardig in prijs oplopen.

Ruby

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan zal je op zoek moeten gaan naar een recorder/player met een digitale uitgang.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje DukeBox voor je snelle reactie.
Enig idee of ze dat nog ergens verkopen? Of zijn deze alleen nog te vinden op de digitale markten ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:07:
Goedenavond iedereen,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een vraag betreft het digitaliseren van oude bandjes.

De videobandjes zijn opgenomen met een digitale video camera, echter probeert mijn vader deze te digitaliseren maar hebben we alleen nog maar een analoge taperecorder. Hierdoor maakt de computer niet de juiste verbinding.

Heeft iemand tips hoe we dit kunnen oplossen, ik weet dat het het makkelijkst zou zijn om het te laten doen, maar we hebben 100+ bandjes dus zou dit aardig in prijs oplopen.

Ruby
begin eerst eens met merk en type van de camera ..

http://lmgtfy.com/?q=video+usb zal wellicht wel helpen

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vso schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:15:
[...]

begin eerst eens met merk en type van de camera ..

http://lmgtfy.com/?q=video+usb zal wellicht wel helpen
Het is een JVC GR 303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

De omzetting analoog naar digitaal moet ergens plaatsvinden.
Dit kan in de camera (desnoods ander model) of in de computer (met een capture kaart).

Ik gok dat je het beste voor een capture "kaart" kan kiezen. Volgens mij is er tegenwoordig een aardig aanbod in usb capture hardware. Als ik jou was zou ik opzoek gaan neer recensies over dit soort dingen.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 03-05-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zoals in de TS vermeld dat de GR303 digitaal zou zijn... nee, het is MiniVHS aka VHS-C. Dat is gewoon analoge opname.
Voordeel: het is wel VHS en je kan de tapes met een adapter gewoon in een normale VHS speler stoppen.

Bijvoorbeeld: https://www.amazon.com/HQ...tte-Adaptor/dp/B000P1KSHO

Haal je bij de lokale kringloop een oude VHS recorder op (zoals dit: https://www.marktplaats.n...24&previousPage=lr&pos=18) , hangt die met een USB capturedevice aan je PC en dan neem je boel op.
Zoals b.v. dit ding: pricewatch: König USB 2.0 video-grabber

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 03-05-2017 23:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:07:
Ik heb ff snel gegoogled en voor zover ik kan zien is het geen digitale video camera maar een analoge. Een Compact VHS camera neemt namelijk gewoon analoog op kleine VHS tapes op. Er zijn zelfs adapters waarmee je die tapes in een gewone VHS-recorder kunt steken.

Wat je dus nodig hebt is een manier om het analoge signaal (ofwel afkomstig uit de camera ofwel uit een gewone videorecorder) in je PC te krijgen. Zoek even op svideo capture en je vind genoeg opties. Bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

McKaamos schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:36:
Voordeel: het is wel VHS en je kan de tapes met een adapter gewoon in een normale VHS speler stoppen.
Of je gebruikt de camera om het beeld uit te sturen. De vraag is welk apparaat het beste beeld geeft
Konig verkoopt mooie producten, maar ook veel troep.
Het is het uitzoeken waard of die usbstick wat voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@Verwijderd
Het kan voordeel hebben te zoeken naar een S-VHS speler met een s-video uitgang, als je daarvan opneemt is de kwaliteit vaak net even beter dan composiet. Zo heb ik al mijn meuk ook overgezet toentertijd met een eenvoudig mpeg2 haupage kaartje. Kwaliteit verschil is duidelijk waarneembaar ondanks dat de bron (VHS) natuurlijk het zelfde blijft.
n.b. Ook met beeld spoelen is bij een S-VHS speler streeploos, erg makkelijk met zoeken e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 21:55
Waar kan ik advertenties vinden die van dit topic een beunklusje hebben gemaakt:)

Kortom wie kan er (voor een rdelijke vergoeding, ik ben niet rijk) voor mij 5 videobanden variërend van 60 tot 240 minuten digitaliseren

Het gaat om echo's van mijn dochters toen ze nog niet geboren waren en een feestje die op tape staat.
Geen hele spannende dingen, maar voor ons een grote emotionele waarde. Dus we willen dat er zorgvuldig mee omgesprongen wordt.
Bij voorkeur in de regio eindhoven,

Vr.grt
Gerard (aka zolderopruiming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17
@Zolderopruiming: Een topic van drie jaar omhoogtrappen is niet de bedoeling. Wervingsverzoeken zijn ook niet de bedoeling, dus deze gaat dicht.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.